Pericolul din tunelurile feroviare de pe magistrala Turnu Severin – Orşova

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un tunel de pe magistrala Drobeta Turnu Severin - Orşova FOTO Alexandra Georgescu
Un tunel de pe magistrala Drobeta Turnu Severin - Orşova FOTO Alexandra Georgescu

Nereguli grave au fost constatate la cele şase tuneluri feroviare de pe magistrala Drobeta Turnu Severin – Orşova, una din cele mai circulate rute din România, în urma unui amplu control al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Drobeta.

Magistrala Bucureşti – Timişoara străbate judeţul Mehedinţi de la est la vest, existând un număr de 344 de podeţe şi poduri feroviare şi 6 tuneluri feroviare.

Verificările inspectorilor de la ISU Drobeta au scos la lumină o serie de nereguli extrem de grave fiindcă în cazul unui accident feroviar, consecinţele ar putea fi dintre cele mai devastatoare.

Pompierii au constatat că nu există căi de evacuare a pasagerilor şi nici ventilatoare speciale pentru fum. În plus, trenurile pentru stingerea incendiilor au fost casate, iar salvatorii se întreabă cum ar putea ajunge la cei blocaţi într-un tunel în cazul unor urgenţe majore. Foarte grav este şi faptul că nu există căi de acces pentru tehnica de intervenţie la toate tunelurile din Mehedinţi, în zona evenimentului, iar la majoritatea accesul pedestru efectuându-se la distanţe foarte mari de intrările în tunel.

„La calea ferată este foarte complicat de ajuns cu forţele de intervenţie. Nu există drumuri de acces, şi nu vorbim numai de viaductele sau traseul Turnu Severin – Orşova, ci pe toată magistrala Orşova – Craiova, calea ferată se află pe câmp în zone nelocuite, unde accesul nu este posibil”

a declarat inspectorul şef al ISU Drobeta, Florentin Dragomir.

În plus, toate tunelurile feroviare din Mehedinţi sunt neiluminate, iar toate intrările în tunel nu sunt semaforizate.
Situaţia nu este mai bună nici când vine vorba de podurile feroviare de pe raza judeţului Mehedinţi.

„La nivelul judeţului nostru avem un număr de şapte poduri feroviare foarte mari, cu o lungime mai mare de 100 de metri, din care la trei nu există acces pentru autospecialele de intervenţie şi echipele specializate”, mai spune inspectorul şef al ISU Drobeta.

Conducerea ISU Drobeta spune că situaţia din judeţul Mehedinţi a fost adusă la cunoştinţa reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, responsabil să remedieze aceste nereguli. Cinci din cele şase tuneluri feroviare, respectiv Moşu, Baba, Vârciorova, Bahna şi Alion aparţin de Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova, iar tunelul Tufări aparţine Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timişoara.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite