Soluţie pentru îmbunătăţirea traficului din Buzău. Se taie din trotuare, pentru a mări spaţiile de parcare sau carosabilul
0În sfârşit, s-au prins şi edilii Buzăului că pot crea locuri de parcare, prin îngustarea unor trotuare, aşa cum au procedat alte municipalităţi. În acest mod, cel puţin 40 de locuri noi de parcare vor apărea în vecinătatea parcului Crâng, iar în Centru va fi lărgit carosabilul, pe un segment al străzii Ion Băieşu.
Creşterea rapidă a numărului de autoturisme dă bătăi de cap urbaniştilor din toate oraşele, care caută permanent soluţii pentru menţinerea traficului la parametri acceptabili. Este nevoie de străzi mai largi şi din ce în ce mai multe locuri de parcare, mai ales în zonele aglomerate. Nu departe de Buzău, la Râmnicu Sărat, edilii au câştigat anul trecut peste 200 de locuri de parcare, prin îngustarea unor trotuare şi extinderea suprafeţei carosabile.
În acest sens, la Buzău abia au început să se mişte lucrurile. Două astfel de parcări vor fi extinse, prima în vecinătatea Crângului şi cea de-a doua pe Strada Ion Băieşu, în centrul oraşului. Parcarea din Zona Crâng va fi terminată săptămâna viitoare, odată cu deschiderea staţiei de asfalt a Urbis-Serv. ”Cel puţin 40 de locuri de parcare vor fi create aici şi, din fericire, nu s-a intrat deloc peste spaţiul verde”, ne-a declarat Fănică Bârlă, viceprimar al municipiului Buzău.
Numărul locurilor de parcare va fi suplimentat cu cel puţin 20 şi în centrul oraşului, prin adoptarea aceleiaşi soluţii. Trotuarul de pe strada Ion Băieşu va fi îngustat, astfel că şoferii vor avea mai mult spaţiu de parcare. Va fi lărgit, de asemenea, carosabilul, acesta urmând să primească spaţiu suplimentar prin înlocuirea scuarului cu un singur şir de borduri.
O altă parcare nouă va fi amenajată în zona Aleea Insulei, tot în această primăvară. Şoferii spun că refacerea infrastructurii rutiere trebuie să fie o prioritate pentru edili, astfel încât să nu se ajungă la sufocarea oraşului. ”Sunt multe zone în oraş unde s-ar putea câştiga benzi întregi prin reducerea unor trotuare nesimţite. Pe Mesteacănului, de exemplu, s-ar putea crea o bandă nouă dinspre Sala Sporturilor spre intersecţia cu Frăsinet sau măcar locuri de parcare, dacă s-ar tăia jumătate din trotuar. Ar trebui ca o comisie să identifice toate aceste posibilităţi şi să pornească mai repede lucrări”, ne-a declarat Marcel Ion, şofer de microbuz.
La Buzău, prima încercare de adaptare a infrastructurii rutiere la noul volum de trafic a fost lărgirea cu o bandă a străzii Frăsinet, măsură care îşi dovedeşte de peste un an eficienţa.