Adevărul Live - Cât costă să-ţi descoperi sufletul pereche: peţitorii moderni "vânează" inimi pentru românii care nu-şi găsesc jumătatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânătoarea de inimi (heart hunting) a devenit o afacere  de succes şi în România. Oana Totora, managing partner şi fondator al agenţiei de matchmaking Umbrella for Two, a venit în studioul Adevărul Live pentru a vorbi despre peţitul modern într-o lume în care oamenii pierd tot mai des echilibrul între viaţa profesională şi cea personală.

Alături de ea a fost prezent psihologul Keren Rosner, care a explicat de ce românii au nevoie de ajutor în iubire.

Agenţia de matchmaking (n.r.- peţit) Umbrella for Two este un concept relativ nou în România şi se ocupă de vânătoarea de inimi (heart hunting), termen împrumutat din zona de recrutare profesională (head hunting), la care apelează românii mult prea absorbiţi de profesie pentru a mai avea timp pentru viaţa sentimentală. 

Reprezentanţii agenţiei de matchmaking încearcă să găsească cei mai potriviţi parteneri pentru persoanele care apelează la ei, după ce sunt identificate aşteptările clienţilor, demers care poate ajunge să coste şi câteva mii de euro, în funcţie de dificultatea cazului.

Oana Totora, managing partner şi fondator al agenţiei de matchmaking Umbrella for Two, a povestit la Adevărul Live cine sunt românii pentru care banii nu contează când vine vorba de sentimente, iar psihologul Keren Rosner a analizat motivele pentru care în secolul al XXI-lea nu mai avem timp de dragoste. 

Un serviciu premium poate costa chiar şi 10.000 de euro

Oana Totora a declarat la Adevărul Live că agenţia Umbrella for Two oferă inclusiv servicii premium, care ajung până la 10.000 de euro.

„Costul ţine de modul în care oferim servicii, o colaborare mai profundă cu persoana aceea, mai strânsă. Clienţii premium au o atenţie deosebită. Noi căutăm inclusiv în afara bazei de date un anumit profil pe care îl doreşte clientul. Facem la fel ca în recrutarea profesională. Uneori căutăm o persoană anume pe care să o abordăm, pentru că uneori clientul nu ştie dacă acea persoană ar fi intersată de o relaţie. Reacţiile sunt diverse”.

Keren Rosner, psiholog, spune că acest tip de agenţii reprezintă o posibilă soluţie pentru cei aflaţi în căutarea unui partener de viaţă:

„Am avut la cabinet persoane care se adresează unor agenţii de acest fel. Eu le sugerez doamelor care vin la cabinet să caute parteneri inclusiv prin agenţii de acest fel. E nevoie de aşa ceva, pentru că nu mai avem timp, nu mai avem curaj să ieşim în lume. Poate să fie şi o drama din copilărie, iar aceste persoane ajung să creadă că nu mai sunt capabile să primească iubire, ei trebuie să se iubească pe sine mai întâi.”

Unele persoane sunt foarte pretenţioase, au criterii rigide şi de aceea îşi găsesc foarte greu un partener care să corespundă, pentru că trăim într-o lume imperfectă şi este nevoie de flexibilitate. Unii clienţi îşi găsesc partener după o lună, alţii după 3 ani, alţii nu găsesc deloc.

Cum se desfăşoară „peţitul modern”

Oana Totora explică care sunt paşii de urmat atunci când un client le cere ajutorul: „Vine un client, spune ce şi-ar dori, se face un profil pentru selecţia partenerului. Îi livrăm un profil considerat potrivit. El poate cunoaşte acea persoană sau o poate refuza. Apoi noi mergem spre acea persoană, noi facilităm prima întâlnire. Alegem o locaţie, face rezervarea şi îi lăsăm să se cunoască, apoi cerem o reacţie, dacă vor să meargă mai departe sau nu. Evităm întâlnirile în paralel.”

Cele mai multe persoane care apelează la aceste servicii sunt femeile. Keren Rosner explică: ”Sentimenul de singurătate e mai acut simţit de femei, mai ales după o anumită vârstă. Ele au mai multă nevoie de afecţiune. Noi căutăm fericirea şi cele mai multe femei nu pot fi fericite fără un partener, deşi sunt realizate profesional. De multe ori, o persoană poate să caute un partener de un anumit nivel, dar el nu poate oferi conform pretenţiile cerute. Aşteptările trebuie să fie realiste.”

Profilul persoane care apelează la serviciile pe matchmaking au între 30-45 de ani, chiar şi sub 30 de ani în cazul femeilor. Mulţi provin din mediul corporate, dar în ultima vreme clienţii provin din orice mediu social. Problema lor este că nu au timp şi ocazie să cunoască alţi oameni, spune Oana Totora. 

La agenţiile matrimoniale apelează şi unele persoane care au în jur de 30 de ani, dar care nu au avut până atunci o relaţie. Este posibil ca ele să fi pus accentul pe carieră, dar în alte cazuri problema este mult mai gravă şi mai profundă, spune Keren Rosner: „Sunt persoane care vin cu traume din copilărie, care nu au încredere să se implice, nu pot investi într-o relaţie. Ţine mult de modelul parental, sunt unii tineri care nu vor o relaţie pentru că au fost nefericţi din cauza părinţilor care se tot certau. Decât să sufere, ei preferă să nu cunoască parteneri. Conştient noi ştim ce alegem, dar facem o alegere şi la nivel inconştient, iar asta ţine mult şi de relaţia pe care am avut-o cu părinţii.”

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite