Am testat noul Nissan X-Trail şi am redefinit termenul de „SUV compact“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cât de mare trebuie să fie un SUV? Cât de descurcăreţ? Cât de frumos? Cei de la Nissan caută să răspundă cu stil la toate aceste întrebări.

Testele noastre “marca” Nissan continua! Dupa ce Qashqai a facut o impresie glorioasa, acum a venit randul noului X-Trail – o masina care la prima vedere, este o versiune mai mare a Qashqai-ului pe care acum nici o saptamana l-am numit cel mai bun model Nissan pe care l-am condus vreodata. Si simt ca trebuie sa reafirm ce-am spus in articolul precedent. Noul Qashqai este o masina extraordinara. Asa ca, pentru X-Trail ce inseamna asta? Acelasi gen de impresie facuta de o masina care totusi, apartine unui segment total diferit? Pe scurt, da si nu.

X-Trail este pe hartie un SUV compact. Cel putin asa au stat lucrurile cu generatiile precedente, unde primele doua generatii ale sale se duelau direct cu modele precum Land Rover Freelander 2, Toyota RAV-4 si restul gamei. Aceasta generatie a 3-a de X-Trail este un SUV destul de non-compact, in sensul extrem al cuvantului. Are 4643mm lungime ceea ce-l pozitioneaza undeva in fruntea segmentului de SUV-uri compacte spre full-size, alaturi de modele precum Hyundai Santa Fe si Mitsubishi Outlander.

Ca latime, inaltime si ampatament, X-Trail sta undeva la mijlocul clasei sale, insa lungimea totala iti lasa impresia ca ai permanent de-a face cu o masina foarte mare – si ca dovada, o masina disponibila si cu 7 locuri.

Cat despre aspectul sau exterior, daca noul Qashqai arata bine, prin urmare si X-Trail ii calca pe urme? Din nou, trebuie sa spun da si nu. Qashqai practic detine un segment intreg, unde X-Trail se lupta cu alte SUV-uri compacte care arata foarte bine, precum Sportage, Santa Fe sau RAV-4. Asa ca aici decizia tine strict de cumparator. Fiecare cu preferintele sale. Eu tot ce pot sa spun este ca acestea trei, alaturi de noul X-Trail, sunt cele mai frumoase SUV-uri din segmentul lor.

image

Bineinteles, X-Trail nu este o copie leita a lui Qashqai. Exista diferente atat frontal cat si lateral sau din spate – unde stopurile arata clar altfel si sunt pozitionate mai sus. Forma caroseriei este alta, este mai masiva, dar asemanatoare. Spoilerul fata este diferit.

Si totusi, se vede clar ca sunt frati. Liniile de design curg la fel de bine din fata pana in spate, iar o concluzie logica despre aspectul lui X-Trail ar fi pur si simplu ca este un SUV modern si elegant, care nu a imprumutat absolut niciun element de design de la modelul precedent.

La interior, in cazul in care aveti de gand sa cautati diferente intre cabina noului X-Trail si a noului Qashqai, ei bine, nu va deranjati prea tare. Plansa de bord, materialele, comenzile, tunelul median…totul este absolut identic. Doar ca nu m-a impresionat la fel de mult ca la Qashqai deoarece un SUV de marimea lui X-Trail ar face bine sa aiba un interior foarte frumos, bine finisat si modern. Unde la Qashqai, acest gen de calitate demna de o masina mai scumpa chiar a fost o surpriza extrem de placuta.

Asa ca intr-o maniera usor haioasa, m-am simtit mai bine la volanul Qashqai-ului.

La bordul modelului testat in aceste imagini am regasit multe din gadget-urile cu care m-a impresionat Qashqai. Si am deja impresia ca am zis Qashqai de mai multe ori decat am zis X-Trail in articolul acesta..despre X-Trail. Dar in fine.

Mai departe, am beneficiat din nou de sistemele Nissan Connect, si Safety Shield Plus. Iar un display color de 7″ contine sistemul Around View Monitor, pe care l-am apreciat foarte mult pe o masina de dimensiunile lui X-Trail. In rest, trapa, scaune piele, hayon electric, clima automata si cam tot ce mai merita pus pe un SUV compact. Toate aceste dotari apartin nivelului de echipare Tekna – cel de top.

image

Iar ca spatiu interior, nu stiu de ce nu ati fi convinsi dar noul X-Trail este un SUV foarte incapator. In fata ai o pozitie de condus inalta, cu o vizibilitate excelenta. Iar pe bancheta din spate vei sta foarte comod, aproape indiferent de inaltimea ta si de cea a soferului.

Pe sosea, X-Trail iti inspira siguranta si stabilitate. Modelul testat a fost un 1.6 dCi All-Mode 4×4 cu transmisie manuala. Partea buna a lucrurilor este ca vointa celor 130cp s-a dovedit a fi suficienta pentru a impinge la drum acest SUV cu a sa masa totala de peste 1.6 tone. Atinge 100km/h in 11 secunde si detine un consum extra-urban de 4.7 litri / 100km in conditii ideale. Motorul este unul foarte reusit, este capabil si economic, iar sistemul de tractiune integrala este versatil si ofera posibilitatea de a rula fie pe 2WD, 4WD sau cu diferentialul blocat pe 4WD Lock – pentru atunci cand te simti mai curajos si vrei sau trebuie sa rulezi pe teren accidentat.

Dar cutie manuala? Cu asta nu am cum sa fiu de acord atunci cand vine vorba de un SUV atat de mare, confortabil, elegant, modern. Adica, ori conduci relaxat, ori apesi la pedala si dai la levier pentru a pune in miscare toti cei 4.64 metri ai noului X-Trail. In ceea ce ma priveste pe mine, raspunsul este clar. Dar stiu ca exista si multi care ar spune ca nu-i deranjeaza sa schimbe ei vitezele, nici macar pe un SUV. Totusi, recomand celor interesati de acest model o versiune automata, intrucat cutia XTRONIC CVT este printre cele mai reusite si cele mai moderne CVT-uri din industrie. Chiar cu mult peste medie.

image

Per total, noul Nissan X-Trail te lasa sa te acomodezi cu el destul de rapid. Nu este extraordinar de lat sau de inalt, doar lungimea te poate surprinde putin la inceput. Insa dupa ce te obisnuiesti, realizezi ca il poti manevra cu usurinta, prin orice gen de trafic sau loc de parcare. Mai ales cand ai niste sisteme atat de folositoare care te ajuta sa stii in real-time ce obiecte inconjoara masina ta.

Noul X-Trail este disponibil doar cu un singur propulsor, anume acest 1.6 dCi de 130cp. Insa din punctul meu de vedere, nu este un lucru asa rau – cu toate ca uneori iti place sa ai mai multe optiuni sau poate chiar iti permiti ceva mai multa putere sub capota. Ca performante si economie, nu am decat laude la adresa acestui motor. Asadar pretul de pornire pentru X-Trail este de 26.990 euro cu TVA pentru versiunea Visia 1.6 dCi 4×2 (tractiune fata) si cutie manuala cu 6 trepte.

Modelul testat a fost cel de top, un Tekna All-Mode 4×4, tot cu transmisie manuala, costa 35.640 euro cu TVA.

In concluzie, am putea spune ca rapid si eficient ca vechiul X-Trail a fost inlocuit de un SUV mult mai mare, mai spatios, mai modern si mai frumos. Sa-i uram bun venit!

Urmariti linkul pentru mai multe imagini din cadrul testului cu noul X-Trail si de asemenea cititi despre celelalte modele Nissan pe care le-am testat recent, noul Qashqai si jucausul Juke NISMO.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite