Strategul din spatele campaniei de promovare a filmului „Poziţia Copilului“ explică succesul României la Berlin

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cătălin Anchidin, specialistul în PR care a coordonat promovarea filmului "Poziţia copilului" FOTO Monitorul de Suceava
Cătălin Anchidin, specialistul în PR care a coordonat promovarea filmului "Poziţia copilului" FOTO Monitorul de Suceava

Succesul înregistrat de cinematografia românească la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin se datorează, în bună măsură, şi echipei care a muncit la partea de relaţii publice şi lobby.

Strategia de comunicare şi promovare a filmului "Poziţia copilului" a fost gândită şi implementată de Cătălin Anchidin, un sucevean care lucrează în industria PR.

A trecut în partea de Relaţii Publice în 2009, după a lucrat ani buni la mai multe posturi radio din Suceava. Pasionat de cinematografie, s-a ocupat odată cu venirea la Bucureşti de lansarea mai multe producţii româneşti şi internaţionale. În acelaşi timp, a câştigat experienţă din promovarea mai multor evenimente culturale importante din Capitală, dar şi din realizarea de strategii de branding şi comunicare pentru produse culturale.

Anchidin spune că, de câte ori a lucrat la marketingul unui film românesc, a încercat să găsească modalităţi de promovare atipice, care să stârnească publicul ţintă. „E foarte important cum comunici un produs şi e foarte important ca în perioada de promovare să atingi toate canalele de comunicare”, explică suceveanul.

În cazul filmului "Poziţia Copilului", strategia de marketing a presupus mediatizarea producţiei prin intermediul unor personalităţi din media sau din lumea sportului. "Promovarea filmului a debutat cu o serie de mesaje transmise de olimpici români precum Corina Ungureanu, Ana-Maria Brânză, Ivan Paţaichin, Leonard Doroftei, Laura Badea şi a continuat cu vedete de televiziune precum Cristian Ţopescu, Cristian Leonte, Amalia Enache, Victor Ciutacu. Au mai contribuit şi alţi oameni publice care au dorit să fie alături de România şi filmul românesc", spune Anchidin.

Ulterior, odată cu vestea nominalizării peliculei la festivalul de la Berlin, PR-ul s-a concentrat pe implicarea emoţională a cât mai multor români pentru susţinerea ţării la o competiţie de talie mondială. „Din momentul în care am fost informaţi că filmul a fost selecţionat în competiţia oficială de la Berlin, ne-am dorit ca publicul român să fie alături de noi şi să se bucure alături de noi de această performanţă a cinematografiei româneşti. Pentru noi a fost o performanţă prezenţa în sine în competiţia oficială a acestui eveniment foarte important pentru cinematografia mondială”, adaugă suceveanul.

Suceveanul deplânge subdezvoltarea sistemului de săli de cinema din România. „Sunt foarte multe localităţi din ţară, cum e şi Suceava, care nu beneficiază de o sală de cinema funcţională. Sunt eforturi incredibile care se fac pentru ca un film românesc sau de artă, în general, să ajungă în cât mai multe oraşe şi, din păcate, de cele mai multe ori, rămân localităţi în care filmul nu poate să ajungă din motive logistice, financiare sau pur şi simplu din lipsa de interes a autorităţilor”, a declarat Anchidin.

În ciuda impedimentelor, „Poziţia copilului” a fost laureat cu trofeul „Ursul de Aur” pentru cel mai bun film la Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. În cadrul celei de-a 63-a ediţii a festivalului, „Poziţia copilului” s-a aflat în competiţia oficială a Berlinalei 2013, alături de alte 18 filme. Premiera filmului va avea loc în România pe 8 martie.




Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite