Piatra şi balastul ridică de la fund porturile gălăţene. Traficul de mărfuri pe apă a crescut cu 30% faţă de anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Portul mineralier Galaţi. Foto: Adevărul
Portul mineralier Galaţi. Foto: Adevărul

Conform datelor comunicate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM), traficul de mărfuri derulat numai prin Portul Galaţi a fost, în semestrul I din 2015, de 1.914.300 tone, cu 768 de nave, din care traficul fluvial a reprezentat 1.280.327 de tone (602 nave), iar cel maritim 633.973 de tone (166 de nave).

Deşi poate părea surprinzător, traficul de mărfuri prin porturile Dunării Maritime a crescut considerabil în primele şase luni ale anului 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Conform datelor comunicate de APDM Galaţi, traficul de mărfuri derulat prin Portul Galaţi în semestrul I din 2015 a fost de 1.914.300 tone, cu 768 de nave, din care traficul fluvial a reprezentat 1.280.327 de tone (602 nave), iar cel maritim 633.973 de tone (166 de nave).

Totodată, traficul derulat prin porturile aflate în administrarea APDM Galaţi de la Brăila (inclusiv Măcin şi Hârşova) a fost în primul semestru al acestui an de aproximativ 770.000 de tone. În fine, prin sucursala Tulcea (inclusiv Chilia Veche, Isaccea şi Mahmudia) s-au operat circa 1,3 milioane de tone de mărfuri.

În total, traficul de mărfuri desfăşurat prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea, în semestrul I din 2015, a fost de 4.108.341 tone, fiind operate un număr de 1.905 nave. Dintre acestea, traficul fluvial a totalizat 3.301.589 tone (1.689 nave), iar cel maritim 806.752 tone (216 nave).

Potrivit datelor comunicate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, volumul de mărfuri tranzitat este într-o creştere impresionantă faţă de perioada similară a anului trecut. Sporul este de aproximativ 30% la traficul maritim şi aproape 31% la traficul fluvial.

„Creşterile realizate provin în principal din creşterea cantităţilor de cereale, nutreţuri pentru animale, produse alimentare, băuturi, tutun, laminate, cherestea, produse minerale brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare ), var, ciment, materiale de construcţie, minereuri de fier, minereuri neferoase, combustibili solizi (cărbune, cocs etc.)“, precizează APDM.

Baza stă în piatră şi balast

Analiza traficului total pe grupe de mărfuri indică faptul că, în primul semestru din 2015, produsele minerale brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare) au fost în cantitatea cea mai mare, de 1.473.203 tone, urmate de minereurile neferoase cu 750.764 de tone, minereurile de fier cu 651.455 de tone şi de laminate cu 561.874 de tone.

Este de remarcat faptul că pentru prima oară în ultimele şase decenii, o statistică semestrială a transporturilor pe apă în aria de competenţă a APDM indică faptul că supremaţia nu mai este deţinută de livrările ArcelorMittal Galaţi (minereu şi laminate).

Evoluţie importantă este şi la traficul cu cereale, cu un volum în creştere de la 126.000 de tone la 183.000 de tone. Interesantă şi intrarea în „joc” a tranzitului cu produse alimentare, băuturi şi tutun, care figura cu zero în statistica semestrului I din 2014, iar în 2015 a ajuns la 14.015 tone.

A picat complet comerţul cu petrol!

La polul opus, în cazul petrolului brut s-au înregistrat operaţiuni zero, în condiţiile în care în primul semestru din 2014 a fost vorba despre un trafic de 35.530 de tone.

Potrivit APDM Galaţi, „conflictul Ucraina-Rusia generează în momentul de faţă pierderea unor clienţi importanţi ai operatorilor portuari şi implicit rezilierea multor contracte ale beneficiarilor companiei noastre, respectiv: SC Unicom Oil Terminal Galaţi, ca unic operator de produse petroliere în zona portului Galaţi, şi-a diminuat traficul de mărfuri faţă de anul trecut, ca urmare a întreruperii relaţiilor comerciale cu partenerii ucrainieni“.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite