Doctor în psihologie, despre sistemul temelor pentru acasă primite de elevii români: „Nu mai vor să înveţe la şcoală. Se simt săturaţi, depăşiţi, surmenaţi“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: www.puterea.ro
FOTO: www.puterea.ro

Marius Marici, doctor în psihologie, autorul mai multor cărţi de parenting, atrage atenţia că mulţi copii nu mai doresc să înveţe la şcoală din cauza temelor pentru acasă. Psihologul ne-a explicat că cei mici învaţă cel mai bine prin joacă şi că lecţiile ar atrebui să fie distractive.

Marius Marici este tatăl a trei copii, este psiholog şi autorul mai multor cărţi de parenting. El atrage atenţia că cei mici primesc mult prea multe teme pentru acasă şi că aspectul acesta îi îndepărtează de şcoală.

„Cantitatea de teme pe care copilul o primeşte acasă este enormă. Am făcut de multe ori calcul acesta. Un copil lucrează mai mult decât un adult. Şi nu este angajat. Temele exagerate le fură copiilor timpul pentru viaţa socială. Aceasta este o problemă mare în România. Sunt prea multe teme. Multe dintre lecţii ar trebui învăţate la şcoală şi nu acasă”, ne-a spus Marius Marici.

El a precizat că din cauza efortului pe care îl depun şi la şcoală şi acasă, copiii pot să ajungă la surmenaj. „Nu mai doresc să înveţe la şcoală. Se simt săturaţi, depăşiţi. Ajung la surmenaj. A îndopa un copil cu foarte multe cunoştinţe poate fi contraeducativ nu educativ. Copiii învaţă cel mai bine când se joacă, când au exerciţii practice.Toate lecţiile ar trebui să fie făcute prin jocuri. Ar trebui să fie mai puţine şi mai plăcute”, a explicat psihologul.

Pe de altă parte, Marius Marici a spus că ajutorul părinţilor la teme nu le face bine copiilor. Implicarea parentală poate fi şi bună şi rea. Este bună atunci când părintele îşi susţine copilul şi comunică cu profesorul de la clasă despre conţinutul temelor. Nu este bună atunci când părintele preia sarcinile copilului.

”Nu merge părintele la şcoală. Dacă părintele îi face tema, copilul nu va fi în stare să aibă performanţă şcolară mare. Studiile arată că acei copii ajutaţi de părinţi, lucru care este rău, au o performanţă scăzută la şcoală. Implicarea părinţilor în felul acesta nu duce la performanţe şcolare”, a mai spus psihologul.

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite