La câţi kilometri se schimbă distribuţia la maşină şi ce piese se înlocuiesc

La câţi kilometri se schimbă distribuţia la maşină şi ce piese se înlocuiesc

Kitul de distribuţie

Înlocuirea kitului de distribuţie la autoturism este o operaţiune destul de costisitoare, însă una necesară. Kitul se schimbă preventiv, pentru a evita distrugerea parţială sau totală a motorului în cazul în care cureaua sau lanţul se va rupe din cauza uzurii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Odată cu kitul de distribuţie, se mai înlocuiesc şi o serie de curele de transmisie sau alte accesorii cum ar fi pompa de apă.

“Dacă se rupe cureaua de distribuţie la motorul maşinii, pistoanele vor lovi în supape, ceea ce poate duce la avarii grave. În cel mai norocos caz, proprietarul maşinii va scăpa cu două-trei supape îndoite, dar are toate şansele să ajungă în situaţia de a schimbă complet motorul, pentru că va costă mai puţin decât cu reparaţia”, ne-a explicat Răzvan Pop, mecanic auto.

Distribuţia are un interval de schimb standard, limitat atât de numărul de kilometri cât şi de timp. Momentul schimbării distribuţiei este specificat în manualul autovehiculului şi depinde de motorizare dar, uneori, şi de modul în care a fost condusă maşină.

“În cele mai multe cazuri, primul schimb al kitului de distribuţie se face la 90.000 de kilometri. Pe urmă, se schimbă din nou la 60.000 de kilometri, însă niciodată mai târziu de cinci ani. Înlocuirea distribuţiei trebuie făcută la depăşirea numărului de kilometri sau vechimii indicate pentru că se uzează atât rolele angrenate cât şi pompa de apă. Rolele au la bază un rulment ce are o durată de viaţă limitată, tocmai de aceea se recomandă înlocuirea acestora împreaună. Cureaua de distribuţie este afectată de uzura în timp şi este obligatoriu să fie înlocuită împreună cu rolele aferente”, a mai explicat Răzvan Pop.

La un număr mai mare de km, de regulă după 180.000 km, este necesară şi înlocuirea pinioanelor danturate care sunt cuplate la cureaua de distribuţie, din cauza uzurii accentuate şi posibilităţii decalării cu câteva grade a axelor antrenate.

Distribuţiile pe lanţ se schimbă la intervale de timp mult mai lungi decât cele pe curea, de obicei la peste 180.000 km. Există maşini la care practic lanţul nu trebuie schimbat niciodată.

Va mai recomandam:

Ponturi pentru o maşină fără probleme: la câţi kilometri este obligatoriu schimbul de ulei şi cum se face

citeste totul despre: