Şeful Finanţelor Regionale Timişoara caută 73 de tone de motorină dispărute de la Vama Arad
0Un caz de dispariţie de motorină din Arad dă mari bătăi de cap şefului Direcţiei Regionale de Finanţe Timişoara. În urmă cu doi ani şi jumătate, în curtea Vămii Arad au fost parcate trei tiruri pline ochi cu motorină. Un control demarat în 2013 a arătat că lichidul din cisterne s-a evaporat, chiar dacă tirurile au rămas la locurile lor.
Lucian Heiuş, numit şef al noii Direcţii Regionale de Finanţe Timişoara se chinuie de câteva luni să descopere cum au dispărut chiar din curtea Vămii Arad, subordonată Finanţelor timişorene, 73 de tone de motorină. Un inventar efectuat asupra bunurilor aflate în custodia vămii arădene au scos la iveală această dispariţie misterioasă.
Confiscată în urmă cu doi ani, motorina era stocată în trei cisterne, fiecare cu un cap tractor. Cisternele fuseseră rechiziţionate de inspectorii Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Timişoara, fiind predate în custodia Vămii Arad.
„Eu am cerut acest control când am venit pe funcţie. Eu, contabil bătrân, aşa am considerat normal să fac inventarul să văd ce este şi ce nu este în gestiune”, a declarat Lucian Heiuş. Atunci am descoperit că acea motorină a dispărut. În urma controlului, un număr de 13 funcţionari au fost trimişi în cercetarea comisiei de disciplină. Noi cercetăm din punct de vedere administrativ acest caz, poliţia face propria cercetare, iar dacă va considera necesar poate continua acţiunea. Această comisie urmează să cerceteze şi să emită concluziile, iar în funcţie de acestea se va hotărî sancţiunea ce se va aplica pentru fiecare”, a declara Heiuş.
„Vă daţi seama că o asemenea cantitate nu s-a furat cu găleata, trebuia efectuată cu utilaje, transferul motorinei trebuia să lase pe jos o pată, ceva... Chiar sub geamurile şefului vămii. Nu pot să înţeleg cum o locaţie aflată sub pază permanentă din partea unei firme de specialitate, cu un om care stă în post tot timpul, să nu vadă absolut nimic. Cheile sunt lângă acel paznic, chiar dacă acesta dormea şi tot nu putea trece cineva pe lângă el să ia acea cheie fără să simtă ceva”, a mai spus Heiuş. Iar dacă tot vine vorba de firma de pază se pare că aceasta ar fi anunţat că a preluat în pază tirurile cu cisterne şi nu conţinutul acestora, deci nu ... ştia ce este înăuntru.
Cercetarea administrativă a scos la iveală fapte grave în birocraţia vamală. „Ultimul control al inventarului s-a efectuat la 31 decembrie 2012, iar cei care l-au făcut spun că, de fapt, ei nu au cercetat şi pe teren, în cisterne, existenţa combustibilului. E greu de înţeles de ce acea cantitate de motorină nu a fost valorificată, de ce a stat atât timp în curtea vămii”, a mai declarat Heiuş. În aceste condiţii este şi greu de estimat când ar fi putu avea loc volatilizarea lichidului combustibil.
În acest moment cei 13 funcţionari vamali sunt cercetaţi de comisia de disciplină, care va trebui ca în trei luni să ia o decizie în acest caz.