Propunere a Ministrului Educaţiei: Bacalaureatul românilor de pretutindeni. „La 100 de ani de la Unire trebuie să facem acest pas“

Propunere a Ministrului Educaţiei: Bacalaureatul românilor de pretutindeni. „La 100 de ani de la Unire trebuie să facem acest pas“

Ministrul Educaţiei Liviu Pop vrea Bacalaureat special pentru românii din străinătate FOTO: Bianca Sara

În cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Bistriţa, ministrul Educaţiei a spus că intenţionează să propună o variantă de Bacalaureat special pentru copiii românilor din străinătate. De asemenea, Liviu Pop a vorbit despre intenţia de a pune la dispoziţia comunităţilor mari de români din străinătate manuale speciale în limba română.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a declarat într-o conferinţă de presă susţinută vineri, 12 ianuarie, la Bistriţa că românii din străinătate ar putea să susţină un exemen de Bacalaureat special. De asemenea, Pop a mai spus că vrea ca Ministerul Educaţiei să pună la dispoziţia comunităţilor mari de români din străinătate manuale în limba română.
 
„Cred c-ar trebui să ne aplecăm mai mult, şi o să fac propunerea acesta pentru coaliţia de guvernare PSD – ALDE, să venim cu o completare a legii educaţiei naţionale în sensul în care cred că trebuie să găsim o variantă de Bacalaureat al românilor de pretutindeni. (...) E doar o intenţie. Cred că în anul centenarului, românii de pretutindeni merită acest lucru. La 100 de ani de la Unire trebuie să facem acest pas”, a explicat, în cadrul conferinţei de presă, Liviu Pop. 

Ar fi vorba despre comunităţile mari de români din străinătate, care au posibilitatea să urmeze învăţământ în limba română.
 

Liviu Pop: „Pot număra pe degete cazurile de abuz semnalate cu telefonul”

Ministrul Educaţiei a vorbit şi despre noul regulament al şcolilor, care va intra în vigoare odată cu publicarea sa în Monitorul Oficial. Acesta a precizat că elevii au fost consultaţi. 
 
„Principalul motiv pentru care trebuia modificat acest regulament este legat de auxiliare. Pentru că până acum nu era reglementat cum ajunge un auxiliar în ghiozdanul elevului. Ne trezeam cu auxiliare cu experimente pe şoareci, îi învăţam pe copii să omoare şoareci. Auxiliare în care spuneam că negrii trebuie să facă nu ştiu ce cu albii şi o entitate cu altă entitate şi aşa mai departe. Unele dintre ele erau şi avizate de către MEN (n.r. Ministerul Educaţiei Naţionale) fals şi îi rog pe cei din instituţiile statului pe care i-am sesizat să se ocupe şi de chestiile astea. Ani de zile au utilizat sigla MEN pe nişte auxiliare neautorizate. Au fost depuse plângerile (n.r. plângeri penale)”, a mai spus Liviu Pop.
 
Întrebat dacă această interzicere a telefoanelor în timpul orelor ar putea duce la scăderea numărului de cazuri de violenţă sau abuz, Liviu Pop a spus: „5-6 dintre cazuri, şi vorbim despre câteva zeci de mii, au fost semnalate cu telefonul mobil, cu filmările din clasă. 50 de minute trebuie să fim atenţi la oră, nu la cine trimite SMS şi ce face. Chiar dacă e pe silent şi butonează în ultima bancă, că poate nu-l vede profesorul.”
 

Cornul şi laptele, înlocuit cu „masa caldă”

În ciuda faptului că proiectul „masa caldă” nu funcţionează, Ministrul Educaţiei reuşind să-l imprementeze eficient în doar 20 de şcoli din ţară, Liviu Pop a declarat că vrea ca, în 3 ani de zile, 700.000 de elevi să beneficieze de o masă caldă la şcoală. 
 
„Am început programul masa caldă în 50 de unităţi şi am reuşit să îl implementăm doar în 20, pentru că s-au blocat în achiziţii. Noi ne-am angajat în programul de guvernare că vom include aproape 700.000 de copii în programul masa caldă. Acolo este idealul educaţional: să vină copilul la 8 la şcoală, să stea până la ora 12:00, să ia masa sub o formă, să mai stea încă 2-3 ore în acel program de şcoală după şcoală şi să plece acasă fără teme şi fără ghiozdan încărcat”, a explicat ministrul Educaţiei. 
 

Vă mai recomandăm:

 
 
citeste totul despre: