Extrem de deteriorat, Viaductul Stânca Teherău, de pe DN 10 Buzău – Braşov, intră în reabilitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Viaductul nu a fost consolidat de peste trei decenii
Viaductul nu a fost consolidat de peste trei decenii

Traficul auto pe DN 10 este restricţionat în zona lacului Siriu pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, după ce în urma unei expertize comandate de CNADNR s-a constatat că un viaduct construit în 1982 se află într-o stare avansată de degradare. Şoseaua suspendată prezintă fisuri şi deteriorări la armătură iar versantul are stânci desprinse parţial care se pot prăbuşi oricând pe carosabil.

Din fericire, viaductul Stânca Teherău, aflat în dreptul lacului de acumulare Siriu, va intra în reparaţii din această primăvară, dar nu se ştie deocamdată cum vor afecta circulaţia între Buzău şi Braşov.

În judeţul Buzău, pe DN 10 Buzău-Braşov, în zona lacului Siriu, din cauza degradării unor grinzi ale viaductului Stânca Teherău se menţin restricţiile pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone. Există şi restricţie de viteză de 10 km/h. Aşa sună avertizările Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, din ultima perioadă, care recomandă şi rute ocolitoare pentru traficul greu. Este vorba despre DN1B Buzău - Ploieşti, DN1A Ploieşti - Cheia - Săcele.

Viaductul are pe alocuri armătura ruginită

O expertiză tehnică, realizată la jumătatea anului trecut, de o firmă de proiectări din Bucureşti, a evidenţiat numeroase deficienţe şi degradări în infrastructura şi suprastructura viaductului Stânca Teherău, aflat pe malul stâng al lacului Siriu, în amonte de barajul de acumulare.

Potrivit memoriului tehnic realizat de Beta Cops SRL, au fost constatate armături descoperite şi ruginite, iar pe alocuri zone de beton căzute, care descoperă atât etrierii cât şi armăturile de rezistenţă. La rosturile dintre fâşii au apărut stalactite. De asemenea, la deschiderea numărul 3 a viaductului a apărut o crăpătură de 6 metri lungime. 

Bordurile care mărginesc partea carosabilă pe partea dreaptă sunt degradate şi rupte pe întreaga lungime a viaductului şi lipsesc pe partea stângă. Grinda parapetului de siguranţă de pe partea stângă are armături descoperite şi ruginite. Parapetul de siguranţă este deformat şi ruginit. El nu are amortizor, nu este vopsit în culori diferite. Pe partea dreaptă a viaductului nu s-a montat parapet de siguranţă.

Parapetul pietonal este deformat şi ruginit, unele zăbreluţe sunt lipsă, altele lovite şi deformate. La capătul Prejmer,  parapetul pe dreapta are panouri lipsă şi este înclinat.

image

Din cauza degradării fâşiilor din deschiderea 5, circulaţia a fost deviată pe jumătatea aval, cu semnalizare corespunzătoare cu parapeţi de dirijare.

Versantul de pe partea dreaptă a viaductului are roca fisurată şi crăpată, existând pericolul desprinderii de fragmente din acesta şi căderii lor pe partea carosabilă, cu urmări asupra stabilităţii şi rezistenţei suprastructurii. Şi versantul stâncos de pe partea dreaptă la rampa Prejmer prezintă blocuri instabile, cu pericol de cădere pe drum.

O firmă din Galaţi va demara lucrări în această primăvară

Potrivit experţilor, sunt ncesare lucrări de protecţie a versantului de pe partea dreaptă care vor consta din înlăturarea prin ranguire a tuturor stâncilor instabile şi montarea unei plase ancorate în stâncă, lucrări de consolidare a infrastructurii, a suprastructurii, lucrări de siguranţă rutieră, refacerea parapeţilor de siguranţă şi marcaje rutiere, protecţie taluz.

În cursul anului trecut, CNADNR a desemnat prin licitaţie constructorul care se va ocupa de reabilitarea viaductului, SC Luconsa BM Galaţi. Durata estimată este de 18 luni iar garanţia este de 5 ani. Costul lucrărilor nu trebuie să depăşească 12 milioane de lei iar acestea ar trebui să înceapă în martie sau aprilie.

Viaductul de coastă de la Teherău are lungimea totală de 110,90 m, din care lungimea suprastructurii de 100,52 metri, ambele măsurate la lisa parapetului. Viaductul a fost proiectat de IPTANA şi a fost executat în anul 1982.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite