Detaliile primei crime din istorie, petrecută în urmă cu 430.000 de ani. Cum a fost ucis un om de Neanderthal cu două lovituri de suliţă

Craniul primei persoane omorâte din istorie. FOTO IBTimes UK

Oamenii de ştiinţă spanioli au descoperit craniul unui om care ar fi fost omorât în urmă cu 430.000 de ani, aceasta fiind considerată prima crimă din istoria omenirii.

Cercetătorii spanioli au descoperit un craniu al unui om de Neanderthal care prezenta la cap leziuni de tipul celor provocate de o lovitură cu un corp contondent. Craniul provine de la o persoană tânără al cărei sex n-a putut fi stabilit şi al cărei schelet a fost descoperit de arheologi sute de mii de ani mai târziu în Peştera Sima de los Huesos, din Spania.

În peştera din Spania s-au găsit în 2013 resturile scheletice de la cel puţin 28 de persoane, însă modul cum corpurile au ajuns acolo rămâne un mister. Totuşi, ar putea fi o dovadă a celui mai vechi comportament funerar din istorie. După luni întregi de muncă, cercetătorii spanioli au reuşit să refacă craniul sfărmat, pus la un loc 52 de fragmente. Apoi au concluzionat că există două leziuni penetrante pe osul frontal de deasupra ochiului stâng.

Folosind tehnici criminalistice moderne, cercetătorii spanioli au putut să arate că leziunile au fost făcute probabil în urma a două lovituri aplicate separat cu acelaşi obiect, cu puţin timp înainte de moartea persoanei respective. Oamenii de ştiinţă spanioli nu au luat în calcul o cădere accidentală, deoarece locul unde a fost găsită fractura au condus spre ipoteza că ar fi fost un act letal de agresiune.

„Nu suntem siguri cu ce obiect a fost comisă crima. Totuşi, cel mai probabil este vorba de o suliţă din lemn sau de un topor de mână confecţionat din piatră”, a declarat arheologul Nohemi Sala, coordonatoarea cercetărilor, pentru IBTimes UK.

În cazul în care persoana ar fi fost într-adevăr deja moartă, cercetătorii spun că cel mai probabil a fost transportată în peşteră de alţi neanderthalieni, pe care aceştia ar fi transformat-o într-un fel de cimitir.

„Dovezile pentru practicile funerare de la sit-ul Sima de los Huesos apar în principal de la modul cum au fost depuşi cei morţi în interiorul peşterii”, a mai spus Nohemi Sala.

Nohemi Sala, cercetatoare din Spania ce a descoperit craniul primei persoane omorâte din istorie.                                                                    FOTO www.lne.es

Nohemi Sala. FOTO www.lne.es

Cercetătoarea a adăugat că va studia şi celelalte cranii descoperite la sit-ul din nordul Spaniei, pentru a vedea dacă şi restul au avut aceeaşi soartă ca şi victima crimei, însă a adăugat că nu poate specula dacă au fost sau nu asasinate rituale.

„Studiul de faţă a stabilit că persoana era deja moartă înainte de a ajunge la locul în care rămăşiţele sale au fost descoperite. Se exclude posibilitatea unei căderi accidentale şi singurul mod posibil prin care individul decedat ar fi ajuns la sit, este să fi fost aruncat de alţi oameni în peşteră”, se arată într-un studiu publicat de cercetării spanioli coordonaţi de Nohemi Sala.

Între 2013 şi 2015, au existat controverse în legătură cu vârsta scheletului cercetat. S-au avansat teorii care au estimat vechimea între 300.000 şi 530.000 de ani. În cele din urmă, în mai 2015, s-a stabilit că scheletul ar avea vârsta de 430.000 de ani.

Alte ştiri pe această temă:

Pedepsele primite de adolescenţii care au torturat soţia unui medic: au stropit-o cu vodcă şi i-au dat foc. Cel mai tânăr dintre criminali, elev în clasa a VII-a

Crima pasională care a înfiorat o ţară. Ce secret ascundea Magdalena, tânăra poetă strangulată într-un beci, dezbrăcată şi acoperită cu petale de trandafiri

Bărbat acuzat că a ucis o femeie, condamnat la 21 de ani de închisoare şi plata de daune de 2 milioane de euro familiei victimei