Tronsonul I al Ocolitoarei va fi finalizat în 30 septembrie, la patru ani de la începerea lucrărilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tronsonul II al Ocolitoarei va fi gata abia în decembrie, lucrările fiind întarziate de exproprieri. FOTOArhivă.
Tronsonul II al Ocolitoarei va fi gata abia în decembrie, lucrările fiind întarziate de exproprieri. FOTOArhivă.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că lucrările se vor finaliza la sfârşitul acestei luni. Investiţia s-a ridicat la 59,5 milioane de lei fără TVA din care 50 de milioane sunt fonduri europene.

Lucrările la Tronsonul I au început încă din 2012, dar constructorii care nu s-au ţinut de cuvânt au amânat mult finalizarea investiţiei.  Ele au fost abandonate în 2013 după ce austriecii dela Alpine Bau au intrat în insolvenţă. După o nouă licitaţie şi mai multe expertize, lucrările au fost preluate de un un consorţiu italian, Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Shelter Construct - Pasquale ALO. Lucrările trebuiau terminate din iunie, dar nu s-a reuşit respectarea termenului. CNADNR a anunţat că s eva circula pe acest tronson din 30 septembrie.

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care a fost construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul a prevăzut şi un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Dublarea tronsonul II va fi gata în decembrie

Tot potrivit CNADNR lucrările la tronsonul II au fost întârziate deoarece a fost nevoie de exproprieri suplimentare. Investiţia trebuia finalizată tot în iunie 2016, dar noul termen este decembrie 2016. Lucrările sunt realizate de compania Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRl. Dublarea tronsonului II care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş este absolut necesară pentru ca pe Ocolitoare să se poată circula în regim de autostradă. Totodată, în urma semnării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente. Investiţia se ridică la 64,4 milioane de lei fătă TVA, finanţarea fiind tot din fonduri europene.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite