Un primar vrea să-i scape pe fermierii români de concurenţa din UE. Acesta s-a angajat să facă o strategie naţională de promovare a produselor tradiţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primarul Lucian Trufin din Vlăsineşti a fost insărcinat cu promovarea produselor tradiţionale româneşti FOTO Adevarul
Primarul Lucian Trufin din Vlăsineşti a fost insărcinat cu promovarea produselor tradiţionale româneşti FOTO Adevarul

Primarul comunei Vlăsineşti, judeţul Botoşani, este iniţiatorul unei campanii naţionale de promovare a produselor tradiţionale româneşti. Lucian Trufin, spune că vrea să contrabalanseze concurenţa produselor mai ieftine dar de mai proastă calitate venite din Uniunea Europeană şi să-i determine pe români să cumpere preparatele, producătorilor autohtoni.

”Dezvoltarea României durabile, cumpărând produs în România” este o campanie iniţiată de un primar botoşănean, din comuna Vlăsineşti, Lucian Trufin. 

Campania are ca menire promovarea pe toate canalele media şi reţelele sociale a produselor tradiţionale româneşti, fie că este vorba de lactate, preparate din carne sau legume. Ideea primarului botoşănean a fost prezentată Asociaţiei Comunelor din România şi Asociaţiei Oraşelor din România.

Preparate tradiţionale promovate intensiv

Edilul din Vlăsineşti, spune că vrea să contureze un buget pentru această campanie de promovare a produselor tradiţionale româneşti, şi la care să contribuie toate asociaţiile producătorilor şi fermierilor dar şi asociaţiile de comune şi oraşe. 

Scopul declarat este convingerea populaţiei să susţină producătorii autohtoni, cumpărându-l marfa, care spun aceştia este de o calitate superioară, multor produse, mai ieftine venite din Uniunea Europeană. În principal ar fi vorba de spot-uri publicitare şi alte metode de promovare media a produselor tradiţionale în cadrul campaniei. 

”Trebuie să realizăm un buget şi câteva campanii care să ajungă la sufletul românului.  În momentul în care ajunge în faţa raftului, la un magazin să aleagă un produs românesc”, precizează Trufin. Proiectul edilul i-a convins pe şefii de la Asociaţia Comunelor dar şi de la Asociaţia Oraşelor, care i-au dat mână liberă să-l şi pună în practică, fiind cel care se va ocupa personal de proiect.

Producători salvaţi de concurenţa mai puţin loială a Europei

Ideea i-a venit primarului odată cu eliminarea cotei unice de lapte în Uniunea Europeană. Producătorii din ţările Europei, care rămâneau cu lapte în stoc îl vindeau direct României, la preţuri mici, concurând neloial producătorii autohtoni, care nu pot scădea preţul din cauza cheltuielor mari de producţie şi întreţinere. În general, primarul spun că multe preparate din Uniunea Europeană, mai ieftine sunt de o calitate îndoielnică. 

Aşa că s-a gândit să scoată în evidenţă avantajele cumpărării de produse tradiţionale, salvarea de altfel a micilor fermieri. ” În Uniunea Europană a  fost desfinţată cota de lapte. Producătorii din alte ţări vând la noi în ţară  surplusul de lapte ca să nu îl arunce. Subvenţia pe care ei o primesc este mai mare decât în România. Dacă procesatorul cumpără lapte din străinătate, fermierul din Botoşani, de exemplu, îşi va vinde ferma şi va ajunge un asistat social.”, adaugă Trufin. Pentru bugetul campaniei, vor trebui sa contribuie atât primăriile cât şi agenţii economici interesaţi.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele ştiri:

Preparatele tradiţionale de Paşte pot fi periculoase pentru sănătatea copiilor. Ce nu au voie să mănânce cei mici la Înviere

Piaţa Unirii va găzdui un târg de produse tradiţionale şi cadouri de Florii şi Paşte

FOTO Produsele tradiţionale atestate devin rarităţi, din cauza birocraţiei. În Dolj, din 17 producători nu a mai rămas nici măcar unul

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite