Văcarul şi siguranţa CFR. A furat două „sârme” ca să le vândă la fier vechi, lăsând un întreg tronson de cale ferată fără sistem de semnalizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alin P., un tânăr de 22 de ani, originar din judeţul Galaţi, a fost trimis recent în judecată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Brăila. Individul este acuzat de două fapte grave: furt şi distrugere sau semnalizare falsă. De furat, a furat doar două cabluri, însă problema e că prin fapta sa a pus în pericol siguranţa circulaţiei feroviare, în zona staţiei CFR Lacu Sărat Brăila.

Alin P. se stabilise fără forme legale în satul Lacu Sărat, iar localnicii l-au tocmit ca văcar. În ziua de 9 octombrie 2015, tânărul ieşise cu vacile la păscut în zona gării Lacu Sărat. În timp ce mergea pe lângă liniile de tren, i-a venit nefericita idee de a sustrage câteva componente metalice, pentru a le vinde la fier vechi. Astfel, a smuls două conexiuni din oţel şi patru bolţuri de la instalaţia de semnalizare feroviară. Imediat, s-a aprins un semnal de avertizare în pupitrul de comandă, supravegheat la momentul respectiv de Iulian Aldea, angajat CFR aflat în timpul orelor de program.

"Semnalul de avertizare indica suspiciunea asupra sustragerii de componente de la instalaţia de semnalizare feroviară. Deoarece secţiunea 1B se află la o distanţă de 200 de metri faţă de biroul de mişcare unde se afla martorul, acesta a ieşit şi a privit spre zona respectivă, observând prezenţa inculpatului Păcuraru Alin Marian, pe care îl cunoştea deoarece era prezent periodic în zonă, venind cu mai multe bovine la păscut. În momentul în care şi-a dat seama că a fost observat, inculpatul a aruncat componentele feroviare sustrase în vegetaţia înaltă existentă în zonă şi a plecat cu bovinele spre vatra satului Lacu Sărat", precizează anchetatorii.

Angajatul CFR a anunţat Poliţia, iar Alin P. a fost prins la intrarea în satul Lacu Sărat. Luat la întrebări, tânărul de 22 de ani a recunoscut, fără a conştientiza gravitatea faptei sale, că a sustras "două sârme" şi că le-a ascuns în vegetaţia din zonă în momentul în care a fost observat de angajatul CFR.

În raportul lor, procurori subliniază: "Pericolele create prin sustragerea celor două conexiuni sunt reprezentate de posibilitatea producerii de tamponări de vehicule feroviare, întrucât nu se mai puteau detecta vehiculele pe circuitul de cale ferată, respectiv deraieri ale vehiculelor feroviare, din cauza nedetectării unei eventuale ruperi a şinei". Astfel, prin furtul celor două bucăţi de cablu, a căror valoare de inventar era de doar 40 de lei, văcarul din Lacu Sărat ar fi putut provoca o adevărată tragedie pe calea ferată.

Cititi si


 

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite