Locurile de parcare neatribuite se transformă în parcare publică cu plată. De asemenea tarifele la parcare se vor mări, chiar dubla în zona centrală

Locurile de
parcare neatribuite se transformă în parcare publică cu plată. De asemenea
tarifele la parcare se vor mări, chiar dubla în zona centrală

Parcarea se va plăti diferenţiat în funcţie de zonă. FOTOAndrei Paul

Până la sfârşitul anului vor fi puse în practică o serie de schimbări ale actualului regim al parcărilor, atât în ce priveşte parcările de reşedinţă, cât şi cele publice cu plată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Serviciul de specialitate din Primăria Braşov a demarat un inventar ce va fi finalizat în aproximativ o lună, în urma căruia se va şti exact numărul locurilor de parcare din municipiu, indiferent de forma lor: parcări publice cu plată, parcări de reşedinţă, parcări neamenajate. În urma acestui inventar, se estimează o creştere a numărului locurilor de parcare publice cu plată, din patrimoniul municipiului, de la aproximativ 2.400 în prezent, la aproximativ 8.400, preponderent în zona centrală (istorică) a oraşului, a anunţat administratorul public al Braşovului Miklos Gantz.

În prezent, în Municipiul Braşov sunt 43.499 de locuri de parcare de reşedinţă. Dintre acestea, în ciuda sesiunilor repetate de atribuire/reatribuire, sunt ocupate prin plata abonamentului de parcare de reşedinţă 32.338 de locuri de parcare. Abonamentul de parcare în parcările de reşedinţă permit ocupantului unui loc să îl folosească pe toată durata zilei, 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Cu toate că sunt foarte multe locuri neocupate în urma licitaţiilor, în realitate foarte mulţi cetăţeni parchează pe aceste locuri, ba chiar şi le revendică în cazul în care un „străin“ parchează în locul lor. Totul fără să plătească.

De exemplu în Uzina 2, la solicitarea cetăţenilor, au fost amenajate 551 de locuri de parcare de reşedinţă, însă sunt ocupate pe bază de abonament doar 160. Cu toate acestea, în realitate restul sunt şi ele ocupate în proporţie de 98-100%. În Astra 1, din totalul de 6.672 de locuri de parcare amenajate, sunt ocupate oficial doar 4.933, restul de 1.739 sunt, oficial, „libere“. Pe Fundătura Hărmanului, din 366 de locuri amenajate, sunt ocupate oficial 137, deşi seara parcările sunt arhipline. La procedura de atribuire/reatribuire organizată în urmă cu două săptămâni, din cele 230 de locuri de parcare disponibile a fost ocupat doar unul.

Până la finele acestui an, se vor mai organiza sesiuni de atribuire/reatribuire. După aceea, toate locurile rămase neatribuite vor fi transformate în locuri de parcare publice cu plată

Se scumpeşte parcarea

Dacă în prezent, tarifele de parcare în parcările publice cu plată sunt de 1,5 lei/oră în zona centrală şi 1,3 lei/oră în celelalte zone ( Piaţa Astra sau Piaţa Dacia, de exemplu), după intrarea în vigoare a noului regulament, în oraş vor exista trei zone ca regim de parcare publică cu plată iar costul va fi mai mare: Zona 0 (centrul vechi şi Poiana Braşov) - 3 lei/h, (cu excepţia parcării Regina Maria, unde preţul este de 1,5 lei/h în intervalul orar 8.00 - 18.00 şi 1 leu/h în rest); Zona 1 - 2 lei/h, şi Zona 3 - 1,5 lei/h. Tarifele pentru parcarile rezidenţiale sunt cuprinse între 120 de lei şi 156 de lei/an.

În Poiana Braşov, la acest moment, după construcţia parcării multietajate din Poiana Mică, sunt aproximativ 1.200 de locuri de parcare publice cu plată, la care se adaugă parcările private (aproximativ 3.000 de locuri). 

Vor fi desfiinţate parcările publice cu plată din imediata apropiere a telecabinei şi de pe Strada Poiana Soarelui (zona Hotel Teleferic si Rossignol), pentru a se descongestiona zona. Locurile desfiinţate se vor regăsi în parcarea multietajată din poiana mică. De acolo, transportul turiştilor până la telecabina Kanzel şi Telegondolă  se va face cu autobuze de capacitate mică, aparţinând RATBV SA.

 

citeste totul despre: