PAS vine cu propuneri privind alimentaţia copiilor în grădiniţele din Chişinău
0Partidul Acţiune şi Solidaritate propune transferarea responsabilităţii de aprovizionare cu produse alimentare a instituţiilor de învăţământ în subordinea combinatelor şcolăreşti. În cadrul unei conferinţe de presă, secretarul general al partidului, Igor Grosu, a menţionat că acest lucru va reduce costurile şi va spori calitatea alimentelor care ajung pe mesele copiilor, transmite IPN.
„Conform estimărilor noastre, aceasta va permite micşorarea costurilor de achiziţie cu 10-15% urmare a creşterii vorumelor de alimente contractate. Spre deosebire de alţi agenţi economici, aceste combinate şcolare dispun deja de capacităţi suficiente de depozitare, ambalare, livrare a produselor către instituţiile de învăţământ”, spune Igor Grosu.
Potrivit lui, va fi mult mai simplu de monitorizat aceste combinate. De asemenea, membrii PAS propun trecerea bucătarilor care activează în instituţiile de învăţământ în subordinea combinatelor.
„Pornind de la premisa că misiunea primordială este prestarea serviciilor de educaţie, serviciile de sănătate trebuie să fie prestate de instituţiile specializate. Lucrătorii medicali să fie trecuţi în subordinea Centrelor de Sănătate Publică sau a Centrelor medicilor de familie. Aceasta va permite şi un salariu mai mare, şi calitate mai bună a serviciilor”, a mai afirmat secretarul general al PAS.
Pentru aplica aceste propuneri, PAS susţine că este necesară definitivarea cadrului juridic al combinatelor şcolăreşti, care sunt instituţii de stat, dar nu sunt subordonate municipalităţii. „Modificarea cadrului legal ar permite trecerea lucrătorilor medicali în subordinea instituţiilor medicale. În plus, municipalitatea va trebui să creeze un subprogram care ar viza modernizarea blocurilor alimentare din instituţiile de învăţământ”, susţine Igor Grosu.
Potrivit secretarului PAS, pe parcursul anului 2015, din 30 de scrisori de atenţionare care au fost expediate de autorităţile locale agenţilor economici care livrează produse alimentare în instituţii de învăţământ, 26 au vizat un singur agent economic. Aceste scrisori se referau la starea suspectă a produselor din carne, din peşte, cazuri când agentul economic nu livra deloc produsele alimentare sau produsele livrate nu coincideau cu contractul, cazuri când lipseau certificatele de inofensivitate, lipsea marcajului despre termenul de valabilitate.