Se propun reguli noi la anunţarea reducerilor de către comercianţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO arhivă
FOTO arhivă

Publicitatea vânzării cu preţ redus urmează să includă preţul de vânzarea sau cota procentuală de reducere a preţului, data de debut a vânzării şi durata acesteia, dar şi  imita stocului disponibil şi anume numărul exact.

Totodată, ar putea fi interzisă difuzarea sau afişarea publicităţii generalizate de reducere a preţului cu o cotă procentuală cu inscripţia „reduceri de până la”. 

Deputaţii Partidului Liberal propun un proiect de lege prin care urmează a fi instituit un regulament cu privire la comercializarea produselor şi prestarea serviciilor de către agenţii economici cu reducere de preţ, transmite IPN.

Liberalii propun ca produsele şi serviciile promovate în publicitate cu preţ redus  să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate, cu excepţia cazului în care în publicitate este indicat că oferta este valabilă în limita stocului disponibil, cu indicarea numerică a mărfurilor disponibile în stoc. 

În plus, orice anunţ sau altă formă de publicitate cu inscripţia „reduceri totale” sau alte inscripţii cu asemenea semnificaţie urmează să se difuzeze doar în cazul în care reducerea de preţ este aplicată pentru 100% din marfa expusă spre comercializare, cu indicarea exactă a cotei procentuale de reducere a preţului.

Se prevăd şi reguli de stabilire a preţului redus. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul de referinţă reprezintă cei mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu în perioada ultimelor 45 de zile, înainte de data aplicării preţului redus

În perioada reducerilor, comercianţii vor fi obligaţi să deţină registrul mărfurilor şi serviciilor expuse spre vânzare cu preţ redus care urmează să fie afişat într-un loc vizibil şi pus la dispoziţia consumatorilor. După finalizarea perioadei de vânzare cu preţ redus, publicitatea urmează a fi înlăturată în ziua imediat următoare.

Autorii proiectului menţionează că propunerile vin în contextul cazurilor frecvente din ultima perioadă în care comercianţii neoneşti anunţă reduceri false sau reduceri care nu corespund publicităţii afişate. Deseori, unii comercianţii majorează preţurile de vânzare a unor produse peste noapte pentru a afişa în ziua reducerilor un preţ anunţat în publicitate. În realitate însă preţurile rămân practic aceleaşi, iar consumatorii sunt induşi în eroare.

Republica Moldova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite