Noul BMW X4 vs. Porsche Macan - în premieră naţională

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acesta este primul test comparativ din Romania cu versiunile diesel ale celor mai spectaculoase doua SUV-uri compacte din istorie!

Clipele frumoase din viata vin si se duc la fel de repede. Uneori ne dau voie sa tinem de ele mai mult timp, alteori se termina pana sa ne dam seama ce s-a intamplat. Este unul din motivele pentru care ne-am obisnuit sa tinem asa mult la lucrurile pe care le avem, pe care le numim ale noastre. Iar momentul in care esti cu banul in mana si stii ca urmatoarea ta masina va fi un SUV compact premium, sportiv si extrem de cool, este similar cu momentul acela de la auditiile X-Factor unde artistul primeste cate un mare “DA” de la fiecare judecator. Acelasi “DA” pe care il primesti involuntar si de la ceilalti participanti la trafic. In cazul de fata, nu trebuie decat sa te decizi intre nou-noutul BMW X4 xDrive30d si remarcabilul Porsche Macan S diesel.

Am sa incep comparativul acesta cu niste mituri pe care voi incerca sa le desfiintez.

1. BMW X4 este un SAC (Sports Activity Coupe) si nu este un rival direct pentru Porsche Macan (Sports Utility Vehicle) sau orice alt model asemanator acestuia.

Gresit. Ambele sunt SUV-uri compacte. SAC vs. SUV este doar o strategie de marketing. Iar la motorizari similare au si preturi similare, mai ales cand incepi sa bifezi dotari optionale pe X4. Ca sa nu mai zic si dimensiuni similare si caracteristici similare. Asadar.. Myth BUSTED!

2. Porsche Macan este prea high-end pentru orice alt SUV compact.

Fals. Intr-adevar, Macan este o masina realizata exemplar din toate punctele de vedere. Insa asa este si Cayenne-ul, iar acesta nu refuza niciodata sa fie comparat cu BMW X5/X6 sau orice alt SUV premium full-size precum Mercedes-Benz ML, Volkswagen Touareg, Audi Q7, Range Rover Sport, Lexus RX sau noul Volvo XC90 (cand soseste si acesta). Asadar, daca poti compara un Cayenne cu un X5/X6, poti compara un Macan cu X3/X4.

3. BMW X4 este un coupe cu 4 locuri, si din cauza aceasta apartine…strict propriului segment.

Super fals. Doar pentru ca alegi sa termini designul unui SUV cu ajutorul unui hayon tip hatchback, nu il face un adevarat “coupe” de parca vorbesti despre cine stie ce Seria 6 Coupe. Nu. Iar cele 4 locuri, serios acum, n-am sa elimin un model dintr-un segment pe baza spatiului mai mic din mijlocul banchetei.

4. BMW X4 nu este un rival direct pentru Porsche Macan pentru ca au preturi de pornire total diferite la versiunile de baza.

Haios de gresit. Singurul motiv pentru care X4 are un pret de pornire mult mai mic este strategia de marketing & sales pe care o urmeaza acest model. Clientii de X4 se asteapta sa-l achizitioneze si cu motorizari mai mici precum un xDrive20d de entry level, si de multe ori nu vor sa cheltuiasca din start foarte mult pentru o versiune mai puternica sau pentru o alta marca. Porsche Macan porneste cu o strategie total diferita, pentru ca aceasta este strategia Porsche. Pentru ca..Porsche.

Bun, am stabilit asadar ca avem aici doi rivali veritabili. Doi rivali care in momentul de fata reprezinta cele mai atragatoare modele din segmentul SUV-urilor compacte. Singurul model care le poate tine piept, in ciuda faptului ca lasa mult de la el in materie de motorizari, spatiu interior si dimensiuni exterioare, este Range Rover Evoque – pentru ca totusi vorbim de niste modele trendy aici. Iar Evoque completeaza aceasta “sfanta treime” a SUV-urilor trendy pentru anul 2014.

Sa incepem cu BMW X4, intrucat este cel mai nou model.

Exterior X4

Stii de ce intorci capul dupa el? Nu doar pentru ca nu l-ai mai vazut prin trafic, ci si pentru ca iti place la nebunie cum arata X6 si nu ai fost niciodata una din acele persoane care spuneau ca X6 nu arata bine. Personal sunt de parere ca oamenii aceia sunt genul capabil sa-ti numeasca toate concertele din cadrul Orchestrei Simfonice Bucuresti si absolut niciun film blockbuster al ultimilor 10 ani. Nu-ti place X6? Stai linistit, oricum nu era pentru tine.

Formele lui BMW X4 scot limba la aceleasi persoane. Ceea ce ma bucura. Caroseria sa este una inedita (exceptand fratele sau mai mare), este una deloc necesara (ceea ce o face extrem de atragatoare) si nu in ultimul rand foarte dinamica si agresiva din punct de vedere al limbajului de design. Estetic, X6 a fost si este o masina agresiva. X4 este mai micut, dar pune-l langa un…Audi Q5 si iti va lasa impresia ca il mananca din priviri si-l face dauna totala.

image

In acelasi timp, X4 este si usor jucaus in aspectul sau. Te invita practic sa-ti iei un X3 daca ai mai mult de 2 copii sau daca (atentie referinta de film) nu stii cine este urmatorul Batman al marilor ecrane. Nu, nu mai este Christian Bale.

In rest, partea frontala a lui X4 este un amalgam de forme agresive si ascutite de la capota la faruri si la spoiler. Masina aceasta stie extrem de bine sa-si anunte atat intentia cat si identitatea pe sosea. Acealsi limbaj se continua si pe profilul sau unde gasim sigla de motorizare si trei linii distincte de design, ultima unindu-se frumos cu stopurile sale elegante. Din spate, mi se pare ca arata mai putin agresiv decat vechiul X6 cu fundul sau masiv, si mai putin agresiv si decat noul X6 cu stopurile sale masive. Era de asteptat. Altfel ar fi iesi acelasi conflict intern unde fratele mai mic ar fi aratat mai dinamic decat fratele mai mare – la fel ca in cazul celor de la Mercedes-Benz cu CLA si CLS.

Per total, un exterior foarte frumos, agresiv si tipic BMW imbraca sasiul si trenul de rulare al noului X4. Nu am nicio indoiala, aceasta masina va fi un hit imens pe strazile noastre, la fel ca X6.

Exterior Macan

Nu am sa ma joc in jurul subiectului aici. Porsche Macan este o specie diferita de animal. Are foarte putin de-a face cu un SUV compact ca aspect sau prezenta pe sosea si mai ales felul cum poate ataca intrarile si iesirile din viraje. Cand mergi in spatele sau, te loveste puternic scrisul acela mare de pe hayon “PORSCHE” – ca si cum sa nu cumva sa crezi ca ai in fata cine stie ce alta masina. Intr-un fel imi place. Este evident si “in your face”. Iar genul acesta de atitudine prin care o masina nu-si cere scuze pentru ceea ce este sau felul in care arata, mi se pare foarte atragatoare. Apoi cand il ai pe Macan in oglinda retrovizoare, ai putea crede ca ai fie un Cayenne, fie un Panamera in spate. Nu ai cum sa-l confunzi decat cu un alt Porsche si depinde foarte mult si masina (inaltimea scaunului) in care esti atunci cand privesti in spate.

Sa-i spui lui Macan ca seamana cu un SUV ar fi ca si cum i-ai spune lui Keseru ca seamana cu Suarez. Ok sigur, poate asa putin la inaltime si constitutie, dar in rest n-au absolut nimic in comun la felul cum isi fac treaba pe teren. Am fost surprins de cat de bine arata Macan-ul pe care l-am testat, cu jantele sale de 21″. Si impunator in acelasi timp. Dar asta se datoreaza mai mult formelor sale, a latimii si a faptului ca scrie atat de mare numele marcii pe haion. Ah, si bineinteles datorita celor 4 evacuari!

image

Ca dovada, s-a intamplat de mai multe ori pe DN1 in drum spre si de la sedinta foto cu cele doua masini, ca X4 care mergea in spatele meu (amandoi cu 70km/h), sa primeasca niste flash-uri de la soferi mai grabiti. Indata ce se dadea la o parte si masina respectiva ajungea in spatele Macanului, niciun flash, niciun nimic. Statea acolo potolit. Evident, ma dadeam si eu la o parte, dar ma amuzam vazandu-i pe astia care nu prea tin de limitele de viteza din localitati cum se potolesc odata ajunsi in spatele unui Porsche, pe spatele caruia scrie doar Macan S (nu S diesel). Inscriptia “diesel” se afla pe aripa fata. Iar cele 4 evacuari mentionate mai sus, pai este in felul urmator. Cu fiecare evacuare pe care o ai in plus fata de standardul de una sau doua, scade tupeul celor care au impresia ca ne dau pe spate cu Lancer-urilor lor diesel cu eleron si geamuri negre. Dar nu zic ca sunt de acord cu genul acesta de superficialitati. Aparent insa la noi in tara functioneaza, iar estetic este intotdeauna un plus sa ai mai multe evacuari.

Exterior X4 vs. Macan

Cand le vezi parcate unul langa celalalt, realizezi ca in ciuda faptului ca ambele arata pur si simplu dinamita, ele se pricep sa-ti atraga atentia in moduri diferite. X4 are un design mai agresiv si putin mai sporty decat cel al lui Macan, insa acesta din urma arata mult mai elegant si impunator.

Nu pot sa va recomand sa va achizitionati unul in detrimentul celuilalt. Ambele arata extraordinar si aici depinde de voi si de genul de SUV pe care il cautati. Daca ar fi sa ma aventurez si sa fac niste presupuneri, as spune ca X4 ti-l cumperi pentru ca iti place acest gen de masina si esti o persoana foarte activa. Sau il faci cadou sotiei pentru ca un X6 poate i se pare prea mare. In timp ce Macan il cumperi in primul rand pentru ca vrei sa conduci un Porsche. Vrei acea sigla pe volan si pe capota. Vrei sa conduci o marca legandara in lumea automobilelor sport. Asta se aplica indiferent de varsta, daca esti barbat sau femeie sau daca este un cadou pentru sot sau sotie. Dar la fel, probabil ai impresia ca un Cayenne nu te ajuta cu nimic mai mult. Nici ca imagine si nici ca spatiu interior. Plus ca daca te uiti si la partea dinamica a lucrurilor, Macan vs. Cayenne devine o alegere simpla.

image

La finalul testului, din punct de vedere estetic (si cat se poate de obiectiv), nu am cum sa numesc un castigator. Depinde de gusturile fiecaruia. Pe gustul meu au fost ambele. Pot sa argumentez pentru amandoua. Pot sa le vand pe amandoua, cu usurinta chiar. Dar daca mi-ar forta cineva mana sa spun dupa care din ele as intoarce EU mai des privirea seara dupa ce o parchez si plec de langa ea, as spune ca Macan.

Interior X4

Pe scurt, impecabil. Materialele folosite in cabina noului X4 sunt de o calitate splendida si par foarte rezistente – ca intotdeauna. Apropo, multi posesori de BMW-uri achizitionate second hand mi-au spus ca sunt foarte multumiti de cat de bine rezista interiorul chiar si dupa 7-10 ani vechime. Nu doar pielea ci si plasticul de la instrumente sau materialele soft-touch care mai imbraca si alte zone, precum plansa de bord superioara.

Fata de X3, nu exista nicio diferenta in materie de aspect sau unde sunt amplasate comenzile. Ai parte de practic aceeasi plansa de bord. In schimb ai o pozitie la volan putin mai joasa decat intr-un X3, iar asta te ajuta sa te simti ca intr-o masina mai dinamica – ceea ce X4 este clar fata de fratele sau mai …practic. Exista diferente si in spate evident unde ai doua locuri, cu suficient spatiu pentru genunchi. Insa accesul se face putin mai “aplecat” daca ai peste 1.80 decat intr-un SUV compact obisnuit…sau orice alt automobil obisnuit.

image

Modelul din imagini era imbracat de ocazie, cu gadget peste gadget de pura inginerie BMW. Bavarezii sunt in fruntea clasamentului atunci cand vine vorba de raportul inovatie/practicabilitate. Am beneficiat de sistem automat start/stop (standard), faruri cu xenon (standard), clima automata (standard), EDC (electronic damper control), volan multifunctional, sistem comfort access (senzori la clanta usilor), camera pentru marche arriere, scaune incalzite sport electrice, PDC (fata-spate), senzori de ploaie, faruri adaptive, proiectoare LED, high-beam assistant, driving assistant, surround view (camere 360 grade), sistem navigatie Professional, Head-Up Display, BMW Internet access, sistem audio surround sound Harman Kardon, BMW Live, BMW Apps, si jante de 19″ din aliaj usor. Majoritatea dotarilor dupa cum vedeti au fost optionale si au fost in valoare de 22.217 euro cu tot cu TVA (pret care include culoarea caroseriei Sophisto Grey Brillant si pielea din interior Nevada Saddle Brown).

Contrastul generat de fetele usilor si scaune (saddle brown) alaturi de plansa de bord neagra a fost unul foarte reusit si chiar elegant.

Interior Macan

Cei de la Porsche isi fac singuri regulile atunci cand vorbim despre interiorul unui model de-al lor. Acolo unde BMW, Audi si Mercedes-Benz se lupta cu gadget-uri similare si cu tentative repetate de-a obtine cea mai eficienta metoda de a integra toate functiile intr-un singur loc, productivitate, ergonomie si asa mai departe, cei de la Porsche cauta sa se separe de genul acesta de idei. Un interior Porsche este un loc confuz pentru cineva obisnuit cu ergonomia marcilor mentionate mai sus. Daca ai mai condus Cayenne, Panamera si 911, atunci lucrurile stau altfel. Plus ca pana la urma orice plansa de bord poate fi ergonomica odata ce te obisnuiesti cu comenzile si nu te mai fatai sa cauti care pe unde este. Asa se intampla si la interiorul lui Macan. Fiecare buton are functia sa proprie. Nimic nu este complicat, nu trebuie decat sa stii ce buton efectueaza care comanda si esti gata de drum.

Primul lucru pe care-l observi la bordul lui Macan, cu exceptia acelei console centrale ultra-aglomerate – un look care mie chiar imi place, este ca ai o pozitie diferita la volan fata de X4. In Porsche stai si mai jos decat in rivalul sau, iar asta te face sa te simti si mai putin ca intr-un SUV compact. De fapt, te simti ca intr-o berlina de clasa medie putin mai inalta. Sa zicem ca intr-un A6 Allroad sau ceva asemanator. Materialele si aspectul plansei de bord sunt de o calitate excelenta, pielea fina este peste tot si per total te simti ca intr-o masina sport de lux. Volanul acela este splendid atat ca “look” cat si ca “feel” si este luat direct de la modelul 918 Spyder – genul de informatie care iti pune un zambet pe buze.

image

Alte trasaturi unice, cheia improvizata pe care o invarti in stanga volanului pentru a da glas propulsorului V6 turbodiesel. Acea “cheie” este permanent acolo, unde adevarata cheie a masinii ramane permanent la tine in buzunar si este in forma unui automobil. Parca seamana cu un Panamera.

Va mai amintiti acum cateva minute cand ati citit despre dotarile optionale ale lui X4 in valoare de peste 22.217 euro? Numai putin sa mentionam si cateva din gadget-urile si dotarile non-standard de la bordul Macanului testat, atat la interior cat si la exterior. Sa incepem cu farurile bi-xenon (Porsche Dynamic Light System), sistemul Bluetooth, pachetul Memory Comfort, scaunele ventilate din piele, sistemul PASM (Porsche Active Suspension Management), trapa panoramica, sistemul Park Assistant, sistemul de navigatie cu touchscreen de 7″, sistem audio Surround Bose, sistem Entry & Drive, pachetul Sport Chrono plus alte cateva bunatati. In total, optiunile de pe acest Macan au costat 26.810 euro. Iar aceasta culoare superba numita Aurum Metalizat costa 2.566 euro.

Interior X4 vs. Macan

Diferentele dintre cele doua modele sunt mai degraba logistice decat calitative. Ambele au propria lor identitate. Ceea ce este de admirat. In Macan stai mai jos decat in X4 si este mai lat decat acesta cu 42mm, insa ambele modele au scaune cu o sustinere laterala absolut superba in momentul in care incepi sa mergi mai sportiv.

Ce gasesti in X4 si nu gasesti in Macan sunt diverse gadget-uri pe care Porsche nu vor sa le implementeze…momentan. Head Up Display-ul din X4 (sau de la orice BMW) ar fi mai mult decat binevenit din punctul meu de vedere pe Macan. Insa poate ca si cei de la Porsche au dreptate atunci cand spun ca vor sa tina soferul cat mai conectat la drum prin metode clasice, fara trucuri vizuale. Voi ce parere aveti?

In schimb duelul celor doua sisteme audio a fost un non-contest in favoarea BMW-ului. Instalatia Harman Kardon fiind mult superioara celei de la Bose de pe Macan. Insa ce-i drept, pe Macan il mai poti echipa si cu un sistem Burmester, de o fidelitate mai buna decat cel Bose. Un alt avantaj in tabara lui X4 a fost navigatia Professional si interfata de utilizator. Display-ul si viteza cu care te misti prin meniuri este de ultima generatie si nu ai ce sa-i reprosezi. In timp ce pe Macan, PCM-ul are un display mai micut si o interfata putin mai simpla. Cam aceeasi poveste si la parcari. X4 are un sistem extrem de folositor de camere video surround view. Iti face viata mai usoara. Pe Macan il parchezi ca pe vremuri. Adica doar uitandu-te in camera pentru marche arriere si oglinzile laterale. Da, astea au ajuns sa fie “vremurile”.

image

Per total bordul lui X4 mi s-a parut mai ergonomic. Insa, acest factor il poti elimina in momentul in care tu ca proprietar te obisnuiesti cu masina.

Din punct de vedere practic, Macan ofera ceva mai mult spatiu in spate pe bancheta, iar volumul din portbagaj este identic la 500 litri (cand au ambele bancheta rabatata, rezulta 100 litri in plus pentru Macan) – cat de mult conteaza asta pentru voi, este decizia voastra.

Performanta X4

Cum este noul BMW X4? Este senzatioanl, asa este. Este agil si precis in toate comenzile pe care i le poti da prin intermediul directiei. Versiunea pe care am testat-o se numeste xDrive30d, are un propulsor turbodiesel de 3.0 litri, 6 cilindri in linie, 258cp si un cuplu maxim in valoare de 560Nm. Toata aceasta matematica este cuplata la o transmisie automata cu 8 trepte, care pe modul Sport + flirteaza cum numai ea stie cu creierul electronic al sistemului xDrive, si propulseaza acest SUV compact catre 100km/h in doar 5.8 secunde. Acceleratia este brutala, pur si simplu brutala. Cei 560Nm te imping in scaun si te tin acolo in timp ce transmisia schimba fulgerator iar tu te tii zdravan de volan si te prefaci ca ai ceva de-a face cu demarajul acela.

Daca decizi sa nu ridici piciorul din acceleratie, X4 xDrive30d te va duce pana la 234km/h. Foarte impresionant pentru toate cele 1895kg ale sale. Aproape 1.9 tone.

image

Insa atunci cand conduci un BMW cu un propulsor si tehnologie de ultima generatie, te poti baza si pe un consum foarte sensibil. Si cand spun foarte sensibil, este chiar putin spus. In traficul urban si in conditii ideale, X4 acesta poate sa atinga si cifra uimitoare de 6.5 litri/100km. Suna bine pentru 258cp. In afara orasului cu putin noroc poti atinge 5.6 litri/100km. Asa scrie in manual, asa raportez si eu. Pe parcursul testului meu, numai la consum nu m-am gandit. Am fost prea indragostit de ceea ce-mi faceau cei 560Nm in prima treapta de viteza.

Sa fiu sincer, chiar ma asteptam ca X4 sa fie atat de bun. De ce nu? X3-ul mi-a placut dintotdeauna. Stiam cat de reusita este aceasta motorizare. Stiam cat de rapida este transmisia. Am pus 1 cu 1 si la finalul zilei mi-a dat 2. Nicio surpriza aici.

Performanta Macan

Pune-l pe Sport + si priveste cum isi schimba atitudinea fata de sosea. Amortizoarele se incordeaza, garda la sol se micsoreaza, directia se intareste, raspunsul propulsorului la pedala dreapta devine instant, iar transmisia automata PDK cu 7 trepte si dublu ambreiaj schimba mai repede decat poti sa clipesti. Literalmente vorbind, bineinteles.

I-am prezentat Macanului o serie de viraje rapide langa circuitul de motocross din Campina, iar acesta le-a mancat cu asfalt cu tot. Masina a facut tot posibilul pentru a ma convinge ca nu sunt la volanul unui SUV compact. Iar in acele momente, chiar nu eram. Nu mai aveam nicio treaba cu niciun alt SUV de pe piata. Totul devenise atat de rapid si chirurgical, incat fix in acel moment am stiut exact ce o sa scriu atunci cand va veni timpul sa vorbesc despre performantele acestui automobil. Aproape ca il poti arunca in viraj ca pe un coupe sport. Ii poti anticipa reactia. Ii simti greutatea si felul in care este distribuita. Fantastic.

Bineinteles, a contat foarte mult si propulsorul, ca doar vorbim despre performante. Macan S diesel se trezeste la viata cu ajutorul unui motor V6 turbodiesel de 3.0 litri si 258cp. Da, 258, exact la fel ca X4 xDrive30d. In cazul lui Macan S diesel, aceasta unitate produce si mai mult cuplu decat o face BMW-ul, mai precis 580Nm vs. 560Nm ai lui X4.

image

In linie dreapta, Macan accelereaza liniar pe intreaga sa banda de cuplu. Accelereaza chiar elegant iar treapta I este mult mai putin brutala decat pe X4. Prima suta de km/h vine in 6.3 secunde iar viteza maxima este de 230km/h. Pe plan economic, are un consum urban de 6.7 litri/100km si unul extra-urban de 5.7 litri/100km.

xDrive30d vs. S diesel

Poate ca va intrebati unde se duc acei 20Nm suplimentari pe care-i are Macan fata de X4 in cadrul acestui comparativ. Ei bine se duc catre o cauza nobila. Macan S diesel este cu 60kg mai greu decat X4 xDrive30d iar acest lucru se simte atat pe demaraj cat si la consumul de carburant – cel putin pe hartie.

X4 s-a dovedit mai rapid pana la 100km/h datorita in mare parte celor 60kg pe care nu trebuie sa le traga dupa el unde Macan este obligat sa o faca. Diferenta pana la 100km/h este de jumatate de secunda, pe care X4 o castiga absolut instant la plecarea de pe loc. Ori de cate ori le-am pus unul contra celuilalt in linie dreapta, in momentul in care ambele schimbau din treapta I in treapta a II-a, Macan era de fiecare data cu rotile din fata in dreptul usilor lui X4. Din nou, ca dovada cat de brutal si rapid accelereaza acest xDrive30d si cat de mult conteaza greutatea.

Lasand sprintul 0-100 la o parte, ele s-au dovedit a fi absolut egale ca acceleratie si reprize, indiferent de viteza. A fost o surpriza foarte placuta. Iar aici putem sa vorbim atat despre meritul lui X4, cat si cel al lui Macan, care in ciuda faptului ca este o masina mai grea, reuseste sa compenseze prin cei 20Nm suplimentari si prin viteza de reactie cu care schimba vitezele.

Pe viraje, povestea este usor alta. Indiferent cat de bun s-a dovedit a fi X4, Macan pur si simplu desfiinteaza orice notiune de semantica legata de el si de termenul de SUV. Cu alte cuvinte, acolo unde X4 este un SUV compact foarte sportiv, Macan este o masina sport, de dimensiunile unui SUV compact.

image

In concluzie, X4 xDrive30d accelereaza mai brutal pana la 100km/h si este putin mai economic, insa Macan S diesel este mai agil pe viraje si la fel de rapid pe reprize.

Pret

Ca versiune de baza, pretul de pornire al superbului X4 xDrive30d este de 57.040 euro cu tot cu taxe. Modelul pe care l-am testat aici a avut un pret final de 79.257 euro cu toate dotarile sale optionale de la bord. In celalalt colt, Macan S diesel poate fi achizitionat din showroom pentru 64.593 euro cu tot cu taxe. Dar la fel, daca adaugam toate optiunile modelului pe care l-am condus in cadrul acestui test comparativ, ajungem la un pret final de 98.226 euro. Nu va speriati de diferenta. Daca vrei sa-ti cumperi un Macan S diesel, nu esti obligat sa bifezi toate optiunile din manual. Poti ramane undeva in jurul pretului sau de baza. In timp ce un X4 il vei configura intotdeauna cu cate ceva in plus. Doua sau trei gadget-uri din lista sa de optiuni sunt suficiente pentru a ajunge la acelasi pret ca si rivalul sau de aici.

Asa cum spuneam la inceput, preturile sunt destul de similare, mai ales pentru cineva care are de gand sa puna genul acesta de sume de bani. Din experienta mea, foarte putine BMW-uri sunt achizitionate de noi fara cateva optiuni interesante la bord. Insa daca vrei ca pe capota masinii tale si pe volanul sau sa ai o sigla Porsche, un Macan S diesel iti sta oricand la dispozitie in versiunea sa de baza.

Concluzie

Nu exista un invingator clar in acest duel. Adica exista, dar numai la anumite capitole. Iar aici deja vorbim despre preferintele fiecaruia in parte. Sa testezi impreuna doua automobile care stiu sa faca practic aceleasi trucuri, a inceput sa semene foarte mult cu genul acela de review pe care il citim despre telefoane mobile de high end. Nu exista aproape niciodata un castigator prin knockout. In cazul nostru, sper ca am detaliat suficient de bine punctele forte ale fiecaruia.

image

Urmariti linkul pentru a accesa toate cele 88 de imagini din cadrul acestui test comparativ!

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite