Compania românească eMAG a ajuns cel mai mare magazin online din Ungaria în 2018

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Site-ul eMag din Ungaria FOTO Index.hu
Site-ul eMag din Ungaria FOTO Index.hu

După o perioadă de patru ani, eMAG a reuşit să preia conducerea în fruntea clasamentului condus până atunci de Extreme Digital.

eMAG a devenit cel mai mare magazin online din Ungaria, Extreme Digital ocupând locul al doilea, în timp ce Media Markt se situează pe locul al treilea în 2018, pe baza datelor de trafic online, se arată în comunicatul remis de Grupul de Cercetare Economică din domeniul digital (GKI Digital) agenţiei ungare de presă MTI.
 

După o perioadă de patru ani, eMAG a reuşit să preia conducerea în fruntea clasamentului condus până atunci de Extreme Digital.

În acelaşi timp, apare întrebarea: cum se va transforma piaţa în urma fuziunii din primăvară a celor două mari magazine online? Pentru a putea răspunde la aceasta întrebare trebuie să mai aşteptăm până în 2020 – se arată în comunicat.

Potrivit datelor GKI Digital, citat de MTI, primii 10 comercianţi din listă au o cifră de afaceri netă, din vânzările online, de aproximativ 150 miliarde de forinţi (459,37 milioane euro). La aceste venituri au fost asociate un total de peste 5 milioane de tranzacţii (comenzi) realizate cu succes – se arată în comunicat.

GKI Digital face clasamente publice începând din 2015 pentrucei mai mari comercianţi online de pe piaţa ungară.

emag FOTO Index.hu



În 2012 eMAG s-a extins pe pieţele externe, compania realizând comerţ online în Bulgaria, prin www.emag.bg, unde a ajuns rapid la o cotă de piaţă de 60%. Acestei extinderi i-au urmat cea din Ungaria, în 2013, precum şi cea din Polonia în 2014 prin preluarea platformei locale Agito şi transformarea sa în emag.pl.

eMAG şi-a început activitatea în anul 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, fiind înfiinţat de Radu Apostolescu, Dan Teodosescu şi Bogdan Vlad. În anul 2009, 51% din acţiunile companiei au fost cumpărate de Asesoft Distribution, iar director general al eMAG a devenit Iulian Stanciu.
 

În luna iulie 2012, fondul de investiţii Sud African Naspers, cu afaceri anuale la nivel global de peste 5 miliarde de dolari în media, comerţ electronic şi internet, achiziţionează 70% din acţiunile eMag, iar Iulian Stanciu rămâne în continuare managerul general al companiei, scrie Wikipedia.org

În iunie 2014, ultimul dintre fondatorii companiei, Radu Apostolescu, a renunţat la acţiunile deţinute, respectiv 8,4% din acţiunile eMAG, acestea fiind preluate de către Iulian Stanciu şi de grupul Naspers. Astfel Iulian Stanciu deţine 25,8% din eMAG, iar grupul Naspers 74,2%.

eMAG deţine şi 11 showroom-uri, în Bucureşti, Iaşi, Ploieşti, Cluj-Napoca, Sibiu, Craiova, Oradea, Braşov, Galaţi,Timişoara şi Constanţa.

În cele patru ţări, eMag avea în 2016 peste 2.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 2,4 miliare de lei.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite