Ce trebuie să faci pentru a afla dacă o maşină are nevoie de reglarea unghiului de fugă: ponturi de la specialişti

Ce trebuie să faci pentru a afla dacă o maşină are nevoie de reglarea unghiului de fugă: ponturi de la specialişti

Cand se regleaza unghiul de fuga Foto-velauto.ro

Când unghiul de fugă al roţilor nu este cel optim, maşina începe să tragă singură într-o direcţie sau alta atunci când volanul este lăsat liber.

Ştiri pe aceeaşi temă

Unghiul de fugă se măsoară în grade între axa pivotului şi perpendiculară pe sol, atunci când vehiculul este privit din lateral. Pentru a corecta această problema se apelează la serviciile de geometrie a roţilor oferite de service-urile de specialitate. Geometria roţilor este afectată de 3 unghiuri, respectiv unghiul de convergenţă, unghiul de cădere şi unghiul de fugă.

O maşină are nevoie de refacerea unghiului de fugă atunci când anvelopele se uzează repede şi neuniform, când o maşină nu rulează drept ci trage într-o oarecare parte, când sunt schimbate anumite piese precum capetele de bară. Specialiştii susţin că un autovehicul are nevoie de echilibrarea roţilor atunci când şoferul simte vibraţii puternice în volan sau când anvelopele au anumite semne de uzură.

“Pentru a afla dacă o maşină are nevoie de refacerea unghiului de fugă, primul lucru care trebuie verificat este uzura anvelopelor. Acest lucru poate fi făcut introducând o monedă între ridurile benzii de rulare a anvelopei, atât pe interior, exterior cât şi în centru. Dacă banda de rulare este mai adâncă în anumite părţi decât în atlele, unghiul de fugă trebuie refăcut. De asemenea, o maşină care nu rulează drept dacă luaţi mâinile de pe volan, are nevoie de refacerea unghiului de fugă”, a explicat mecanicul Florin Barbu

Dacă maşina vibrează atunci când se rulează cu viteze cuprinse între 80 şi 110 kilometri / oră, există probabilitatea ca roţile să trebuiască echilibrate. Dacă nu sunt echilibrate, roţile din faţă pot provoca vibraţii puternice în volan.

La vulcanizare, operatorul va introduce roata într-o maşină de echilibrare specială iar apoi va adaugă greutăţi într-un anumit loc pentru a reface echilibrul.

“Dacă după echilibrarea roţilor vibraţiile nu dispar, există posibilitatea ca prezoanele să trebuiască schimbate. Unele sunt mai grele decât altele, iar alegerea unora standard conform specificaţiilor producătorului, poate duce la eliminarea acestor vibraţii neplăcute”, a mai explicat mecanicul auto.

citeste totul despre: