Aeroportul Braşov, o veste proastă, dar şi speranţe de mai bine
0Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Gabor, a anunţat astăzi, într-o conferinţă de presă, că „după două luni de mers la ministerul Dezvoltării, al Finanţelor şi al Justiţiei, am ajuns la concluzia că singura soluţie pentru rezolvarea problemei terenului Aeroportului este modificare Legii 297/2015, prin care se dădea terenul de la Institutul Cartofului către Consiliul Judeţean Braşov”.
Gabor promite că săptămâna aceasta Direcţia Juridică din Consiliul Judeţean va pregăti toate documentele, care vor fi înmânate la toţi parlamentarii braşoveni: „sperăm de această dată să fie un front comun şi să se modifice Legea cu toate datele pe care le dăm noi. Până vineri va fi gata toată documentaţia, cu toate parcelele aduse la zi”.
Dacă facem terminal ecologic, luăm bani nerambursabili
Reprezentantul Consiliului Judeţean Braşov spune că a discutat în weekend cu ministrul Mediului, care i-a spus că, „dacă suntem băieţi deştepţi”, terminalul se poate construi cu fonduri europene nerambursabile, dacă respectiva construcţie se face ecologică, cu materiale ecologice şi independentă energetic.
Câţi bani s-au cheltuit
Gabor spune că s-a finalizat şi documentaţia care prezintă suma totală cheltuită de Consiliul Judeţean Braşov pentru aeroport, respectiv 24,721.564 milioane de euro.
- 2006 – 68.871,17 euro, PUZ
- 2007 – 21.000 de euro – documentaţie dezmembrare, ridicare topo, modificare PUZ
- 2008 – 257.865 de euro – studiu urbanism, documentaţie cadastrală, dezmembrări, lucrări de organizare de şantier, studiu de inundabilitate
- 2009 – 4.771 de euro – înscrieri în Cartea Financiară, aviz demolare casa ciobanului, aviz lucrări suprafaţa de mişcare
- 2010 – 580.000 de euro – întocmire documentaţii şi demolare a unor construcţii, avize, scoatere din circuite agricole a unor terenuri, lucrări de măsurare terestră, evaluări de terenuri
- 2011 – 3.000.000 – raport evaluare teren agricol intravilan, refacere zonă terenuri balastiere
- 2012 – 4.587.000 de euro – studii, exproprieri de terenuri (4,57 milioane de euro)
- 2013 – 6.525.000 de euro – lucrările de executare pentru pistă
- 2014 – 4.909.044 de euro – studiu exploatare cargo, dezmembrări de terenuri, documentaţii cadastrale şi lucrări la pistă
- 2015 – 4.757.164 de euro – lucrări la pistă
- Pentru 2016, există aproximativ 3,5 milioane de euro, dar banii sunt blocaţi deocamdată din cauza terenului. Banii se vor cheltui doar după ce se va face cu asocierea cu Primăria Braşov, iar firma IPTANA finalizează studiul tehnic la câţi bani mai trebuie pentru finalizarea investiţiei.