De ce le este frică piloţilor să aterizeze pe cel mai modern aeroport de provincie din România. 13 avioane l-au ocolit numai în ultima lună

De ce le este frică piloţilor să aterizeze pe cel mai modern aeroport
de provincie din România. 13 avioane l-au ocolit numai în ultima lună

Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Suceava, catalogat de autorităţile judeţene drept cel mai modern aeroport din provincie din România, are o problemă mare pe timpul iernii.

Ştiri pe aceeaşi temă

În ultima lună, nu mai puţin de 13 aeronave ce trebuiau să aterizeze pe pista Aeroportului „Ştefan cel Mare” din Suceava au ajuns la Iaşi, după ce piloţii au refuzat să rişte siguranţa pasagerilor, alegând să aterizeze pe aeroportul din judeţul vecin.

„Aeroportul «Ştefan cel Mare» Suceava este dotat de către ROMATSA cu echipament ILS CAT II. În ţară, doar aeroporturile din Bucureşti (CAT III A şi B) şi Timişoara (CAT III A) sunt dotate cu echipamente ILS mai performante. Acest echipament ILS CAT II poate face posibilă atetizarea aeronavelor în condiţii de vizibilitate redusă, fiind totuşi necesară o vizibilitate în lungul pistei (pe orizontală) nu mai mică de 300 metri şi o vizibilitate pe verticală nu mai mică de 30 metri. La datele la care cursele au fost anulate condiţiile de vizibilitate pe Aeroportul «Ştefan cel Mare» Suceava erau mult sub minimile echipamentului ILS CAT II, defapt, la data de 29 noiembrie 2017, acestea au fost sub minimile oricărui echipament de tip ILS existent pe orice  aeroport din ţară. Acest fenomen de «ceaţă» se manifestă poate mai pregnant pe aeroportul nostru din cauza poziţionării geografice, în apropierea râurilor Suceava şi Siret, vizibilitatea redusă afectându-ne nu doar pe noi”, a explicat directorul general al Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuţa.

El a mai precizat că nu poate spune că piloţii au refuzat să aterizeze pe aeroportul din Suceava, ci că pentru siguranţa pasagerilor şi a aeronavelor, aceştia au luat decizia de a redirecţiona aeronavele pe aeroportul de rezervă, respectiv Aeroportul Iaşi, unde condiţiile meteorologice erau propice aterizării. Ioan Măruiţa a ţinut să spună că, la sfârşitul anului trecut, mai multe avioane ce trebuiau să aterizeze la Iaşi au ajuns la Suceava.

„Bineînţeles că anulările acestor curse afectează Aeroportul «Ştefan cel Mare» Suceava atât în plan comercial, cât şi la capitolul imagine. Pe plan comercial, din cauza faptului că anularea unor curse presupune încasări mai mici, iar la categoria imagine din cauza faptului că disconfortul pasagerului creat de aceste anulări este pus strict pe seama aeroportului, lucru total neadevărat. În niciun caz, aeroportul nu are vreo vină în cazul în care anularea unor curse se produce din motivul vizibilităţii scăzute”, a mai menţionat Ioan Măriuţa.  

Aeroportul din Suceava a fost închis pentru modernizare începând cu data de 13 ianuarie 2014, lucrările fiind realizate în cadrul unui proiect în valoare de 105 milioane de lei, cu bani obţinuţi majoritar din fonduri europene. Proiectul general, coordonat de conducerea aeroporului, subordonată Consiliului Judeţean Suceava, a presupus modernizarea pistei şi a sistemului de balizaj, turnul de control nou, plus aparatură de control şi trafic aerian.

Aeroportul a fost redeschis la data de 25 octombrie 2015. Autorităţile locale s-au lăudat încă de la reinaugurare că Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare” de la Salcea – Suceava este cel mai modern din provincie.

Până să fie modernizat, de pe aeroportul sucevean pleca doar o cursă săptămânală între Suceava şi Bucureşti. În prezent, săptămânal au loc 50 de zboruri, interne şi internaţionale. De la începutul anului, pe aeroportul sucevean au trecut peste 200.000 de pasageri, în condiţiile în care, înainte de modernizarea aeroportului, numărul maxim de pasageri înregistraţi anual a fost de 12.000.

Alte ştiri pe această temă:

Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare“ din Suceava va fi cel mai bine dotat şi echipat aeroport din România, după Otopeni

Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Suceava a fost dotat cu cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol

România lucrului prost făcut. Un turn de control inaugurat cu fast stă închis fiindcă acoperişul este prea fragil pentru antene

Aeroportul din Suceava are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol. FOTO Dănuț Zuzeac

Imagini din aceeasi galerie
  • Aeroportul din Suceava are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol. FOTO Dănuț Zuzeac
  • Aeroportul din Suceava are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol. FOTO Dănuț Zuzeac
  • Aeroportul din Suceava are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol. FOTO Dănuț Zuzeac
  • Aeroportul din Suceava are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol. FOTO Dănuț Zuzeac
  • Aeroportul din Suceava are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol. FOTO Dănuț Zuzeac
  • Aeroportul din Suceava are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol. FOTO Dănuț Zuzeac
Distribuie imaginea
citeste totul despre: