FOTO Dâmboviţa, judeţul podurilor prost făcute: podul de la Ioneşti, construit de la zero în ultimii ani, în pericol

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Podul de la Ioneşti, inaugurat cu mare fast în 2013, cu o investiţie de 19 milioane de lei, este în pericol. Semnalul a fost dat de deputatul de Găeşti, Iulian Vladu (PNL), care spune că lucrările la apărarea pe malul drept, în amonte de pod nu au fost efectuate. De asemenea, nu au fost îndepărtate integral deşeurile de la podul vechi, demolat, care obturează curgerea apelor la viituri.

Podul de la Ioneşti este unul de o importanţă vitală. El face legătura dintre autostrada A1 şi sudul ţării, dar cu toate acestea, construcţia a ridicat de-a lungul anilor, probleme serioase. Este al treilea pod peste Râul Argeş, ultimele două construite în decurs de 9 ani.

Potrivit constructorului, este un pod care are o lungime de 202 metri, cu rampe însumând 850 de metri liniari, cu o lăţime de 7 metri şi trotuare pietonale de 1,5 metri fiecare. În principiu, un pod durabil, însă, constructorul nu a prevăzut şi apărările de mal pe Râul Argeş, extrem de puternic, mai ales în perioade de ploi şi inundaţii. Curenţii de apă pod destabiliza podul. 

image

Vladu spune că a iniţiat numeroase interpelări pentru a atrage atenţia autorităţilor cu privire la situaţia existentă, dar nu a primit nici un răspuns. 

Istoria Podului de al Ioneşti

Primul pod, care a fost construit în anii ’80, a fost reabilitat în ’99 cu patru miliarde, bani grei la acea vreme şi dărâmat în urmă cu doi ani. Reabilitarea a fost făcută de mântuială, aşa că autorităţile au mai băgat încă patru miliarde într-un pod nou-nouţ, care s-a deteriorat şi el din cauza Râului Argeş care i-a erodat serios stâlpii de susţinere. 

După asta, şefii judeţului s-au gândit să mai ceară fonduri de la Bucureşti. Zis şi făcut: peste 19 milioane de lei a dat CNADNR pentru cel de-al treilea pod inaugurat, în 2013, de ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova.

image
Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite