Cum riscă românii să fie debranşaţi de la electricitate: facturile E.ON, distribuite în latrine şi în birturi săteşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În localitatea vasluiană Popeni, facturile E.ON au ajuns pe rafturile magazinelor săteşti sau ale bodegilor FOTO www.vrn.ro
În localitatea vasluiană Popeni, facturile E.ON au ajuns pe rafturile magazinelor săteşti sau ale bodegilor FOTO www.vrn.ro

Mii de consumatori casnici din judeţul Vaslui şi-au găsit facturile la energie electrică aferente lunii august în şanţuri, latrine sau pe tejghelele magazinelor săteşti. Situaţii similare au fost reclamate şi în judeţele Neamţ, Suceava şi Botoşani.

Facturile consumatorilor nu au mai ajuns la destinatari după ce, la mijlocul lunii august, compania E.ON Energie România a renunţat la serviciile Poştei Române şi a încheiat contrat de distribuire a acestora cu o firmă privată de curierat: Total Post.

Numai în judeţul Vaslui, sute de facturi au fost aruncate pur şi simplu în şanţuri ori latrine. În cazuri fericite, teancurile cu facturi au fost lăsate pe tejghelele magazinelor ori birturilor săteşti, consumatorii fiind nevoiţi să umble dintr-un local în altul pentru a-şi găsi factura. Cele mai multe nereguli au fost semnalate în zona rurală.

Şi în localitatea Popeni, comuna Zorleni, comunitate în care sunt peste 1.000 de abonaţi, facturile la electricitate au fost lăsate teancuri la cele patru magazine şi bodegi din sat. Oamenii sunt nevoiţi să ia localurile la rând pentru a intra în posesia facturii. În sat sunt mai mulţi titular de contract care au acelaşi nume şi prenume şi oamenii au ajuns să desfacă facturile împreună pentru a se asigura că nu vor plăti consumul constenilor.

Sancţionaţi contravenţional

O parte din nemulţumiţi au reclamat situaţia la Centrul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vaslui şi a fost luată măsura sancţionării operatorului economic care a emis facturile, respectiv E.ON Energie România. “S-au înregistrat două reclamaţii şi în urma verificărilor efectuate s-a constat că aspectele reclamate se confirmă parţial. Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional şi vor fi luate măsuri pentru eliminarea neajunsurilor create consumatorilor”, a comunicat Constantin Vasilache, comisar şef adjunct la CJPC Vaslui.

Au fost dispuse mai multe măsuri pentru protejarea consumatorilor. E.ON a dispus prelungirea termenului de plată a facturilor emise în august şi nepercerepea penalităţilor. “Având în vedere dificultăţile întâmpinate de Total Post în distribuirea facturilor, în special în mediul rural, precum şi sesizările clienţilor noştri, E.ON Energie România a decis să prelungească termenul pentru achitarea facturilor distribuite în luna august a.c. Tototdată, termenul de preavizare pentru neplată va fi decalat”, se precizează în comunicatul de presă remis de E.ON la solicitarea ziarului “Adevărul”.

Compania E.ON a încheiat contracte cu Total Post pentru distribuirea facturilor în 20 de judeţe din nordul ţării, şase judeţe fiind din zona Moldovei (Bacău, Iaşi, Vaslui, Neamţ, Suceava şi Botoşani). Deficienţe în distribuirea facturilor au fost semnalate în ultimele patru judeţe enumerate din zona Moldovei.

Citeşte şi:

O nouă fază a programului „Casa Verde”

Casa ecologică din Sângeorz-Băi găzduieşte o inedită proiecţie de film

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite