Manifestul unui fost vicepreşedinte Oracle: „Visez la o şcoală românească în care elevii învaţă să se exprime coerent, fără gângăveli sau voce tremurândă”
0Într-o lume globalizată, în care orice actual sau viitor profesionist intră în competiţie cu profesionişti din întreaga lumea, avem nevoie să învăţăm să vorbim în public – este argumentul Amaliei Sterescu, pentru introducerea public speaking (oratorie) ca materie opţională în învăţământul românesc de stat. Fondatoarea primei şcoli de Public Speaking din România a lansat un manifest în acest sens.
Amalia Sterescu a înfiinţat în 2014 prima şcoală de Public Speaking (vorbit în public - n.r.) din România, după o experienţă de 16 ani în multinaţionale, unde a început de la postul de manager al relaţiilor cu clienţii la Vodafone România până la cel de vicepreşedinte al companiei Oracle. Ea a lansat astăzi un manifest pentru introducerea oratoriei ca materie opţională în învăţământul românesc de stat.
„A învăţa să asculţi, a învăţa să interpretezi informaţia comunicată, a învăţa să vorbeşti în public devine în lumea lui 2015 la fel de importante precum scrisul şi cititul. Într-o lume globalizată, în care orice actual sau viitor profesionist intră în competiţie cu profesionişti din întreaga lumea, avem nevoie să învăţăm să vorbim în public. Discursul public nu este uşor, iar acest lucru se vede în fiecare zi. Pare dificil să îţi argumentezi şi susţii ideile, indiferent că e vorba de viaţa personală sau profesională, însă abilitatea de a vorbi în public se cere învăţată şi cizelată”, susţine Sterescu.
Planul Amaliei privind reformare a educaţiei
Amalia Sterescu afirmă: „Visez la o şcoală românească în care:
a) Elevii de şcoală primară învaţă să-şi prezinte în mod creativ ideile, compunerile, învaţă să se prezinte pe sine fără teamă, învaţă să se voluntarieze şi să iasă în faţa clasei sau a publicului pentru a susţine o idee benefică comunităţii de elevi!
b) Elevii de gimnaziu învaţă să lucreze în echipe de proiect, învaţă să susţină cu argumente adecvate şi impact rezultatele proiectelor în care sunt implicaţi, învaţă să dea o structură coerentă discursului lor, învaţă să se folosească de limbajul non verbal pentru a da un plus de impact prezentărilor lor!
c) Elevii de liceu activează în cluburi de public speaking unde învaţă să prezinte atât subiecte legate de preocupările lor şcolare, pasiuni/hobby-uri, dar şi subiecte apropiate de zona de business, antreprenorială. Tot în cadrul acestor cluburi de public speaking pot învăţa cum să se prezinte mai bine la un interviu pentru o universitate în afara ţării sau pentru un job de vară. Intră în competiţii inter-şcolare de public speaking şi ajung să susţină prezentări în mediul de business unde îşi pot exprima argumentele generaţiei pe care o reprezintă!”
Se caută susţinători
Aceasta iniţiativă are nevoie de susţinători, persoane care conştientizează importanţa abilităţii de a te exprima coerent, fără gângăveli sau voce tremurândă în faţa celorlalţi. Toate persoanelor care vor să sprijine acest demers sunt invitaţi să se înscrie la oricare dintre aceste adrese: www.publicspeakingschool.ro/contact/, www.amaliasterescu.ro, office@amaliasterescu.ro
Viziunea Amaliei Sterescu
Amalia Sterescu, care este mamă a trei copiii, crede că, pentru a pregăti tinerii pentru o piaţă a muncii globalizată, sistemul de educaţie din România trebuie schimbat. Elevii trebuie să înveţe să vorbească în public, să lucreze în echipă şi să fie buni comunicatori, pentru că vor intra în competiţie pentru un loc la o universitate sau pentru un job într-o multinaţională cu tineri din alte ţări, unde astfel de abilităţi sunt învăţate din primele clase. Sterescu vrea să trimită la şcoală de oratorie şi politicienii şi funcţionarii care ne reprezintă în exterior.
Citeşte şi
Fost vicepreşedinte Oracle: Ai un job mizerabil? A fi fericit sau nefericit e o opţiune personală
FOTO Celălalt BAC. Şcoala unde se dă Bacalaureatul fără stres, ca-n Anglia