Cum arată Transfăgărăşanul iarna. Imagini cu cel mai spectaculos drum din lume acoperit de zăpadă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Considerat de mulţi specialişti cel mai spectaculos drum din lume, Transfăgărăşanul oferă imagini minunate şi pe timp de iarnă, când este închis.

Imaginile cu Transfăgăraşanul acoperit de zăpadă au fost publicate pe paginile de Facebook ”Cazare Transfăgărăşan”, ”Transfăgărăşan” şi pe contul de Facebook al lui Ion Sănduloiu, şeful Salvamont Argeş.

Şoşeaua Transfăgărăşan se află pe Drumul Naţional 7C (152 km) şi leagă Transilvania de Muntenia, traversând cel mai înalt lanţ muntos din România, Munţii Făgăraş, pe o distanţă de aproximativ 92 km prin judeţele Argeş şi Sibiu. Şoşeaua ajunge la altitudinea maximă de 2042 metri la Bâlea Lac.

Drumul este închis pe o porţiune de 27 kilometri până pe 30 iunie, din cauza pericolului de avalanşe, căderi de stânci, alunecări de teren ş.a.

În perioada 28 octombrie 2017 - 30 iunie 2018, DN 7C - TRANSFĂGĂRĂŞAN este închis pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 104 (Piscu Negru – jud. Argeş) şi kilometrul 130,8 (Bâlea Cascadă – jud. Sibiu). Porţiunea închisă se redeschide circulaţiei începând cu 1 iulie.

Drumul este în continuare deschis circulaţiei publice pe următoarele sectoare: Jud. Argeş - din localitatea Bascov până la Piscu Negru (km. 104); Jud. Sibiu - de la intersecţia cu DN 1 (km. 151 + 955) până la Cabana Bâlea Cascadă (km. 130+800).

Pe 20 septembrie se vor împlini 42 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului, magistrală cu o lungime de 92 de kilometri, situată la altitudinea maximă de 2.040 de metri. Este considerat, în unele topuri, cel mai frumos drum montan din lume. Realizat şi cu preţul multor vieţi, a fost inaugurat în 1974 de Nicolae Ceauşescu.

Ce spunea Jeremy Clarkson despre Transfăgărăşan 

Jeremy Clarkson, unul dintre realizatorii Top Gear, afirma, în 2009, după parcurgerea Transfăgărăşanului, că s-a plimbat pe “cel mai spectaculos drum din lume”. În emisiunea pe care echipa "Top Gear" - Jeremy Clarkson, Richard Hammond si James May - a realizat-o în România, aceştia au spus despre Transfăgăraşan că este cel mai uimitor drum pe care l-au văzut vreodată.

"Construit în anii '70, acesta este Transfăgărăşanul. 6.000 de tone de dinamita au fost folosite pentru realizarea acestuia şi 40 de vieţi au fost pierdute. Dar de deasupra arată ca şi cum fiecare curbă a fiecărei mari piste de curse din lume a fost înnodata pentru a crea o mare fundă a perfecţiunii automobilistice", spunea acum şapte ani Jeremy Clarkson aflat la volanul unui Aston Martin. "Acesta este cel mai bun drum din lume! România îţi multumim că ai acest drum. Putem să rămânem aici pentru totdeauna?" a mai spus Clarkson atunci.

Şoseaua urcă până la o altitudine de 2.042 m în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2145 m în pasul Urdele.

Drumul începe din comuna Arefu, în judeţul Argeş, la kilometrul 61 al DN7C şi se termină în comuna Cârţişoara (Sibiu), la intersecţia cu DN1. Pe întregul traseu sunt construite 27 de poduri şi viaducte, dar şi cel mai lung tunel din România (887 m), care străbate Muntele Paltinu, Tunelul Bâlea. Aerisirea tunelului se face natural datorită curenţilor de aer extrem de puternici. Banda de circulaţie prin tunelul neiluminat are doar 6 metri lăţime şi un trotuar de un metru lungime.

Mii de oameni au lucrat la realizarea Transfăgăraşanului

În perioada anilor 1970-1974, cât a durat construcţia Transfăgărăşanului, s-au dislocat circa 3 milioane de tone de rocă, s-au făcut 830 de lucrări transversale şi 290 000 de metri cubi de zidărie, iar pentru construcţia tunelului Capra-Bâlea au fost excavaţi peste 41 000 metri cubi de rocă. S-au folosit 6520 tone de dinamită, din care 20 de tone numai la tunelul Capra – Bâlea. De asemenea, au fost folosite la realizarea Transfăgărăşanului 3573 tone de ciment, 89 tone de oţel beton, 24 000 de ancore, 129 tone de plase sudate, 14 200 metri pătraţi de cofraje, 1750 metri liniari de tuburi de beton, 4100 de metri liniari de ţeavă, 50 tone de confecţii metalice, 6900 metri cubi de nisip, 6000 metri cubi de pietriş, 3000 tone de cribluri şi 740 de lămpi de iluminat. Drumul construit ajunge în apropierea tunelului de lîngă Lacul Bâlea, la altitudinea de 2042 m şi trece peste 830 podeţe, 27 viaducte.

Unul din tronsoanele cele mai dificile ale Transfăgărăşanului este cuprins între Lacul Bâlea şi Bâlea Cascadă pe o lungime de 13 km. Drumul s-a realizat cu eforturi materiale considerabile şi cu preţul multor vieţi de soldaţi şi muncitori care au contribuit la construcţia lui.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite