O nouă tentativă de a salva una dintre puţinele locomotive Malaxa din ţară încă în viaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De Ziua Tineretului, PNL BN va încerca încă o dată să salveze una dintre puţinele locomotive Malaxa încă în viaţă din ţară. Pentru a senzibiliza bistriţenii şi a-i determina să-şi „doneze” deşeurile metalice se va organiza „Marşul locomotivei”.

În 2 mai, de Ziua Tineretului, va avea loc „Marşul Locomotivei”, participanţii fiind invitaţi să ajute la răscumpărarea locomotivei de 90 de tone cu ajutorul obiectelor de metal.

Anul trecut a mai avut loc o astfel de iniţiativă încercându-se o strângere de fonduri prin intermediul unui concert. Adunci s-au adunat doar 6000 de lei, sumă insuficientă pentru răscumpărarea locomotivei de la Remat unde se află şi în prezent.

Locomotiva cu aburi fabricată în 1928 la uzinele celebrului inginer şi industriaş Nicolae Malaxa se află la Bistriţa încă din anul 1984. Aceasta a fost adusă de la Mureş, unde făcea drumuri cu convoaie de marfă între Deda şi Războieni, printr-un ordin al ministrului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor.

Locomotiva a ajuns în curtea Combinatului de Prelucrare a Lemnului din Bistriţa, apa şi aburul fierbinte produse fiind folosite pentru frământarea lemnului pentru mobilier. În 1995 locomotiva a ajuns la fier vechi, în curtea Remat Bistriţa. De aproape 19 ani locomotiva zace în curtea societăţii comerciale care se ocupă cu fierul vechi.

Vă mai recomandăm:

Povestea uneia dintre puţinele locomotive Malaxa încă „în viaţă”: a ajutat la fabricarea mobilierului, iar de 18 ani zace la fier vechi

Istoria mocăniţei de la Alba Iulia

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite