Greşeala pe care o fac multe firme care iau fonduri europene: „Nu este suficient să faci fabrica, să angajezi oameni şi să produci”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fondurile europene sunt o adevărată mină de aur pentru firmele care vor să se dezvolte. Succesul unui proiect european depinde foarte mult de consultantul angajat pe proiect. Greul începe, însă, abia după implementarea proiectului, iar acesta este momentul în care firma  clachează.

De multe ori, firmele care iau fonduri europene reuşesc să modernizeze sau să se dezvolte. Cu ajutorul unui consultant bun, proiectul poate fi realizat şi implementat cu succes. Faptul că o firmă a reuşit să ia bani europeni, să angajeze oameni mai mulţi şi să crească producţia nu este suficient, susţine Sebastian Ivan, un manager de top din Timişoara. Cu o experienţă de peste 15 ani de management la cel mai înalt nivel, într-o multinaţională cu renume, Sebastian Ivan a renunţat la munca în multinaţională şi a deschis propria firmă de consultanţă în afaceri.

Managerul timişorean susţine că este o problemă majoră faptul că în cadrul proiectelor europene nu sunt eligibile cheltuielile pentru marketing sau cercetarea pieţei, operaţiuni care ar permite dezvoltarea afacerii. Sebastian Ivan a explicat că nu este suficient să produci dacă nu reuşeşti să vinzi, iar aceasta este cea mai mare problemă.

„Nu este suficient să faci fabrica, să angajezi oameni şi să produci. Problema este ce faci după? Trebuie să vinzi. Prin proiectul european eşti obligat să ţii un număr de angajaţi, iar dacă nu vinzi ceea ce produci este o mare problemă”, a explicat Sebastian Ivan.

Potrivit managerului timişorean, piaţa din România este suprasaturată, iar soluţia este desfacerea pe piaţa externă, unde preţurile sunt mai bune. „Miza este să vinzi în străinătate, dar până a ajunge să faci asta, implică costuri. Acestea nu sunt incluse în proiectul european. Soluţia este să li se permită beneficiarilor să bugeteze acest efort”, a mai spus Sebastian Ivan, potrivit căruia unui patron care garantează cu bunurile imobiliare pe care le are, îi este foarte greu să mai găsească resurse şi pentru a angaja oameni sau o firmă specializată care să se ocupe de vânzări.

O soluţie este ca antreprenorul să bugeteze din banii proprii cheltuielile pentru marketing şi vânzări, iar când contractează o firmă specializată în astfel de operaţiuni să condiţioneze plata finală de succes. „Multe proiecte se opresc în momentul în care ţi-ai primit şi ultimii bani. În principiu, lucrurile se cam termină, iar din acest moment eşti singur. Tu trebuie să îţi angajezi alţi consultanţi. Dacă faci lucrurile singur va fi extrem de dificil. Nu poţi să faci de unul singur”, a mai explicat managerul, potrivit căruia este foarte important ca antreprenorii să ştie ce fac după ce reuşesc să implementeze proiectul european. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite