Cum să te destinzi la locul de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Una dintre cele mai eficiente „unelte“ împotriva oboselii psihice este mişcarea fizică FOTO Shutterstock
Una dintre cele mai eficiente „unelte“ împotriva oboselii psihice este mişcarea fizică FOTO Shutterstock

Volumul mare de muncă, orele lucrate peste program şi stilul de viaţă adaptat unui secol al vitezei îţi provoacă, de cele mai multe ori, un blocaj mintal. Pentru a-ţi recâştiga energia şi motivaţia trebuie să faci mişcare, să-ţi faci curat pe birou şi să petreci timp cu oameni care îţi admiră performanţele profesionale, spun specialiştii.

Gretchen Rubin, autorul proiectului „Happiness“, a realizat recent o listă cu sfaturile pe care angajaţii ar trebui să le urmeze la serviciu pentru a-şi păstra energia şi zâmbetul pe buze. Iată câteva dintre ele.

Fă o mică plimbare

Orele petrecute în faţa monitorului te storc de energie şi, în unele cazuri, îţi amplifică sentimentul de anxietate şi depresie. Prin urmare, specialiştii recomandă să apelezi la exerciţiu fizic atunci când timpul îţi permite. Spre exemplu, dacă ai o întâlnire de afaceri mergi pe jos până la locul prestabilit.

Fă curat pe birou

Petreci mai mult de jumătate din timpul tău la serviciu, alături de colegi, aşadar este esenţial să îţi defăşori sarcinile într-un mediu curat, bine organizat. Specialiştii spun că la fel de important este să-ţi personalizezi biroul şi să păstrezi pe masă fotografii cu persoane dragi sau diverse obiecte cu valoare sentimentală.

Fă-ţi timp pentru o pauză de cafea

Autorul proiectului „Hapiness“ este de părere că discuţiile purtate cu persoanele recent angajate, care îţi admiră rezultatele obţinute pe plan profesional, sunt o metodă eficientă pentru a-ţi reîncărca bateriile. Lămuririle asupra unor situaţii, venite la pachet cu felicitările, te vor determina să redevii o persoană activă şi, implicit, îţi vor ridica moralul.

Trezeşte-te mai devreme

Dacă simţi că eşti prins într-un cerc vicios şi simţi că nu mai ai timp pentru propria persoană, trezeşte-te cu o oră sau două mai devreme. Vei începe ziua mai cu spor şi îţi vei păstra buna-dispoziţie pe tot parcursul ei.

Structurează-ţi programul de muncă

Este foarte important să ştii să-ţi gestionezi eficient timpul, motiv pentru care ar trebui să îţi fixezi anumite obiective de muncă, fără să excluzi din programul tău pauzele. Corpul şi creierul uman au un ciclu natural de funcţionare şi produc energie la anumite perioadă de timp (90 de minute). Este recomandat să-ţi organizezi sarcinile şi să-ţi acorzi, periodic, câte o pauză pentru a te relaxa.

Evită senzaţia de foame

Creierul umân cântăreşte 2% din masa corpului şi are nevoie de 25% din cantitea de glucoză existentă în organism. Aşadar, lipsa unei alimentaţii corespunzătoare te transformă într-o persoană morocănoasă şi îţi scade nivelul de productivitate.

Evită să-ţi butonezi nonstop telefonul 

Rezultatele unor studii recente au demonstrat că butonarea frecventă a telefonului amplifică sentimentul de dependenţă, scade lipsa de concentrare şi provoacă stres. Pentru a-ţi creşte eficienţa la locul de muncă, specialiştii recomandă să  utilizarea telefonului.

Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite