Cum poţi câştiga atenţia copilului în perioada „învăţământului la distanţă“. Metode recomandate de un psiholog educaţional
0Un psiholog educaţional explică metodele prin care părinţii pot câştiga atenţia copiilor în perioada în care aceştia practică „învăţământul la distanţă“.
Indiferent de entuziasmul copiilor atunci când au aflat de „învăţământul la distanţă”, acesta a dispărut pe parcursul numeroaselor săptămâni de învăţat de acasă. Părinţii au fost nevoiţi să preia o parte din sarcinile profesorilor, însă încercările de a capta atenţia copiilor au eşuat în cele mai multe cazuri.
Metode pentru a-i câştiga atenţia copilului tău:
Schimb de roluri
Copiii nu înţeleg cât de greu este pentru părinţi să preia o parte din rolul profesorului în timp ce încearcă să-şi ducă la bun sfârşi sarcinile de serviciu. O modalitate de a ajunge la o înţelegere cu aceştia - mai ales când parcurgeţi momente tensionate - este de a face schimb de roluri, recomandă Annie Snyder, doctorand în psihologie educaţională.
Jocul schimbului de roluri este folosit adesea în clasele primare pentru a ajuta elevii să îşi dezvolte propriile sentimente, să înţeleagă perspectivele celorlalţi şi să resolve posibile conflicte", spune Snyder. Poate fi un instrument foarte eficient pentru acele momente în care cei implicaţi simt că nu sunt înţeleşi. Setaţi un cronometru pentru 10 minute sau mai mult, spuneţi-i copilului dvs. că el este profesorul şi că faceţi schimb de roluri, apoi reveniţi la scenariul în care a apărut conflictul.
Tehnica „repetă după mine“
Adesea, educatorii îi pun pe copii să repete cerinţele unei teme pentru a fi siguri că au înţeles sarcinile pe care le au de îndeplinit. Este un mod eficient de a le păstra atenţia şi focusul, dezvoltând abilităţile de ascultare. De asemenea, îi ajută pe părinţi să observe unde pot exista neînţelegeri“, spune specialistul.
Nu uitaţi de pauze, altfel copiii îşi pierd concentrarea
Chiar dacă aveţi copii mai mari, este important să vă amintiţi că inclusiv adulţii se pot concentra doar în episoade relativ scurte. Nu există un timp recomandat, dar ghidaţi-vă după durata orelor de la şcoală, care nu depăşesc 50 de minute. Pentru copiii mai mici de 12 ani, activităţile ar trebui să fie de 20 de minute. „Părinţii pot creşte perioada pe parcurs, dar fără să exagereze.
Realizaţi împreună un program al activităţilor zilnice
„Acum, mai mult decât oricând, ne dorim predictibilitate în viaţa noastră şi a copiilor noştri. Copiilor le place să fie „avertizaţi“ cu privire la ce urmează, aşa că faceţi împreună un program al fiecărei zile“, recomandă specialistul.
Fii sincer cu tine în legătură cu cine este copilul tău
Profesorii cu experienţă şi-au dezvoltat aptitudinea de a observa interesele, punctele forte şi punctele slabe ale elevilora, fără a se aştepta ca aceştia să fie altfel decât sunt. Este o abilitate mai dificil de cultivat atunci când deveniţi părinte-profesor, dar acceptarea copilului, fără nevoia exagerată de a-l schimba, va uşura sarcinile amândurora. „Trebuie să ştii cine este copilul tău, care-i sunt valorile dar şi limitele.
Rezilienţa este normală şi de aşteptat
Copilul tău nu rezistă şi spune că lecţiile sunt super plictisitoare? Îi este foame? Are nevoie să alerge? Experţii în educaţie susţin că copiii trebuie să fie activi fizic pe parcursul zilei, mai ales atunci când sunt blocaţi acasă. Chiar dacă toanele lui ţi se pare de nesuportat, repiră adânc şi încearcă să empatizezi cu el şi cu nevoile vârstei, recomandă Annie Snyder - doctorand în psihologie educaţională.