Se reiau lucrările la Aeroport după o pauză de patru ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările pentru calea de rulare vor începe în aprilie şi vor dura patru luni. Anul acesta sunt deja alocate 106 milioane de lei pentru Aeroport, totul de la Consiliul Judeţean. Instituţia va mai lua un credit de 200 de milioane de lei din care 155 de milioane vor merge tot către Aeroport.

În acest moment la Aeroportul Braşov a fost realizată doar pista şi gardul care împrejmuieşte terenul. Nu s-a mai lucrat de patru ani. Potrivit devizului general întocmit de SC IPTANA SA, valoarea investiţiei cu tot cu TVA este de 57.505.600 euro. Această sumă este necesară pentru terminalul de pasageri de 3.600 de mp, turnul de control, parcarea de 163 de locuri şi alte lucrările necesare finalizării investiţiei, cum ar fi căile de rulare, gardul, porţile şi toate drumurile din interiorul suprafeţei aeroportului.

În aprilie însă lucrările vor fi reluate pentru realizarea căii de rulare. Investiţia se ridică la 35,5 milioane de lei fără TVA. Şase firme au depus oferte. Reprezentanţii Consiliului Judeţean au declarată că lucrările vor începe în aprilie şi vor fi gata în patru luni dacă nu vor fi constestaţii la licitaţie.

Calea de rulare (de 200 de metri lungime şi  23 de metri lăţime, plus acostamente) a platformei de îmbarcare-debarcare (135 m/145 m) va permite staţionarea a trei aeronave de categoria C, cu anvergura aripilor de 36 metri.

Anul acesta sunt deja alocate 106 milioane de lei pentru Aeroport, totul de la Consiliul Judeţean. Instituţia va mai lua un credit de 200 de milioane de lei din care 155 de milioane vor merge tot către Aeroport.

Din totalul de 200 de milioane de lei dorim să alocăm 45 de milioane de lei pentru asigurarea cofinanţării şi a cheltuielilor neeligibile a proiectelor contractate sau în curs de contractare prin Programul Operaţional Regional. Restul de 155 de milioane de lei dorim să-l folosim pentru finalizarea obiectivului de investiţii „Aeroport Internaţional Braşov – Ghimbav”. Vom propune plenului Consiliului Judeţean Braşov să aprobe scenariul din studiul de fundamentare în baza căruia se va continua şi finaliza investiţia, dar cel mai probabil vom lua în considerare finalizarea obiectivului de către Consiliul Judeţean Braşov. Acest scenariu ne va permite finalizarea obiectivului până la finele anului 2020. În paralel, indiferent de scenariul de dezvoltare aprobat, vom demara procedurile de notificare a acordării măsurii de ajutor de stat, astfel încât, în urma unui aviz favorabil al Comisiei Europene, să putem angrena şi celelalte administraţii locale, inclusiv Municipiul Braşov în susţinerea activităţii aeroportului“, a mai declarat Adrian Veştea. 

Aeroportul ar fi profitabil

Ultimul studiu realizat în ceea ce priveşte Aeroportul arată că în primul an de funcţionare ar avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-au depăi un milion de pasageri. Cu toate acestea, Aeroport nu este o prioritate pentru Guvern deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. În plus Braşovul este oraşul care atrage cei mai mulţi străini în România. Toate guvernele au promis finanţarea lui, dar acest lucru nu s-a întâmplat. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

În masterplanul României din anii trecuţi la priorităţi au fost aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai era menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care era o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite