Tentanţi de chilipiruri, românii au plecat în vacanţe la fel de mult ca înainte de criza economică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Creta se anunţă a fi una din destinaţiile preferate ale românilor în 2015. FOTO Arhivă Adevărul
Creta se anunţă a fi una din destinaţiile preferate ale românilor în 2015. FOTO Arhivă Adevărul

Criza financiară începută în 2009 a lovit la „temelia” economiei României, afectând o paletă largă de domenii. Turismul se numără, însă, printre ramurile mai puţin afectate de problemele financiare, românii orientându-se în număr mare spre reduceri.

Odată cu criza au început să curgă în turism şi reducerile, care au ajutat la menţinerea pe linia de plutire a turismului pe perioada blocajului financiar, a explicat Marius Pandel, director executiv al agenţiei de turism Christian Tour.

„În criză se vinde mai mult pentru că nimeni nu se poate abţine de la a cumpăra un chilipir. În România nu se mai simte criza în zona turistică”, a declarat acesta în cadrul unei conferinţe de presă.

Preferinţele românilor în 2015

Anul trecut, destinaţiile externe preferate de turiştii români au fost insulele greceşti, precum Creta, Corfu, Thassos, Rodos, Antalya, din Turcia, Mallorca, din Spania, şi Dubai. Anul acesta, preferinţele românilor s-au menţinut, în cea mai mare parte. Din datele early booking (n.r - rezervări timpurii) pe anul 2015 reiese că destinaţiile greceşti, precum Heraklion şi Chania din insula Creta, dar şi Rodos, Zakythos şi Corfu, alături de Antalya, în Turcia, sunt cele mai căutate de români. 

De ce early booking şi nu last minute

În cazul ofertelor early booking, intrate de aproape doi ani pe piaţa turistică din România, clientul beneficiază de cel mai mare discount şi are posibilitatea de a alege din întreg catalogul de oferte. În timpul rezervărilor last minute, pe de altă parte, clientul poate beneficia de preţuri foarte bune şi reduceri substanţiale, însă are o paletă de opţiuni mult mai restrânsă decât în cazul ofertelor de tip early booking, fiind nevoit să aleagă din cele câteva pachete rămase nerezervate. 

Printre condiţiile ofertelor early booking se numără achitarea unei sume de bani în avans atunci când agenţia confirmă disponibilitatea rezervării, dar şi o dată limită de plată integrală. 

„În mod normal, prima etapă de early booking, care se încheie la 1 februarie, este şi cea mai profitabilă pentru turist, ţinând cont că reducerile se încadrează între 25%-35%, poate chiar 45%-50%, chiar dacă mai rar. Excepţie fac acele cazuri în care agenţii importante fac reduceri mari pentru un număr limitat de camere, doar la câteva hoteluri, pentru a atrage turişti, mai mult ca o formă de promovare. Dar dacă reducerile ajung spre 60%-70%, atunci ar trebui să ne punem nişte semne de întrebare şi să sunăm la agenţie ca să verificăm motivul din spatele unei astfel de reduceri“, recomandă consultantul în turism Traian Bădulescu.

Călătorii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite