10 motive pentru „cel mai bun oraş din Europa“. Specialist în branding: „Clujul are farmec şi o aplecare spre viaţa boemă pe care puţine oraşe din Europa le au“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adrian Docea, consultant în branding şi publicitate, a creat site-ul www.bestcityineurope.com care prezintă, în engleză, 10 motive care califică Clujul drept „cel mai bun oraş din Europa“. Prima sa afacere, o agenţie de publicitate, a deschis-o la 19 ani. A lucrat mai mulţi ani la BBDO, cea mai mare agenţie de publicitate din Europa Centrală şi de Est, unde a fost şi director de strategie timp de patru ani la filiala din Moscova.

„Clujul ştie cum să trăiască frumos. Oamenii îşi fac timp de alţi oameni şi rareori am găsit asta în alte oraşe. În Cluj oamenii ştiu să se bucure de viaţă, de terase, de parcuri, de film, de muzică.
Ceea ce cred eu e foarte încurajator: îmi spune că frumuseţea Clujului nu stă în arhitectură - nici măcar nu sunt convins că e oraşul e cel mai frumos din România - şi ştiu că românii din Braşov, Sibiu sau Timişoara sunt de aceeaşi părere - frumuseţea Clujului vine din energia pozitivă pe care o emană oraşul, şi asta are legătura directă cu studenţimea clujeană“, spune Adrian Docea, „tatăl“ site-ului www.bestcityineurope.com, care promovează Clujul în toată lumea.

Cluj, te iubesc!

Adrian Docea (33 de ani) povesteşte că  www.bestcityineurope.com a fost un proiect la care se gândea de ceva vreme şi că l-a făcut „pur şi simplu“ pentru că îi este drag oraşul.

Am plecat din Cluj acum 10 ani şi am avut ocazia să călătoresc şi să locuiesc în mai multe ţări. Am văzut oraşe care m-au uimit, oraşe spectaculoase ca arhitectură, oraşe în care m-am simţit ca acasă, dar după toţi aceşti ani, Clujul e, în continuare, locul pe care-l iubesc“, mărturiseşte Adrian Docea, „tatăl“ site-ului care promovează Clujul peste tot în lume.

Cele 10 motive care susţin ideea că urbea de pe Someş (Mic) sunt argumentate ca la carte şi au la bază surse credibile precum: Le Monde, BBC, publicaţii financiare, statisticile Uniunii Europene. I-au fost destule câteva zile ca să adune informaţii (cifre, statistici) despre Cluj, iar restul, spune el, a fost „un exerciţiu de brandbuilding şi marketing“.

„Mi-am petrecut 12 ani din viaţă în publicitate, promovând branduri în mai multe ţări. Am învăţat cum să pun lucrurile în cea mai bună lumină, dar să promovezi un oraş e un lucru mult mai frumos, nu se compară cu nimic altceva“, spune el.

Cele 10 motive:
Clujul este cel mai progresist oraş din Europa
oraşul cu cel mai curat aer din Europa
calitatea mâncării este incredibilă
Clujul iubeşte muzica, filmul şi muzica
Clujul este printre cele mai bune oraşe din Europa pentru a porni o afacere în IT
Clujul are un centru vechi frumos şi o viaţă de noapte uimitoare
Clujul se află la 10 mile de munte, toate marile oraşe sunt uşor accesibile (din judeţul Cluj)
Costul vieţii este de două ori mai mic decât în Europa de Vest
Clujul este capitala Transilvaniei.

Ce-şi doreşte de la site

Adrian Docea vrea ca www.bestcityineurope.com să fie locul care să-i ajute cu informaţii pe cei care vor să se mute la Cluj, pe cei care - fie români sau străini - vor să înceapă o afacere, dar şi pe cei care vor să studiezesau să muncească în Cluj.

„Aş vrea să fac din bestcityineurope.com o platformă care să aducă oameni talentaţi şi antreprenori din toate ţările spre Cluj. Deja încă din primele 48 ore mi-au scris 3 oameni din ţări diferite care iau în considerare o relocare în Cluj. Între timp au scris şi mai mulţi.
Dau un singur exemplu: un profesor de engleză din Oxford care ar vrea să îşi ia un an sabatic în care să se ocupe de propriile proiecte, timp în care să continue să predea cu normă redusă limba engleză. A văzut oraşul, iar site-ul l-a convins şi mai mult că ar vrea să se mute - măcar pentru o vreme - în Cluj“, spune Adrian Docea.

De ce?

Consultantul spune că nu mai locuieşte în România de patru ani şi are de gând, din toamnă, să se stabilească definitiv în Cluj şi să promoveze Clujul şi Alba, oraşe care îi sunt dragi. Povesteşte că în ultima vreme a citit ştiri despre Cluj şi a fost plăcut surprins să vadă că lucrurile se mişcă „surprinzător de bine pe tehnologie, artă, pe proiecte precum Cluj-Capitala Tineretului 2015 sau candidatura la titlul de Capitală Culturală Europeana 2021.

Docea povesteşte că în urmă cu ceva luni a invitat la Cluj câţiva colegi şi prieteni, care nu sunt români. Musafirii săi au fost foarte încântaţi de oraş. „Le-au plăcut oamenii şi vibraţia oraşului. Cred că oraşul are farmec şi o aplecare spre viaţa boemă pe care puţine oraşe în Europa le au. S-au îndrăgostit de Cluj în doar 3 zile. Mi s-a părut surprinzător, cu atât mai mult cu cât crescuseră în orase mult mai mari, Stockholm şi Budapesta, capitale cu o viaţă urbană bogată. Ştiam că o să le placă, nu ştiam că o să le placă atât de mult“, adaugă consultantul.

Însă, când vine vorba locurile pe care el le preferă în Cluj, lista este destul de lungă: Piaţa Muzeului şi zona din jurul Casei Matei Corvin – „aş vrea ca întregul centru vechi să aibă atâta viaţă cât are locul acela“ -, Parcul Central, platoul de dincolo de Cetăţuie, cartierul Gruia, Haşdeul.
„Îmi mai place liniştea străduţelor dintre Memorandumului şi strada Avram Iancu. Mi-aş dori ca toată porţiunea Someşului din zona centrală a oraşului - de la Parcul Babeş până la gară - să fie mai activă: cu promenade, terase, piste de biciclete, bărci de agrement, parcuri“, spune el.

Scurt CV

Adrian Docea (33 ani) este consultant în branding şi publicitate, profesie pe care o iubeşte. Prima sa afacere a deschis-o la 19 ani şi a fost o agenţie de publicitate care servea mici clienţi din regiune, el fiind de loc din Alba Iulia. A studiat la UBB şi imediat după absolvire a început să lucreze în publicitate. Pe CV-ul său apar biroul din Bucureşti al agenţiei “Lowe Worldwide”, apoi filiala din Bucureşti al “BBDO” (un grup american de consultanţă cu birouri în toată lumea, cea mai mare agenţie de publicitate din Europa Centrală şi de Est), câţiva ani pentru “Mars Inc.”, director de strategie pentru biroul din Moscova al “BBDO”.
Iar anul acesta a lansat, la Berlin, unde şi locuieşte, „Heraldist Europe”, firmă de consultanţă în branding şi publicitate.

Mai puteţi citi:

Oraşul din Europa cel mai prietenos şi tolerant cu străinii

Clujul văzut prin ochii unui expat canadian: „cel mai bun oraş din lume în care să trăieşti”

„Doamna de Fier“ a învăţământului britanic. Înainte să vină în Ardeal, se întreba: „Transilvania? Chiar există?“

FOTO O englezoaică promovează Transilvania: de la Dracula la handmade

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite