Aeroportul Transilvania Târgu-Mureş vrea cu orice preţ în Reţeaua TEN-T

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peti Andrei,preşedintele Consiliului de Administraţie al aeroportului Transilvania
Peti Andrei,preşedintele Consiliului de Administraţie al aeroportului Transilvania

Deşi ministrul Fenechiu a declarat că ”Aeroportul Transilvania nu se regăseşte cuprins în viitoarea Reţea Trans – Europeană de Transport (TEN-T), datorită faptului că nu îndeplineşte criteriile pentru includerea într-una din cele două componente ale reţelei TEN-T, respectiv Reţeaua Centrală sau Reţeaua Globală”, conducerea aeroportului mureşean şi-a stabilit ca ţintă accederea în Reţeaua TEN-T.

În acest sens, conducerea aeroportului a pregătit documentaţia pentru a primi o finanţare de 38 de milioane de euro necesari pentru modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian (între altele, extinderea pistei de decolare-aterizare şi a platformei de operare pentru aeronave).

În ceea ce priveşte numărul de pasageri înregistrat de aeroporturile din România în 2012, aeroportul Transilvania se situează pe locul al cincilea, după aeroporturile din Otopeni, Timiş, Cluj-Napoca şi Bacău însă la categoria sa (categoria D, aeroporturile cu un trafic anual de sub un milion de pasageri) a fost devansat, în această privinţă, doar de aeroportul din Bacău. Cursele noi introduse de Wizz Air şi Ryan Air vor creşte numărul pasagerilor cu peste 30 de procente la aeroportul târgumureşean.

"Reţeaua TEN-T priveşte crearea unei reţele intermodale care să includă toate modurile de transport rutier, feroviar, aerian şi maritim, pentru asigurarea libertăţii de mişcare a pasagerilor şi bunurilor în Uniunea Europeană. Aeroporturile sunt admise în reţeaua TEN-T pe baza concluziilor elaborate de Comisia europeană de experţi JASPERS. Ultimul Studiu JASPERS - „Studiu asupra priorităţilor de investiţii pentru aeroporturile regionale” a fost efectuat în anul 2007 şi concluziile sale au defavorizat anumite aeroporturi din România, printre care şi Aeroportul din Târgu-Mureş, deoarece cuprinde o serie de previzionări privind potenţialul de dezvoltare al aeroporturilor regionale, care însă ulterior au fost infirmate de datele înregistrate de acestea. Astfel, în martie 2013 Ministerul Transporturilor a solicitat aeroporturilor date concludente pentru a fi înaintate Comisiei de experţi JASPERS în vederea elaborării unui studiu asupra aeroporturilor regionale din România. În urma finalizării acestui studiu este posibil ca Aeroportul Internaţional Transilvania să fie acceptat din nou în Reţeaua TEN-T, care se reactualizează periodic. Criteriul teritorial aplicat Aeroportului din Târgu-Mureş nu mai este valabil, deoarece singurul aeroport de categoria D din proximitatea sa, Aeroportul din Sibiu, se află la o distanţă mai mare de 100 de kilometri. Considerăm că în urma efectuării noului Studiu JASPERS, Aeroportul din Târgu-Mureş are şanse reale de a fi inclus în Reţeaua TEN-T, însă până atunci vom continua promovarea proiectului de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii în cadrul Programului Operaţional Sectorial "Transport" 2007-2013, care va asigura finanţarea europeană pentru extinderea pistei de decolare-aterizare la 3600 de metri, unică de acest fel în Transilvania", afirmă Peti Andrei, preşedintele Consiliului de Administraţie al aeroportului mureşean.

Introducerea aeroporturilor în Reţeaua TEN-T se face pe baza concluziilor elaborate de o comisia europeană de experţi care urmează să studieze din nou aeroporturile regionale. Pe baza concluziilor respective, aeroportul Transilvania ar putea fi inclus în această reţea.

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite