Circ cu directori la Spitalul Judeţean Argeş: vechiul manager a revenit la birou, însă a aflat că a fost suspendat încă o dată
0Schimbată pe 27 aprilie din funcţia de manager al Spitalului Judeţean Argeş pentru management defectuos pe perioada pandemiei, Adriana Molfea a revenit la birou luni, 18 mai, ca urmare a încetării stării de urgenţă. Actualul manager i-a comunicat că Ministerul Sănătăţii a emis un ordin prin care a fost suspendată din nou pe perioada stării de alertă.
Preşedintele CJ Argeş, Dan Manu (PSD), s-a lăudat pe pagina de Facebook a Consiliului Judeţean Argeş cu revenirea Adrianei Molfea în funcţia de director al Spitalului Judeţean Argeş, spunând că „Prin intrarea în vigoare a Legii nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, în ceea ce priveşte sistemul sanitar, se menţine modalitatea de numire, suspendare şi eliberare din funcţie a persoanelor care ocupă funcţii de conducere de către autorităţile administraţiei publice locale, aşa cum era reglementat înaintea instituirii stării de urgenţă.
Ordinul de Ministru privind suspendarea doamnei Adriana Molfea din funcţia de manager pe durata stării de alertă, emis în baza art. 21 din Ordonanţa de urgenţă nr. 70/2020, a încetat să îşi producă efectele ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 55/2020. În consecinţă, doamna Adriana Molfea a revenit de drept în funcţia de manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Piteşti, începând din 18 mai 2020”.
Numai că, deşi s-a întors la birou pentru a îşi relua funcţia de manager, Adriana Molfea a fost întoarsă din drum de Tiberiu Irimia, actualul manager.
După cum ne-a declarat Adriana Molfea, „luni 18 mai m-am întors la birou, însă domnul manager Tiberiu Irimia mi-a adus la cunoştinţă faptul că a fost emis un ordin de către Ministrul Sănătăţii prin care am fost suspendată, din nou, de data aceasta pe perioada stării de alertă. Având un vedere că ordinul a fost emis în baza OUG 70/ 2020, începând cu data de 18 mai, data intrării în vigoare a Legii nr. 55/2020, ordinul nu mai poate produce efecte juridice ţinând cont de faptul că Ministerul Sănătăţii nu mai are în coordonare organizarea şi funcţionarea unităţilor sanitare care se află în subordinea şi coordonarea autorităţilor locale. În acest sens voi solicita Ministerului Sănătăţii precizarea termenului de aplicabilitate al respectivului ordin şi emiterea unui nou act administrativ în acest sens”.
Faptul că Tiberiu Irimia este în continuare manager ne-a fost confirmat şi de Cristina Cazacu, purtător de cuvânt al Spitalului Judeţean Argeş: „Potrivit ordinului nr. 670, emis de Ministerul Sănătăţii, dr. Tiberiu Gabriel Irimia continuă să fie manager interimar al Spitalului Judeţean de Urgenţă Piteşti (SJUP). Tiberiu Irimia va ocupa funcţia de conducere pe întreaga perioadă a stării de alertă instituite în condiţiile art. 1 din Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 24/2020 privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel national şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS - CoV-2. Precizăm că, potrivit ordinului nr. 516, emis de Ministerul Sănătăţii pe 27 aprilie 2020, dr. Tiberiu Gabriel Irimia a fost numit manager interimar al Spitalului Judeţean de Urgenţă Piteşti, ocupând respectiva funcţie pe perioada situaţiei de urgenţă. Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Piteşti, Adriana Molfea, a fost suspendat din funcţie în perioada 27 aprilie 2020 - finalul stării de urgenţă. Aceeaşi măsură a fost dispusă pe întreaga perioadă a stării de alertă la nivel naţional, prin ordinul nr. 669/ 15.05.2020, emis de Ministerul Sănătăţii”.
Adriana Molfea a fost schimbată din funcţie pe 27 aprilie pentru „management defectuos” pe perioada pandemiei, unul dintre motive fiind scandalul privind chirurgul infectat cu COVID-19 care a venit bolnav la lucru şi a infectat zeci de persoane. Schimbarea a fost făcută prin ordin al Ministrului Sănătăţii. Adrianei Molfea i s-au reproşat şi întârzierile nejustificat de mari în demararea procedurilor pentru achiziţionarea unui aparat de testare PCR.