Sensuri giratorii de lux la Brăila. Pentru doar două astfel de facilităţi, Primăria vrea să cheltuie aproape 600.000 lei
0
Când vine vorba despre cheltuirea banilor publici, consilierii locali brăileni uită de divergenţele politice şi votează la unison. Un controversat proiect ce prevede realizarea a două sensuri giratorii la costuri exorbitante a primit girul CLM, după ce 21 dintre cei 25 de consilieri au votat pentru. Împotrivă a votat doar un reprezentant al PNG, în timp ce doi PDL-işti s-au abţinut, iar alţi doi consilieri au absentat motivat.
În urma votului de ieri, pentru realizarea celor două sensuri giratorii s-au alocat 570.670 lei. Asta după ce la şedinţa CLM din urmă cu două săptămâni fusese propusă suma de 600.000 lei, însă proiectul a fost scos de pe ordinea de zi pentru a fi reanalizat din punct de vedere tehnico-economic. În final, consilierii au reuşit perfomanţa de a economisi 30.000 lei.
Intenţia municipalităţii de a investi atât de mulţi bani în cele două sensuri giratorii a stârnit comentarii extrem de acide din partea multor brăileni. „Cu 3 miliarde se poate construi lejer o casă, iar domnii edili abia o pun de o colivă în mijlocul străzii...Hoţie... Cum sa dai 3 miliarde pe nişte borduri, o remorcă de piatră şi una de asfalt?! Probabil ca a costat 2 miliarde proiectul făcut de cine ştie ce firmă!”, a comentat brăileanul Marian C., pe un site de socializare.
În alte municipii, sensurile giratorii au costat mult mai puţin. În Bistriţa Năsăud, de exemplu, presa locală consemnează faptul că municipalitatea a construit nu mai puţin de 23 de sensuri giratorii, la un cost cuprins între 10.000 şi 20.000 lei per bucată.
De ce sunt atât de scumpe cele de la Brăila? Specialişti din cadrul Primăriei ne-au declarat că pentru ambele giratorii avute în vedere este nevoie de reconfigurarea străzilor. „La intersecţia bulevardului Cuza cu Calea Galaţi va trebui să se desfiinţeze porţiuni din scuarurile pietonale de pe mijlocul bulevardului. La fel şi la cel din intersecţia străzii Comuna din Paris cu Şos. Focşani, trebuie o reconfigurare a arterelor rutiere în cauză. La acestea se adaugă costrurile materialelor, costurile autorizaţiilor care trebuie obţinute. O lucrare de calitate presupune anumite costuri”, ne-a explicat un funcţionar din cadrul Primăriei Brăila.

Singurul sens giratoriu construit până acum de Primăria Brăila se află în afara oraşului FOTO Florentin Coman
Dincolo de problema costurilor, sensurile giratorii reprezintă o necesitate, iar şoferii brăileni solicită de multă vreme realizarea de astfel de amenajări. Intersecţia bulevardului Cuza cu Calea Galaţi, care a fost propusă de Primărie pentru construirea unuia dintre cele două sensuri giratorii, este una dintre cele mai periculoase din municipiu, deoarece în special şoferii din alte oraşe nu observă din timp semnul „Stop”, având impresia că cei care circulă pe bulevard au prioritate.
În luna septembrie a anului trecut, o ambulanţă în care se afla o gravidă şi care avea semnalele acustice şi luminoase în funcţiune a fost izbită în plin de un şofer gălăţean, care a ignorat indicatorul "Oprire". Salvarea s-a răsturnat însă, din fericire, pacienta a scăpat teafără. Tot aici a mai avut loc un accident, la sfârşitul lunii august 2013, vinovat fiind un şofer bucureştean. Nici acesta nu a respectat semnificaţia indicatorului rutier şi a intrat în coliziune cu alt autoturism.
Potrivit poliţiştilor rutieri, alte intersecţii periculoase unde un sens giratoriu ar salva vieţi omeneşti sunt: Buzăului cu Şoseaua naţională veche, la Spitalul Judeţean, Calea Călăraşilor cu Aleea Mecanizatorilor, la Kaufland, la Râmnicu Sărat cu accesul la Billa şi la intersecţia Calea Călăraşilor cu Celulozei, către Şantierul Naval.
Singurul sens giratoriu amenajat până acum de Primăria Brăila se află în afara municipiului, pe Şoseaua de Centură, la intersecţie cu Şos. Buzăului. Acesta a fost dat în funcţiune la jumătatea lunii octombrie 2013, valoarea investiţiei ridicându-se la circa 200.000 lei. Construcţia propriu-zisă a fost realizată de firma "Tancrad" Galaţi, pe parcursul a şase săptămâni. După amenjarea sensului giratoriu, traficului în zonă s-a fluidizat şi nu s-a mai înregistrat niciun accident.
Citiţi şi