Povestea ultimei investiţii eşuate în Masivul Parâng. Şoseaua de pe munte blocată un an şi jumătate în instanţă

Povestea ultimei investiţii eşuate în Masivul Parâng. Şoseaua de pe munte blocată un an şi jumătate în instanţă

Parâng. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

La aproape un an şi jumătate după ce construcţia celor patru kilometri de şosea din masivul Parâng a fost scoasă la licitaţie, proiectul a rămas blocat. După un proces îndelungat, autorităţile sunt nevoite reia procedura.

Ştiri pe aceeaşi temă

Construcţia a patru kilometri de şosea în Masivul Parâng, de la Cabana Rusu la cabana parapantiştilot, aflată la cota la 1.533 metri, a fost plănuită de cinci ani, iar în ianuarie 2017, Consiliul Judeţean Hunedoara a scos proiectul la licitaţie. Investiţia a fost estimată la aproape 17 milioane de lei, costurile fiind suportate de Consiliul Judeţean Hunedoara. După ce una dintre societăţi a câştigat proiectul, oferind să construiască drumul cu 10.514.642,74 lei fără TVA în 27 luni, mai multe firme au contestat modul în care s-au evaluat ofertele şi s-a desfăşurat licitaţia, iar proiectul a fost blocat.

Zilele trecute, la finalul unui proces îndelungat, Tribunalul Hunedoara a respins acţiunile formulate de firmele reclamante. „Procedura de licitaţie anterioară a fost anulată ca urmare a blocajelor generate de contestaţiile depuse de firmele ofertante. În perioada următoare se va relua procedura de licitaţie pentru lucrările la DJ 709F, pe cei patru kilometri rămaşi de modernizat. Este un drum necesar pentru dezvoltarea turismului în zonă şi pentru punerea în valoare a domeniului schiabil care se conturează în Parâng”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara, într-un răspuns transmis adevărul.ro.

Investiţii eşuate

Investiţiile mari în Parâng s-au lăsat aşteptate în ultimii cinci ani. Ultima dintre ele a fost construirea în 2014 a unui telescaun al cărui traseu porneşte din curtea unui hotel şi urcă peste doi kilometri.

Un nou telescaun (TS4) urma să fie construit în Parâng, dar investiţia a fost blocată timp de cinci ani de un proces, între Primăria Ptroşani şi Regia Naţională a Pădurilor Romsilva, care nu au căzut de acord asupra modului în care urma să fie realizată această acţiune şi nici a suprafeţei necesare investiţiei din cadrul programului „Schi în România”.

Nici telegondola plănuită în cadrul aceluiaşi proiect nu a mai fost construită. Guvernul României a oprit în 2012 finanţările pentru proiectul de dezvoltare din Masivul Parâng, estimat la 70 de milioane de euro.

Reprezentanţii Primăriei Petroşani precizau că de la bugetul de stat s-au alocat în ultimii ani 26,870 milioane lei, de la bugetul local s-au cheltuit aproape 8,2 milioane lei, iar din credite şi împrumuturi au fost investiţi aproape 15 milioane lei, în staţiunea Parâng. Stadiul fizic realizat al proiectului de dezvoltare a domeniului schiabil a ajuns la 18,3 la sută.

Loc de poveste

Staţiunea Parâng se întinde într-un loc de poveste, Munţii Parâng, la poalele cărora se află oraşele Petroşani şi Petrila. Masivul este principala atracţie turistică a amatorilor de excursii care ajung în Valea Jiului. Munţii Parâng sunt traversaţi de cea mai înaltă şosea din România, Transalpina, care ajunge la altitudinea de peste 2.000 de metri. În masiv sunt un număr mare de lacuri glaciare, cele mai cunoscute fiind Mija, Călcescu, Roşiile şi Iezerul Îngheţat. Cel mai înalt vârf al masivului, Parângul Mare, are 2.519 metri. Peştera Muierilor, de pe valea Râului Galbena, şi Peştera Polovragi, de pe valea râului Olteţ, completează numărul atracţiilor turistice din zonă, alături de staţiunea Parâng.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Klaus Iohannis, într-o poză neobişnuită în Parâng. Preşedintele s-a fotografiat cu cel mai pitoresc cioban din munţi

Soarta ultimei mari investiţii din Parâng: telescaunul cu staţie de pornire în curtea unui hotel, construit de primărie

Istoria telegondolei din Valea Jiului care duce spre nicăieri. Cum „au spart“ românii 10 milioane de euro degeaba

citeste totul despre: