FOTO Panocube, serviciul care te ajută să nu te păcăleşti atunci când cauţi cazare. Cum funcţionează aplicaţia care redă în detaliu camerele de hotel sau pensiuni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Panocube pozele care îţi arată realitatea concretă. Foto

Panocube, afacerea tânărului braşovean Bogdan Jingoi, vine în întâmpinarea problemelor pe care clienţii le pot avea atunci când doresc să închirieze fie o cameră de hotel, fie un apartament, dar şi atunci când merg la un restaurant.

„Pozele tradiţionale 2D şi chiar şi pozele 360° nu transpun clientul cu exactitate în locul dorit, însă modelul 3D, de VR (Virtual Reality) te ajută să parcurgi pas cu pas imobilul sau încăperea“, susţine Bogdan Jingoi, în vârstă de 23 de ani Numele de Panocube vine de la „pano“ - panoramă, deoarece pozele sunt 360°, şi „cube“ - fiind formatul 3D, care este transpus într-un cub, potrivit acestuia. În afacere s-au investit 200.000 de lei.

Ce probleme întâmpini când rezervi o cameră de hotel

Panocube a reprezentat la început un lucru incert şi abstract, pentru Bogdan. „Stăteam cu un prieten la masă şi mi-a spus că a avut probleme atunci când a rezervat o cameră de hotel. Pozele clasice nu reflectă realitatea, practic nu sunt prezentate toate detaliile, sunt şi lucruri ascunse“, ne-a împărtăşit el.

Antreprenorul s-a gândit la oportunitatea pe care hotelurile sau spaţiile de vânzare o pot oferi clienţilor de a vedea cu exactitate, serviciile pe care acestea le oferă. „Pe de o parte, clientul este mulţumit, pentru că nu scapă din vedere anumite aspecte şi nu se trezeşte cu surprize neplăcute, iar pe de altă parte, spaţiul respectiv creează o relaţie mai puternică împreună cu clientul, pentru că acesta oferă toată încrederea şi transparenţa de care clientul are nevoie“, a spus Bogdan.

Pentru a dezvolta acest serviciu, tânărul s-a gândit şi la un sistem de booking, astfel încât clientul să poată vedea hotelul şi camerele în întregime, atunci când vrea să îşi rezerve ceva. „Mi-am dat seama că dacă aş veni, în momentul de faţă, cu ambele proiecte pe piaţa din România, nu aş avea succes. Conceptele sunt noi, iar, în primul rând, trebuie să educi publicul, apoi să îl obişnuieşti. E greu cu un singur concept, altminteri cu două“, a susţinut antreprenorul.

Ideea a fost preluată din America

Bogdan a fost în Statele Unite ale Americii, iar acolo a văzut tehnologia necesară afacerii sale, care apăruse încă din 2013. Pentru a putea demara afacerea, tânărul antreprenor a apelat la programul Start-Up Nation, astfel încât să obţină finanţarea necesară, de unde a obţinut o finanţare de 200.000 de lei. „M-am gândit: oare care ar fi posibilitatea de a face rost de bani pentru a putea să îmi deschid business-ul? Nu am vrut să renunţ, din cauza lipsei lor. Atunci m-am gândit la acest program. L-am avut coordonator pe Radu Borza. Fără ajutorul lui probabil că proiectul meu nu ar fi fost bun“, ne-a împărtăşit Bogdan.

„Depindem de lumină”

Realitatea virtuală reprezintă un mediu tridimensional realizat de computer, pentru nevoia de interacţiune şi explorare a oamenilor. Persoana care utilizează acest sistem, devine o parte a acelui mediu, astfel încât are impresia că într-adevăr se află acolo, fără a omite nici un detaliu. „Tehnologia noastră, scanează 3D. Mereu depindem de lumină, avem nevoie şi de lumină naturală“, ne-a împărtăşit Bogdan. Acesta a învăţat tehnica din tutoriale de pe internet, iar deocamdată mai are un angajat, pe colegul său. 

Cum funcţionează sistemul

Practic, cu ajutorul unei camere foto scanează o încăpere 3 D, fără a fi omis nici un fel de detaliu, de sus până jos, de la stânga la dreapta, iar totul este transpus apoi în dimensiuni reale. „Colajul de imagini de calitate înaltă, tip 4K (4096 × 2160), Ultra HD, crează un efect de panoramă tip 360 de grade care, prin asamblare virtuală, oferă posibilitatea vizitatorului de a vizualiză cursiv o încăpere sau un loc exterior, doar prin mişcarea cursorului. Deşi majoritatea acestor colaje se axează pe linia orizontală (stânga-dreaptă), experienţă de vizualizare online a unui spaţiu se poate face şi vertical (sus-jos). Astfel, se crează un perimetru complet, gata pentru a fi vizualizat, iar clienţii vor putea admira locul prezentat după bunul plac, fără a fi restricţionati într-o direcţie anume. Efectul vizual de „dollhouse” permite vizitatorului să călătorească prin tot spaţiul virtual, analizând şi observând atât imaginea de ansamblu, cât şi detaliile ce îl interesează, fie că este vorba de dotări, curăţenie, amenajări, decoraţiuni sau tipul produselor folosite”, explică acesta cum funcţionează tehnologia pe care o foloseşte. Printre clienţii săi se numără Hotelul Ramada din Braşov, dar şi un restaurant cu specific italian de renume în oraş şi o agenţie imobiliară.

Citeşte şi:

Aplicaţia de smartphone menită să manipuleze creierul pentru un somn profund. Doi tineri români au lucrat la proiect

Cel mai inteligent sistem care îţi găseşte un loc de parcare liber, creat de doi tineri din Braşov

Braşov

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite