Noul Opel Insignia Grand Sport

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Opel Insignia Grand Sport
Opel Insignia Grand Sport

Un cadou frumos de sărbători de la Opel – primele imagini oficiale şi detalii tehnice ale noii generaţii Opel Insignia. Un model extrem de important pentru constructorul german, sau mai exact pentru gigantul General Motors. Un model global, unul care va defila cu sigla Buick în America, cu sigla Vauxhall în regatul unit sau Holden în Australia.

Prima generaţie a modelului Insignia, Maşina Anului 2009, care a înregistrat deja vânzări de 900.000 de unităţi. Noul Insignia Grand Sport se bazează pe o arhitectură complet nouă. Ampatamentul a fost mărit cu 92 mm, asigurând un spaţiu mult mai mare în interior, în special pentru pasagerii din spate. În plus, aceasta le-a permis designerilor să-i confere noului Insignia Grand Sport proporţii atletice impresionante şi o apariţie demnă de un model vârf de lance: cu un aspect mai lung şi mai coborât, autovehiculul are silueta subţire, suplă a unui coupé şi postura îndrăzneaţă a autovehiculelor din clasele superioare. La acestea se adaugă cele mai bune caracteristici aerodinamice din clasa sa şi un coeficient aerodinamic de numai 0,26. La interior, noul Insignia Grand Sport îl va răsfăţa pe şofer şi cu o planşă de bord elegantă şi cu o poziţie de şedere cu 3 cm mai coborâtă, pentru o experienţă de conducere mai directă şi mai pasionantă.

Conceptul Monza a constituit sursa de inspiraţie pentru designul interior şi exterior al noului Insignia Grand Sport: modelul Monza a fost în studioul de design pe parcursul întregii perioade de dezvoltare a noului vârf de lance al mărcii Opel. Designerii au avut ca obiectiv să-i confere noului Insignia un aspect premium la fel de elegant şi atletic precum cel al prototipului Monza.

Noul Insignia Grand Sport are un aspect suplu, fiind în acelaşi timp şi mai uşor. Deşi lungimea sa nu a crescut foarte mult (4897 mm) în comparaţie cu modelul anterior, doar greutatea caroseriei goale a fost redusă cu 60 kg. În total, noua generaţie cântăreşte cu până la 175 kg mai puţin faţă de modelul anterior. Deşi, conform noii arhitecturi, ampatamentul a fost mărit cu 92 mm, consolele faţă şi spate au fost reduse semnificativ, iar ecartamentul mărit cu 11 mm. Astfel, proporţiile modelului Insignia Grand Sport seamănă mai degrabă cu cele ale autovehiculelor cu tracţiune pe puntea spate din clasele superioare. Linia impetuoasă a plafonului, coborâtă cu 29 mm, sporeşte dramatismul designului modelului Insignia: acesta are silueta atletică şi elegantă a unui coupé.

Ampatamentul mărit şi un design complet nou le oferă cu 32 mm mai mult spaţiu la nivelul şoldurilor, cu 25 mm mai mult spaţiu în zona umerilor şi genunchilor şi cu 8 mm mai mult spaţiu în zona capului. Şi volumul portbagajului este unul impresionant: între 490 l şi 1.450 l. Postul de conducere este complet orientat către şofer, care are o poziţie de şedere cu 3 cm mai coborâtă faţă de modelul anterior, fiind astfel mai bine integrat în autovehicul şi beneficiind de o experienţă de conducere mai sportivă.

Despre motorizări nimic încă, doar că va fi disponibilă de anul viitor cu o gamă mare de propulsoare supraalimentate şi transmisii de ultimă generaţie. O certitudine avem, noul model va primi transmisie automată cu 8 trepte. Opel promite şi cel mai complex siste de tracţiune integrală din segment, unul cu două ambreiaje multidisc pe puntea spate care au misiunea de a suplini clasicul diferenţial.

Printre celelalte sisteme de asistenţă pentru şofer se numără:

afişajul pe parbriz: informaţiile referitoare la viteză, indicatoarele rutiere, viteza setată pentru limitatorul de viteză sau instrucţiunile de navigaţie sunt proiectate pe parbriz, în câmpul vizual al şoferului, permiţându-i să se concentreze doar la situaţiile din trafic.

camera video de 360°, care constă din patru camere individuale amplasate pe fiecare parte a autovehiculului. Aceasta asigură o perspectivă panoramică, la 360°, facilitând manevrele de parcare.

tempomatul adaptiv (ACC) măsoară distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi adaptează viteza în consecinţă. ACC va iniţia automat o frânare de urgenţă dacă această distanţă scade brusc.

Asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie cu corectare automată a manevrelor şi Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie (LDW). Deplasează uşor volanul (iar LDW emite un avertisment, dacă este necesar) pentru a ajuta şoferul să evite părăsirea accidentală a benzii de circulaţie.

Avertizarea privind traficul din spate. Sistemul utilizează senzorii radar din bara de protecţie spate pentru a detecta obiecte aflate la o distanţă de până la 20 m şi 90 de grade faţă de partea stângă sau dreaptă din spate, o funcţie foarte utilă la ieşirea cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate limitată.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite