O fotografie a fiicei primarului Brăilei i-a încântat pe editorii „National Geographic”. De câţiva ani, tânăra activează în elita astrofizicii mondiale

Fotografia selectată de editorii National Geografic la rubrica Daily Dozen  FOTO earthinpink.com

Aurora este o tânără cu care nu doar tatăl ei, Aurel Simionescu, primarul Brăilei, ci întreg oraşul de la Dunăre are motive să se mândrească. De câţiva ani, numele ei se leagă de cercetări de prim rang în domeniul astrofizicii, efectuate de universităţi de renume din Germania sau America. Mai nou, Aurora se face remarcată la nivel internaţional şi prin hobby-ul său: fotografia.

Recent, Aurora a fost anunţată că o fotografie de-a sa a fost selectată de editorii revistei "National Geographic", la secţiunea dedicată celor mai bune imagini ale zilei. Fotografia este postată pe blogul Aurorei, earthinpink.com.

Imaginea a fost surprinsă la Paris, de Ziua Bastiliei, în 2014, când s-a realizat un impresionant foc de artificii intitulat "Război şi pace", pentru a marca împlinirea a 100 de ani de la începutul Primului Război Mondial. Fotografia a fost postată pe site-ul National Geographic, la rubrica „Daily Dozen” şi a primit sute de like-uri de la privitori din toată lumea, fiind foarte apreciată în comentarii. Şi alte site-uri au preluat fotografia respectivă, considerând-o ca fiind foarte reuşită.

Într-un comentariu postat pe site-ul revistei „National Geographic”, Aurora le-a mulţumit tuturor celor care i-au apreciat fotografia, mărturisind că, a făcut o alegere bună atunci când, la postprocesare, a ales să o prelucreze în alb-negru. „De fapt, în culori această poză arată mai plictisitor decât multe alte fotografii făcute în noaptea respectivă şi aproape că am şters-o. M-am gândit, totuşi, să îi dau o ultimă şansă şi să văd dacă nu arată mai bine în alb-negru. Mă bucur că am procedat aşa!”, a spus Aurora.

Pe blogul Aurorei se poate vedea, aşa cum spune şi ea, o perspectivă specială asupra Pământului şi Cosmosului, fotografii de călătorie şi despre cosmos. Se poate spune că o vizită pe blogul Aurorei echivalează cu o excursie în jurul lumii.

aurora simionescu

Aurora este o tânără de excepţie  FOTO Facebook

Aurora Simionescu este o brăileancă ce a reuşit să ajungă printr-un efort excepţional în elita mondială a cercetării astronomice. A terminat Colegiul "Murgoci", a participat chiar din clasa a VII-a la olimpiadele şcolare, la fizică în special, pasiunea ei, şi a venit mereu cu premii importante. În clasa a XI-a a câştigat o bursă de studii la Deerfield Academy din Massachusetts, unde a obţinut peste 90 de puncte din 100 posibile la evaluările finale.

După clasa a XII-a, a urmat facultatea la Universitatea Jacobs din Bremen, Germania, unde a studiat geoştiinţele şi astrofizica. Din 2005 a început un doctorat la Institutul "Max Plank" din Germania, pentru fizica extraterestră, şi a făcut parte dintr-o echipă de cercetători care au observat pentru prima dată unul dintre filamentele de gaz care leagă roiurile de galaxii, filamente a căror existenţă fusese dedusă teoretic cu zece ani înainte de alţi cercetători.

Ulterior, a urmat un stagiu postdoctoral la Universitatea Stanford, iar de mai bine de un an de zile trăieşte la Tokio, unde a fost cooptată într-o echipă internaţională de cercetători pentru a lucra într-un proiect al Agenţiei Spaţiale Japoneze. Pe lângă înclinaţia ei pentru ştiinţă şi astronomie, este pasionată de dans, gastronomie şi fotografie. Aşa a apărut blogul ei şi al soţului, earthinpink.com.

Citiţi şi