Control la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Ploieşti. Unitatea medicală, obligată să schimbe urgent lenjeriile şi instalaţiile uzate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Conducerea spitalului este obligată să remedieze urgent deficienţele constatate la control. FOTO arhivă Adevărul Ploieşti
Conducerea spitalului este obligată să remedieze urgent deficienţele constatate la control. FOTO arhivă Adevărul Ploieşti

Lipsa de medicamente şi materiale sanitare, cazarmamentul uzat şi instalaţiile defecte de la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Ploieşti au fost reclamate în numeroase rânduri de pacienţii internaţi în unitatea medicală. Sesizările au fost confirmate de o anchetă desfăşurată de administratorul public al judeţului

Consiliul Judeţean Prahova a constituit o echipă de control, coordonată de administratorul public al judeţului, Fabioara Ionescu, care a verificat, săptămâna trecută activitatea  Spitalului Judeţean  de Urgenţă Ploieşti, după numeroasele reclamaţii ale pacienţilor şi semnalelor din presa locală, majoritatea pe tema lipsei de medicamente şi materiale sanitare.
       
Pacienţii din secţia de Diabet şi Boli de nutriţie au completat, prin sondaj, chestionare, constandu-se că au fost prescrise medicamente ce nu au putut fi eliberate pentru că nu existau, la momentul respectiv, în farmacia spitalului (Algocalmin, Ketonal), pacienţii fiind nevoiţi să le procure personal.
      
Echipa de control a verificat şi modul de distribuire a hranei către pacienţi, activitatea de evaluare şi triaj la nivelul UPU, precum şi condiţiile igienico-sanitare din mai multe secţii     (Ortopedie, Chirurgie I şi II). S-a dovedit, astfel, că unele dintre saltele, lenjerii şi paturi sunt extreme de uzate, iar instalaţiile sanitare defecte şi insalubre.

În urma acestor verificări şi a discuţiilor purtate cu personalul administrativ şi medical au fost stabilite următoarele măsuri:

-informarea pacienţilor/aparţinătorilor cu privire la dreptul de a deconta toate cheltuiele suportate pe perioada spitalizării şi modalitatea în care aceasta se poate efectua, sub semnătura de luare la cunoştinţă;

-solicitările venite din partea personalului, în vederea procurării de către pacienţi a diferitelor materiale sau medicamente, să fie făcute în scris, sub semnătură, pentru a putea fi evitate eventualele abuzuri;

-comunicarea către pacienţi şi aparţinători a timpului de aşteptare în funcţie de codul de urgenţă primit la evaluare şi a situaţiei urgenţelor din din secţia UPU;

-găsirea unor modalităţi de intensificare a operaţiunilor de dezinsecţie derulate la nivelul unităţii;
-remedierea tuturor deficienţelor constatate la instalaţiile electrice şi sanitare, în vederea asigurării unui grad sporit de confort al pacienţilor;

-înlocuirea urgenţă a întregului cazarmament deteriorat şi uzat peste măsură (saltele, lenjerii de pat, etc.);

-concluziile şi recomandările formulate în urma analizării formularelor privind gradul de satisfacţie al pacienţilor, să fie discutate în Consiliul de administraţie pentru identificarea de măsuri;

-organizarea gestiunilor de materiale şi alimente conform reglementărilor legale în vigoare şi conducerea la zi a evidenţelor primare (Fişe de magazie);

-întocmirea, aprobarea şi folosirea unor reţetare specifice consumurilor colective în prepararea  zilnică a hranei destinate pacienţilor, în funcţie de dietă;

-identificarea de soluţii privind asigurarea unor stocuri tampon de alimente, medicamente şi materiale sanitare.

De asemenea, pentru a veni în sprijinul pacienţilor a fost înfiinţată o linie telefonică directă, unde se pot face sugestii, zilnic între  orele 8.00 – 16.00, la numărul: 0244.530.950.

Vă mai recomandăm

FOTO Incendiu cu scandal la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Ploieşti

UPDATE Viorica Oniga, şefa Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap Prahova, a fost arestată

 

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite