VIDEO Ce nu ne spun companiile aeriene în demonstraţiile de siguranţă

VIDEO Ce nu ne spun companiile aeriene în demonstraţiile de siguranţă

Pentru identificarea ieşirilor companiile aeriene folosesc culoarea roşu FOTO Shutterstock

Te-ai întrebat vreodată de ce luminile din avion slăbesc în intensitate în momentul aterizării sau de ce este important să ne punem imediat măştile de oxigen înainte de a-i ajuta pe alţii să facă acest lucru? La aceste întrebări şi la multe altele oferă răspuns „British Airways“ în cadrul unui curs intitulat „Conştientizarea unui zbor în siguranţă“, o versiune modificată a pregătirii pe care o primesc angajaţii companiilor aeriene.

Ştiri pe aceeaşi temă

La un astfel de curs a mers şi George Hobica, jurnalist şi fondator al unui site de sfaturi pentru călătorii cu avionul. Astfel el a avut şansa de a coborî pe ieşirea de urgenţă, de a lua parte la un exerciţiu de evacuare în timp ce cabina a fost umplută cu fum şi să înţeleagă rostul unor proceduri de siguranţă, scrie „Huffington Post“.

Verificaţi existenţa vestele de salvare

Deşi este o infracţiune, mulţi dintre pasageri iau ca suveniruri vestele de salvare aflate sub sau între scaune. Chiar dacă membrii echipajului verifică în fiecare dimineaţă ca vestele să se afle la locul lor, există posibilitatea ca avionul să facă mai multe zboruri într-o zi. De aceea este indicat să verificaţi existenţa acestor acestora înainte de decolare.

Siguranţa personală pe primul plan

În general pasagerii nu ascultă cu prea mare interes demo-urile dinaintea fiecărei decolări, în care suntem sfătuiţi că trebuie să ne punem nouă măştile de oxigen, înainte de a-i ajuta pe ceilalţi. Dacă demonstraţiile ar oferi şi o explicaţie pentru care acest lucru este important, poate că oamenii ar acorda o mai mare atenţie informaţiilor cu privire la siguranţa lor. Este absolut necesar să acţionăm rapid pentru că în 15-20 de secunde oxigenul ar putea dispărea complet în cazul în care cabina se depresurizează. Atunci am simţi un miros de ars de la canistrele de oxigen, vibraţii puternice şi o cădere bruscă în gol. În lipsa măştii de oxigen, putem leşina în circa 30-45 de secunde, spun instructorii de la cursul „British Airways“.

Poziţia corectă

Informaţiile referitoare la poziţia indicată în cazul unei aterizări de urgenţă se regăsesc în buzunarul fiecărui scaun. Pasagerii ar trebui să îşi ţină mâinile deasupra capului, dar nu cu degetele încrucişate, ci o mână peste cealaltă. Motivul? În cazul în care în timpul aterizării cade ceva peste tine, să îţi protejezi măcar o mână, de preferat cea cu care scrii, pentru că vei avea nevoie de ea pentru a-ţi desface centura de siguranţă atunci când va fi necesar.

Exerciţiul

Înainte de decolare, piloţii obişnuiesc să urmeze un antrenament ce presupun atingerea diverselor butoane conform unor scenarii. Pasagerilor le este recomandat să facă acelaşi lucru, mai exact să îşi pună şi să îşi scoată centura de siguranţă de câteva ori, deoarece în situaţiile de criză oamenii se panichează şi nu mai ştiu cum să se elibereze de centură.

Ce înseamnă roşu

Suntem obişnuiţi ca verdele să indice ieşirea, însă instructorii au explicat că luminile care indică ieşirea de urgenţă dintr-un avion sunt roşii deoarece culoarea este mult mai vizibilă în cazul în care cabina este plină cu fum.

De ce nu primim toate aceste detalii

George Hobica a plecat de la curs cu ideea că oamenii ar fi mult mai receptivi la informaţiile oferite în timpul demonstraţiilor dinaintea fiecărui zbor, dacă acestea ar conţine şi motivele din spatele acestor reguli de siguranţă. Cât despre motivul pentru care anumite companii de zbor reduc intensitatea luminii în timpul decolărilor şi aterizărilor nocturne, Hobica spune că astfel ochii pasagerilor se obişnuiesc cu întunericul. De asemenea, pasagerii sunt adesea sfătuiţi să rămână încălţaţi pe durata aterizării şi a decolării, pentru a evita să-şi ardă tălpile în cazul unei urgenţe.

citeste totul despre: