Guvernul pune cruce Aeroportului Braşov, dar sprijină în schimb aeroporturi la Tulcea, Craiova sau Baia Mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pista Aeroportului Braşov este în prezent o investiţie inutilă. FOTOArhivă.
Pista Aeroportului Braşov este în prezent o investiţie inutilă. FOTOArhivă.

Master Planul General de Transport al României pentru perioada 2014-2020 arată clar că nu se doreşte aeroport la Braşov, deşi în pista de la Ghimbav Consiliul Judeţean a investit deja 17 milioane de euro.

Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. În masterplan sunt alte aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care ar avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai este menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători. Pentru finalizarea Aeroportului Braşov este nevoie de 30 de milioane de euro.

Şi terenul Aeroportului Braşov este la mâna Guvernului. Fusese dat în folosinţă gratuită pe cinci ani cu condiţia ca aeroportul să se contruiască. Acum, Guvenrul trebuie să decidă dacă mai pune terenul la dispoziţia autorităţilor, mai ales că nu există nicio sursă de finanţare pentru aeroport. Braşovul ar putea rămâne doar cu o pistă în care s-au băgat 17 milioane de euro şi care în doi ani va fi praf dacă nu este folosită.

Aeroportul va fi profitabil

Pe lângă banii pentru căile de rulare, pentru finalizarea aeroportului mai este nevoie de 31 de milioane de euro pentru terminal şi turnul de control. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite