Lejeritatea femeii moderne

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Kate Spade, finalul colecţiei de la New York FOTO Reuters
Kate Spade, finalul colecţiei de la New York FOTO Reuters

Sezonul primăvară-vară 2014 a intrat deja sub lupa specialiştilor odată cu Săptămâna de Modă de la New York, care s-a încheiat recent. Propunerile au fost gândite pentru noul tip de femeie, care vrea confort şi eleganţă în acelaşi timp

În 1941, la New York, a avut loc prima întâlnire între producătorii de haine şi 30 de jurnalişti. A fost prima formă de existenţă a Săptămânii Modei din oraşul care nu doarme niciodată. Numărul producătorilor, al designerilor, dar şi al jurnaliştilor, a crescut exponenţial în fiecare an, devenind un eveniment de sine-stătător, aşteptat de toată lumea. Mai puţin cei din industrie.

„Pentru restul lumii, Săptămânile Modei arată ca o mare petrecere fabuloasă. Pentru cei din interior, toată zarva este obositoare. În forma ei prezentă, a devenit Luna Modei, care începe joi (astăzi – n.r.) la New York şi se încheie pe 3 octombrie, la Paris. Pentru miile de retaileri, scriitori, jurnalişti, bloggeri, fotografi, cameramani şi doritorii de atenţie nu există pauză”, scrie Eric Wilson, de la „New York Times”.

moda

Piesă din colecţia Diane von Furstenberg FOTO Reuters

350 de prezentări au loc în cele nouă zile, numai în „Big Apple”. Şi dacă pentru cei din industrie realitatea nu este deloc atât de fabuloasă, pentru cei din public, dar şi avidele de modă din toată lumea, rămâne evenimentul cel mai proaspăt din cele patru. Tendinţele pentru primăvară-vară 2014 vor fi prezentate după la Londra, Milano şi Paris, până pe 3 octombrie.

Lejeritatea, principalul atribut

„Alexander Wang este noul Marc Jacobs”, spune cotidianul britanic „The Guardian”. Pentru că a preluat locul designerului american în programul show-urilor şi pentru că elita americană a showbiz-ului se aglomorează la prezentarea lui, Wang promite aceeaşi traiectorie de succes în industria modei, dar şi în preferinţele publicului. Stilul său urban şi elegant îl clasifică drept unul dintre cei mai doriţi designeri din America.

moda

Victoria Beckham, în rochia sezonului următor FOTO Splash

„Victoria Beckham este noua Diane Von Furstenberg”, adaugă acelaşi cotidian. Şi asta pentru că decenii întregi „industria modei a mâncat din palmele celei care vorbeşte despre femeia modernă şi care argumentează teoria cu rochii pe măsură”, scrie „The Guardian”. Acelaşi discurs despre femeia modernă l-a ţinut şi Victoria Beckham în această săptămână, când a spus că designul ei este pentru femeile moderne care jonglează cariera cu familia şi timpul liber. Rochiile din jerseu, fustele tip trompe l'oeil şi rochiile bufante caracterizează stilul propus de aceasta pentru vara următoare. „Este grozav să ai lucruri pe care doar să le îmbraci, tragi fermoarul şi gata”, a spus aceasta.

moda

Carolina Herrera FOTO Reuters

Acest tip de lejeritate caracterizează, de altfel, întreaga Săptămână a Modei de la New York: de la croieli până la culori. De aceea nu este de mirare că pastelurile vor reveni în forţă, fiind relativ puţine colecţiile în care culorile tari predomină. Alexander Wang a deschis pe nuanţe pastel, Ralph Lauren a mizat mult pe culoarea piersicii, iar Prabal Gurung şi-a demonstrat viziunea în culoarea levănţicăi.

Fusta revine la putere

În ceea ce priveşte formele, este o piesă vestimentară care-şi va trăi perioada de glorie, după cum au arătat reacţiile. Rochia midi, extrem de vaporoasă, în formă de cocon, aşa cum Victoria Beckham a prezentat şi purtat zilele trecute. Mai mult decât atât, a menţionat că se simte „extrem de sexy” îmbrăcată aşa, în ciuda volumului care acoperă toate formele. Şi brandul The Row, al surorilor Olsen, a prezentat diverse variaţii ale acestui model de rochie, mai mare mare şi mai voluminoasă.

moda

 Carolina Herrera FOTO Reuters

Iar dacă rochia nu se încadrează în gusturile personale, atunci fusta, declarata „piesa sezonului” de presa de specialitate, va putea să satisfacă dorinţele de ordin estetic. Cea mai nouă declaraţie vestimentară se face cât se poate de simplu: o fustă şi o cămaşă cu nasturi. „Dacă privirea îţi este atrasă mai întâi de fustă, atunci ai în faţă o ţinută cu adevărat modernă”, scrie publicaţia britanică.

moda

 Prezentarea colecţiei 3.1 Philip Lim FOTO Reuters

Feminitatea poartă haine masculine şi este caracterizată de subtilitate, asta cel puţin în viziunea tendinţele propuse la New York. Oraş care, printre altele, este şi „casa” redactorului-şef al revistei „Vogue”, iar acest lucru devine evident din colecţiile prezentate. Una dintre cele mai influente personalităţi ale industriei este o pasionată a tenisului, acesta din urmă devenind în acest sezon cuvântul care descrie noul şic. „Trebuia să se întâmple. Influenţa Annei Wintour nu cunoaşte limite. Toată lumea ştie cât de mult iubeşte Anna tenisul. Cam cât iubeşte Prada”, scrie „The Guardian”.
În timp ce la US Open a participat nucleul celebrităţilor din modă şi showbiz, pe podiumul american fustele albe şi puloverele cu anchior în V au dominat ţinutele.

moda

Alexander Wang FOTO Reuters

În ceea ce priveşte accesoriile, presa internaţională trage concluzia că piesa sezonului viitor va fi de la Tiffany. Lăsând la o parte colierul cu diamant pe care Harper Beckham, în vârstă de 2 ani, l-a purtat la prezentarea mamei sale, brandul a angajat un nou director de creaţie. Designerul britanic Francesca Amfitheatrof, care a creat pentru Chanel şi Marni, a declarat că are de gând să schimbe cu totul clientul brandului. „Ceea ce înseamnă că o să vedem Tiffany peste tot”, conchide „The Guardian”.

Timpul schimbării la New York

Săptămâna trecută, exact la deschiderea evenimentului de modă, citeam în „The New York Times” despre exasperarea oamenilor din industrie, în această perioadă. Cele patru săptămâni sunt legate între ele, fără nicio zi de pauză, mii de show-uri au loc în cele patru oraşe care dau tonul: New York, Londra, Milano şi Paris. Unde mai pui că de câţiva ani se discută despre Sidney drept a cincea capitală, urmând să fie inclusă în program.

De două ori pe an, plus Săptămâna Modei Haute Couture de la Paris, jurnaliştii de modă, bloggerii specializaţi, fotografii, cameramanii şi clienţii zboară de la una la alta, cu obiectivul clar de a nu rata nicio colecţie importantă. Iar cele mai multe sunt importante dintr-un motiv sau altul. Nu pare chiar genul de viaţă pe care vrei să o plângi. Asta dacă nu ar deveni inutilă toată această fugă permanentă. Pentru că aşa cum se întreabă lumea din industrie, aşa se întreabă şi presa: mai au sens aceste evenimente? În era online, când prezentările se transmit prin live-stream, când oricine are acces la ceea ce odată era zonă  interzisă publicului? Şi mai ales, când majoritatea brandurilor fug după clientul de mijloc, care reprezintă mulţimea. Costurile imense devin tot mai greu justificabile.

Săptămânile Modei trebuie să-şi regândească nu doar programul, ci şi motivul pentru care au loc. Dacă scopul lor iniţial era să prezinte „marfa” clienţilor şi presei cu câteva luni înainte să apară în magazine, astăzi marfa nu mai aşteaptă câteva luni să înceapă sezonul. Altfel, vor rămâne doar versiunile online, marginalizând latura umană a industriei.

Magazin



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite