Strategia la care trebuie să apeleze cei care îşi doresc un loc de muncă: ce rol important joacă internetul în mărirea şanselor de angajare
0Lumea internetului ne influenţează tot mai multe aspecte ale vieţii, inclusiv pe cel al muncii. Legătura dintre aceste două domenii este, însă, mult mai puternică decât credem. Un singur lucru realizat cu ajutorul internetului ne poate spori considerabil şansele de angajare.
Dacă îţi cauţi o slujbă sau plănuieşti să faci acest lucru în viitorul apropiat, ar trebui să îţi pui la punct propriul website, prin intermediul căruia să îţi scoţi în evidenţă calităţile, experienţa şi reuşitele. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii echipei „Research Now”, după realizarea unui sondaj la care au participat 300 de specialişti în resurse umane.
Aproximativ 30% din respondenţi au declarat că un site personal poate constitui, într-adevăr, un avantaj pe piaţa muncii. De asemenea, 39% din aceştia au spus că, în cazul în care toţi aplicanţii au aceleaşi calificări, dar unul are un site personal, îl vor alege pe cel din urmă.
Recrutatorii au mai menţionat că preferă, mai de grabă, şi să îşi caute singuri candidaţii pentru slujbe în loc să posteze anunţuri de angajare, iar în acest caz, un website cu siguranţă le măreşte şansele celor care îşi doresc un loc de muncă.
Potrivit sondajului, un site personal este o dovadă de creativitate, cunoştinţe de marketing, inovaţie, cunoştinţe de branding personal (n.r. promovare a propriei imagini) şi aptitudini de lider.
Cu toate ca site-urile personale „dau bine” în ochii angajatorilor, 42% din respondenţi au declarat că mai puţin de 1 din 100 de candidaţi are un astfel de profil.
Iată ce ar trebui să conţină un site personal, potrivit experţilor în resurse umane:
1. Un CV tradiţional.
2. Un CV interactiv, cu exemple de proiecte la care a participat candidatul.
3. Link-uri de legătură spre articole sau postări de pe bloguri care au legătură cu domeniul de activitate
4. Acţiuni de voluntariat şi alte activităţi nonprofit
5. Fragmente din portofoliul personal
6. Premii şi alte distincţii onorifice
Informaţiile despre interesele şi pasiunile personale nu sunt relevante pentru recrutatori, potrivit cercetării. În schimb, 20% din aceştia verifică conturile de Facebook ale candidaţilor pe care îi iau în calcul pentru posturile disponibile. Aproximativ un sfert din intervievaţi au precizat că îşi caută pe Google candidaţii preferaţi. Recrutatorii verifică profilurile online ale candidaţilor în încercarea de a descoperi fotografii compromiţătoare, opinii politice puternice sau comentarii negative despre locul de muncă.