Cum miroase succesul: parfumul care te face să nu mai pleci din magazin

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Parfumul a fost creat de două surori
Parfumul a fost creat de două surori

Două surori au creat formula perfectă a unui parfum folosit în magazine şi hoteluri care face clienţii să nu mai vrea să plece. Doar prin puterea mirosului.

Dacă cineva s-a simţit vreodată „împins de la spate” să cumpere ceva dintr-un magazin sau şi-a extins şederea la un hotel, poate că ar trebui să le mulţumească surorilor Dawn and Samantha Goldworm. Cele două gemene creează împreună parfumuri folosite în buticuri de lux, bănci sau hoteluri care „ating”, la modul subliminal, consumatorul şi stabilesc o legătură emoţională cu brandul respectiv.

Cercetările au demonstrat că aromele inventate de surorile Goldworm îi fac pe clienţi să amâne ieşirea din magazine, doar pentru a se mai bucura de parfumul locului, acelaşi parfum care îi face să revină. În afaceri, acest lucru se traduce în vânzări mai bune.

Gemenele, în vârstă de 34 de ani, operează o companie în valoare de milioane de dolari, numită 12.29, respectiv data naşterii lor. În timp ce Samantha se ocupă de marketing şi relaţii cu clienţii, Dawn este creatoarea. Cea din urmă a lucrat la compania producătoare de parfumuri Coty, înainte să pornească afacerea proprie cu sora sa.

Decizia înfiinţării unei companii personale a venit după ce Dawn a creat un parfum pentru buticul parizian al brandului Corto Moltedo. Aroma a fost atât de populară, că toţi cei care treceau pragul magazinului întrebau de unde pot cumpăra parfumul.

„Mirosul oferă cea mai strânsă legătură între memorie şi emoţii – un parfum semnătură poate asigura acel simţ al loialităţii de care brandurile au nevoie ca să se diferenţieze între ele”, a spus Dawn, citată de „Daily Mail”.

Succesul a venit în 2009, la show-ul casei de modă Rodarte, pentru care au creat arome de pădure şi foc, care au acompaniat design-urile post-apocaliptice de pe podium. Surorile au decis atunci ca în fiecare sezon să lucreze cu câte un designer nou, motiv pentru care în palmaresul lor se numără acum nume mari precum Zac Posen, Jason Wu şi Thakoon.

În afara spectacolelor de modă, duo-ul se concentrează, mai ales, pe corporaţii, bănci şi hoteluri, dar şi retaileri ale căror nume nu pot fi specificate, din cauza clauzei de confidenţialitate. Mai mult decât un miros plăcut, surorile Goldworm spun că brandurile cu care lucrează se diferenţiază clar în faţa competiţiei datorită acestei legături emoţionale care se formează cu clienţii.

Dawn spune că a crea un parfum este diferit de a crea o semnătură olfactivă. Ca să încorporeze mirosul în ecuaţie, aceasta studiază datele demografice, culorile şi texturile care caracterizează brandul respectiv şi încearcă să le traducă într-o aromă.

„Primim feedback extrem de bun. Clienţii se simt mult mai apropiaţi de brand, petrec mai mult timp în magazine, plus că sunt tot timpul întrebaţi de unde pot face rost de parfum”, spune Samantha. 

Pe de altă parte, hotelurile se folosesc de aromele în alte scopuri, nu neapărat pentru a-şi defini brandul, ci pentru a masca anumite aspecte imprevizibile care pot interveni în holuri sau la recepţii. Acelaşi motiv le-a adus colaborări cu diverse cluburi de noapte.

samantha dawn goldworm

Dawn, care a ajutat-o pe Lady Gaga la realizarea parfumului său, „Fame”, a transpus acum succesul 12.29 în lumânări parfumate, valabile la 150 de dolari bucata, online. 

Citeşte şi:

Parfum de vedetă - Parfumier român de la Paris

Jay-Z intră în categoria vedetelor cu parfum

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite