La Chişinău se desfăşoară Forumul companiilor moldo-italiene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Italia ocupă poziţia a treia în clasamentul partenerilor comerciali ai Republicii Moldova, cu un volum de schimburi comerciale în prima jumătate a anului curent de circa 300 milioane de dolari. În Moldova sunt înregistrate peste 700 de întreprinderi cu capital italian, iar volumul investiţiilor efectuate de către aceste companii este de circa 90 de milioane de dolari.

Statisticile au fost prezentate în deschiderea celei de-a cincea ediţii a „Forumului companiilor italiene şi mixte moldo-italiene”. Evenimentul are loc în cadrul săptămânii de afaceri „Moldova Business Week”, transmite IPN.

Potrivit viceministrului economiei şi infrastructurii Vitalie Iurcu, Republica Moldova contează pe investiţiile din partea Republicii Italiene şi îşi va continua agenda de reforme pentru a le atrage. Astfel, va continua optimizarea numărului de acte permisive de activitate în Republica Moldova, reforma ce ţine de reglementarea controlului din partea statului. Agenţiile cu funcţii de control au fost deja reduse de la 67 la 18, iar începând cu 2018 numărul de rapoarte pe care companiile trebuie să le prezinte pe an se va reduce la unul singur.

Ambasadoarea Italiei în Republica Moldova, Valeria Biagiotti, consideră că dialogul continuu dintre instituţii şi întreprinzători este fundamental, iar Italia reconfirmă că este un partener principal pentru Moldova. Potrivit ambasadoarei, ar fi bine ca prezenţa italiană în Moldova să fie în continuă creştere şi ţările să profite inclusiv de beneficiile pe care le oferă Acordul de Asociere cu Uniunea Europeană în domeniul afacerilor.

Ambasadorul UE în Republica Moldova, Peter Michalko, a remarcat că acest eveniment este o oportunitate perfectă de a dezvolta relaţiile economice şi de cooperare dintre cele două ţări. Potrivit ambasadorului, Uniunea Europeană lucrează alături de autorităţile Republicii Moldova pentru a continua reformele care ar oferi condiţii pentru business şi investiţii, acţiuni care ar face din Moldova un partener puternic şi competitiv, inclusiv din punct de vedere economic.

Nicolae Mârza, reprezentantul unei companii mixte moldo-italiene care produce brânzeturi, spune că ar fi un avantaj dacă Moldova ar obţine certificare pentru a exporta produse lactate în UE. În lipsa acestei oportunităţi, singura piaţă de desfacere pentru companie este Republica Moldova.

La cea de-a cincea ediţie a „Forumului companiilor italiene şi mixte moldo-italiene” participă aproximativ 100 de reprezentanţi ai mediului de afaceri din Italia care activează pe teritoriul Republicii Moldova. Evenimentul este organizat de Ambasada Italiei la Chisinau în Colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Moldo-italiană şi Camera de Comert Italo-Moldavă.

Republica Moldova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite