Motivele pentru care copiii născuţi prematur ar trebui trataţi ca persoane cu „nevoi speciale”, în opinia autorilor unei cercetări
0Datele publicate în cadrul unui raport realizat de Fundaţia Nuffield, în urma unui studiu desfăşurat de Universitatea Warwick din Anglia, relevă că micuţii născuţi prematur ar trebui să fie monitorizaţi în timpul şcolii primare, după ce s-a observat că cei veniţi pe lume la 34 de săpătămâni se descurcă mai greu la matematică şi la citit, iar la vârsta adultă au salarii mai mici, în comparaţie cu cei născuţi la termen.
Concluziile cercetării, printre care şi faptul că la vârsta adultă copiii născuţi prematur ajung să se ocupe în număr mai mare de munci necalificate (cu 28% mai mult decât cei născuţi la termen, i-a determinat pe oamenii de ştiinţă să afirme că este nevoie ca aceşti copii să fie ajutaţi mai mult în primii ani de viaţă, inclusiv de învăţători în timpul claselor primare, pentru că sunt „persoane care au nevoi speciale”, notează publicaţia „The Telegraph”.
Raportul a indicat şi că 8 din 10 profesori din Anglia şi Ţara Galilor nu au niciun fel de pregătire pentru a putea să le ofere ajutorul necesar acestor copii. „Pregătirea de care au parte cadrele diactice trebuie regândită în aşa fel încât să vină în întâmpinarea nevoilor sociale şi educaţionale ale copiilor născuţi înainte de termen”, se mai arată în raport.
Mai mult de 50.000 de copii se nasc prematur în fiecare an în Anglia şi Ţara Galilor, şi ajung să înveţe în clase cu copii care sunt mai mari decât ei şi cu un an de zile, ceea ce înseamnă că aceştia trebuie să depună mari eforturi ca să ţină pasul cu colegii.
Un studiu anterior făcut de americani a indicat că în cazul copiilor născuţi prematur, sistemul auditiv nu este complet dezvoltat, ceea ce îi împiedică mai târziu în viaţă să se concentreze la capacitate maximă.
Printre recomandările făcute în raport se numără şi cea conform căreia copiii născuţi prematur trebuie atent monitorizaţi pentru a fi identificate din timp eventualele probleme emoţionale, psihice sau sociale, tocmai pentru a fi rezolvate astfel încât să aibă parte de acelaşi avantaje şi oportunităţi ca cei născuţi la termen. S-a insistat, de asemenea, pe necesitatea pregătirii în acest sens a cadrelor didactice, mai precizează „The Telegraph”. citând raportul.