În vizită la ruda decedată. Familia a aflat după trei zile că pacienta pe care a lăsat-o în spital a murit: au venit să-i aducă de mâncare şi nu au mai găsit-o în salon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Familia unei paciente internate în Spitalul de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” a trecut prin clipe de coşmar în a doua zi de Paşte. Ajunse în salon, rudele nu au mai găsit-o pe femeie. S-au gândit că poate a fost mutată într-o altă rezervă, dar vestea pe care o asistentă le-a dat-o cu zâmbetul pe buze a întrecut orice aşteptare. Pacienta murise de trei zile, iar personalul medical nu ar fi anunţat rudele acesteia.

Valerica Gaiţă avea 61 de ani şi de mai mult timp se afla internată în Spitalul de Psihiatrie „Elisabeta Doamna” din Galaţi. În urmă cu o săptămână, femeia începuse să se simtă foarte rău, iar medicii au decis să o transfere la Spitalul Clinic de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei”.

„A venit cu ambulanţa, am venit şi eu şi am luat legătura cu domnul doctor Şchiopu unde a fost internată. Nu mi s-a spus exact ce are, i-au făcut toate analizele necesare şi au trimis-o înapoi la Psihiatrie. Am primit a doua zi telefon, mi s-a spus că a revenit de urgenţă cu ambulanţa la Spitalul Judeţean, unde a fost internată la etajul nouă, în secţia de Neurologie. Asta s-a întâmplat miercuri noaptea, eu în Joia Mare am mers să discut cu medicul de gardă. Mi s-a spus că este în stare gravă, dar nu mi-au spus diagnosticul. Mi-a recomandat să revin luni pentru a vorbi cu doamna doctor Lefter, care nu era atunci de gardă. Am lăsat număr de telefon. De altfel, domnul doctor Şchiopu a şi sunat când a revenit bolnava înapoi la spital. Prima oară l-a folosit”, a declarat Sorin Hahui, nepotul pacientei. 

În a doua zi de Paşte, sora şi nepotul pacientei au venit la spital. Când au intrat în salon nici nu se aşteptau să primească o veste cumplită.

„M-am întors luni la spital cu mâncare pentru mătuşa mea, am intrat în salon şi ea nu mai era acolo. Am întrebat de ea, iar o asistentă întinsă în pat, mi-a spus râzând că a murit de vineri seara. Practic era decedată de trei zile şi pe noi nu ne-a anunţat nimeni”, a completat Sorin Hahui, nepotul pacientei.

„Am simţit că mă prăbuşesc. M-am dus la ea cu mâncare, când am văzut că nu mai e în salon, am crezut că a fost transferată în altă rezervă. Am mers şi am întrebat unde au dus-o şi mi-au răspuns că e moartă de mult. Am crezut că murise de o oră, două. S-au uitat în fişe şi mi-au spus că e moartă de vineri. Le-am întrebat când ar fi vrut să ne anunţe şi au spus cu nonşalanţă că nu se întâmplase pe tura lor”, a povestit Lili Hahui, sora pacientei.

„M-am dus să îi scot certificatul de deces şi a trebuit să trec şi pe la Parchet, pentru că am întârziat procedura. Ca şi cum e vina mea, nu a spitalului. Ar trebui să meargă cei de la spital să facă această declaraţie că s-a întârziat. Puteau să ne apeleze telefonic şi să ne anunţe că mătuşa mea a murit, doar nu le ceream să o şi înmormânteze. Asistentele de pe secţie au aruncat vina unele pe altele”, a spus indignat Sorin Hahui, nepotul pacientei.

Rudele pacientei au mers astăzi la Spitalul de Urgenţă pentru a depune o plângere în acest sens şi speră ca persoanele care se fac responsabile de această situaţie să fie trase la răspundere.

„Aş vrea să nu se mai repete, să nu mai păţească şi alţii la fel. Nu cerem să o reînvie, singurul lucru pe care îl vrem e să dea un telefon”, a spus Lili Hahui, sora pacientei.  

Reacţia reprezentanţilor spitalului 

„Vom analiza să vedem dacă într-adevăr s-a întâmplat acest lucru. Tot ce pot să vă spun cu certitudine este că vorbim despre o pacientă cu un prognostic foarte grav şi care a fost transmis nepotului acestei doamne de către medicul curant. În cazul decesului unui pacient, unitatea sanitară este obligată să anunţe decesul pacientului, dar nu cred că există stipulat în regulament şi intervalul de timp. Nu am o certitudine că nu au fost sunaţi, ni se întâmplă să nu ni se răspundă. Se va ancheta fişa de convorbiri telefonice prin centrala spitalului, există metode foarte uşor de pus în evidenţă. Se va verifica numărul de telefon şi dacă apelantul a răspuns sau nu”, a declarat dr. Lucica Grigorică, purtător de cuvânt în cadrul Spitalului de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” Galaţi.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite